کد خبر: ۷۲۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ 07 March 2019

تابناک / وزیر فرهنگ و ارشاد از دست‌اندرکاران جشنواره‌ها خواست تا هزینه‌های خود را اعلام کنند.

 

اعتبارات وزارت ارشاد محدود است/ جشنواره‌ها تا 3 ماه آینده هزینه‌های خود را اعلام می‌کنند

سیدعباس صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت درباره هