رئیس‌جمهور در نشست شورای اداری گیلان:
تابناک / رئیس‌جمهور با بیان اینکه تحریم‌ها پس از انقلاب به‌صورت متداوم و ناجوانمردانه ادامه داشته است گفت: امروز مخالفان تحریم ملت ایران غالب کشورهای دنیا هستند.
کد خبر: ۷۲۳۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 07 March 2019

تابناک / رئیس‌جمهور با بیان اینکه تحریم‌ها پس از انقلاب به‌صورت متداوم و ناجوانمردانه ادامه داشته است گفت: امروز مخالفان تحریم ملت ایران غالب کشورهای دنیا هستند.

 

امروز مخالفان تحریم ملت ایران غالب کشورهای دنیا هستند/ راهی جز ایستادگی و مقاومت نداریم

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در شورای اداری استان گیلان با اشاره به بروز گناه از چشمان و زبان اظهار کرد: ما از خداوند در ماه رجب می‌خواهیم نسبت به چشم و زبان خود کنترل داشته باشیم.

امروز مخالفان تحریم ملت ایران غالب کشورهای دنیا هستند

وی با بیان اینکه در سال 97 و در ماه‌ها بر مردم بسیار سخت گذشت اما گذشت زمان جای شکر دارد افزود: در رفتار ایران در صحنه‌های بین‌المللی درست است که در تحریم هستیم اما جای شکر دارد و باید قبول کنیم تحریمها پس از انقلاب به‌صورت متداوم و ناجوانمردانه ادامه داشته است گفت:امروز مخالفان تحریم ملت ایران غالب کشورهای دنیا هستند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه انقلاب از ابتدا با تحریم‌های مختلف از سوی آمریکا مواجه است بیان کرد: آمریکا در همان اویال انقلاب ایران را تحریم کرد و کشورهای اروپایی نیز همراه آن‌ها شدند که این تحریم‌ها در جنگ و پس از جنگ نیز وجود داشت اما هیچ‌گاه تحریمی نداشتیم که سردمداران آن آمریکا و طرفداران رژیم صهیونیستی و چند کشور مرتجع باشند ولی در مقابل با مخالفت کشورهای مختلف مواجه شویم.

روحانی با بیان اینکه متحدین آمریکا یعنی کل اروپا، آفریقا، شرق آسیا و تقریباً کل آمریکای لاتین، آمریکای شمالی و کانادا، مکزیک و حتی در درون آمریکا مطابق نظرسنجی رفتار ترامپ را غلط می‌دانند افزود: ۶۰ درصد مردم بنا بر نظرسنجی‌ها اعلام کرده‌اند که خروج ترامپ از برجام کار اشتباهی بوده و می‌توانید جویا شوید و سؤال کنید که چند رسانه و مطبوعات در دنیا هستند که از برجام و خروج ترامپ از آن حمایت می‌کنند؟!

رئیس‌جمهور دستاورد سیاسی جمهوری اسلامی در برجام را نعمت خداوند دانست و افزود: موفقیت‌هایی که ما در منطقه به دست آوردیم به دلیل حساسیتی که در منطقه وجود دارد، قطعاً نعمت خداوند اسد.

نقش مؤثر ایران در حل مسائل سوریه

روحانی با بیان اینکه برای اولین بار است که تصمیم‌گیری مؤثر و اصلی برای حفظ امنیت منطقه به‌ویژه سوریه توسط سه کشور صورت می‌گیرد که یکی از آن‌ها ایران است، گفت: در نشست آستانه، ایران، روسیه و ترکیه محور اصلی بحث‌ها حل‌وفصل مسائل سوریه است و هم‌اکنون باوجوداینکه بسیاری از کشورها حمایت و تقاضا کردند که به این گروه بپیوندند اما ایران نقش بسیار مؤثرتری نسبت به سایر جوامع ایفا کرد.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه توفیقات زیادی به دست آورد، تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که در این موفقیت، سپاه، ارتش و تمامی نیروهای مسلح دست‌به‌دست هم دادند، درحالی‌که دولت در سیاست خارجی بخش اعظمی از کار اطلاعاتی را انجام می‌دهد، نیروهای مسلح در میدان هستند و بار سنگینی را بر دوش دارند اما در اصل وحدت و همگرایی در موجب این موفقیت‌ها شد.

باید برای پیگیری تصمیمات نظام متحد باشیم

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید نسبت به تصمیمات نظام حساس و برای پیگیری این تصمیمات متحد بود، بیان کرد: نباید به حرف عده‌ای که می‌گویند نباید به کشورهای همسایه کمک کرد بها داد، چراکه ما در جهان پیچیده و منطقه حساسی زندگی می‌کنیم که باید برای حفظ امنیت خود به دیگر کشورها کمک کنیم.

روحانی با تأکید بر اینکه علیرغم تلاش‌های مکرر آمریکا برای شکست ایران، ما درصحنه‌های مختلف موفق بودیم، افزود: باوجود مشکلات اقتصادی بسیار، ما امروز شاهد افتتاح بزرگ‌ترین پالایشگاه‌ها و راه‌های مهم در سال ۹۷ هستیم، همچنین راه‌آهن ارومیه-رشت نیز امسال به بهره‌برداری رسید.

افتتاح بزرگ‌ترین طرح گازی در عسلویه

وی از افتتاح بزرگ‌ترین طرح گازی در عسلویه در سال آینده خبر داد و گفت: در سفرهای استانی خود بالغ‌بر چهار تا پنج هزار میلیارد تومان پروژه، افتتاح و پروژه‌هایی با همین اعتبار آغاز به کار می‌کند و این نشان می‌دهد که ما با سرعت گذشته کارها را دنبال می‌کنیم.

مذاکره میدان جنگ است

رئیس‌جمهور مذاکره را به میدان جنگ تشبیه کرد و افزود: به تعبیر امام علی (ع) در هر جنگ گاهی شکست اتفاق می‌افتد و گاهی پیروزی و قطعاً در این جنگ فراز و نشیب‌های بسیاری نیز وجود دارد.

روحانی با تأکید بر کاهش هزینه‌ها در شرایط فعلی کشور گفت: اگر قرار است هزینه پرداخت نکنیم یا هزینه‌ها را کاهش دهیم باید وارد جنگ شویم، اما اگر می‌خواهیم دشمن را به عقب‌نشینی وا‌داریم و پیروز شویم باید هزینه دهیم اما باید تلاش مسؤولان برای کاهش هزینه‌ها باشد.

 منفعت یک‌طرفه در مذاکرات معنا ندارد

وی با بیان اینکه رابطه ایران با هر کشوری حتی کشورهای اروپایی و آمریکایی بنا بر منافع مشترک است، اظهار کرد: منفعت یک‌طرفه در مذاکرات معنا ندارد، هرچند این امر امکان‌پذیر نیست و اگر اتفاق بیفتد بیش از پنج یا 6 ماه دوام نمی‌آورد اما دولت در تلاش است منفعتی دوطرفه ایجاد کند.

نمایندگان مجلس نسبت به مسائل منطقه خود آگاه هستند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نمایندگان مجلس بر منطقه خود واقف هستند و از دولت نیز مطالباتی دارند، گفت: نمایندگی مجلس سختی‌ها و مشکلات خاص به خود را دارند، بنده این صحنه را می‌شناسم چراکه پنج دوره به مدت ۲۰ سال نماینده مردم بودم و این را هم باید اعلام کنم که نمایندگان از روی دلسوزی بحث می‌کنند.

روحانی با اشاره به اینکه هر مصوبه مجلس موافق یا مخالفینی داشت و دولت مجری قوانین مصوب مجلس است، افزود: گاهی قوانین مصوب مجلس برای دولت سختی‌هایی ایجاد می‌کند اما ما باید مجری باشیم چراکه ما در ایران برخلاف دیگر جوامع دولت حزبی نداریم.

دموکراسی بدون وجود احزاب سخت است

وی با تأکید بر هویت دادن به احزاب در ایران تصریح کرد: دو مشکل در حزوه احزاب که یکی از آن‌ها نبود احزاب و دیگری فصلی بودن آن‌هاست که این دو مشکل اصلی در زمان انتخابات به چشم می‌آید و نشان می‌دهد که احزاب در برخی مواقع تعطیل می‌شوند، همچنین حرکت احزاب ناقص است و باید به‌درستی تکمیل شود، باید بدانیم که دموکراسی بدون وجود احزاب سخت است و نیاز به دو تا چهار حزب قوی در کشور داریم.

ادغام بانک نیروهای مسلح در بانک سپه 

وی با بیان اینکه گام دوم اصلاح بانک‌های کشور ازجمله ادغام بانک‌های نیروهای مسلح در بانک سپه آغاز شده، گفت: در سال آینده قدم‌های بعدی اصلاح نظام بانکی برداشته می‌شود و جزو اقدامات با اهمیت و اصلی است که تحولات زیادی در کشور ایجاد می‌کند.

حل مشکل پسماند حاشیه دریاها، اولویت نخست دولت

رئیس‌جمهور با اشاره به مشکلات پسماند در استان گیلان بیان کرد: روز نخستی که آقای کلانتری برای مدیریت محیط‌زیست منصوب شد نخستین موضوعی که برای پیگیری به رئیس سازمان برنامه‌وبودجه متذکر شدم، حوزه پسماند بود، جمع‌کردن پسماند در حاشیه دریای خزر و خلیج‌فارس نخستین اولویت دولت است.

روحانی مشکل پسماند شمال کشور را یکی از معضلاتی دانست که در آلودگی آب‌ها، سلامت و محیط‌زیست نقش دارند و تصریح کرد: معضل پسماند در تهران نیز وجود دارد که بخش خصوصی مایل است با قیمت گران برق را به وزارت نیرو و این وزارت خانه به مردم بفروشند چون ما آب، برق، گاز، نفت، بنزین و گاز را تقریباً قیمت بسیار ناچیزی نسبت به سایر کشورها در داخل ایران پرداخت می‌کنیم.

قیمت بنزین تقریباً رایگان است

وی با بیان اینکه سوخت در ایران رایگان داده می‌شود، گفت: اگر هزینه‌های تولید و توزیع سوخت و کارکنان جایگاه‌های سوخت را حساب کنیم، متوجه می‌شویم که قیمت بنزین بسیار ناچیز و تقریباً رایگان است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مصرف بنزین در کشور زیاد است، افزود: اگر بخواهیم مصرف بنزین را کاهش دهیم به مردم فشار می‌آید، از طرفی موجب قاچاق می‌شود، وقتی قیمت گاز و نفت کاهش پیدا کند درحالی‌که در خارج از مرزهای ایران قیمت‌ها چندین برابر است، مطمئناً قاچاق صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار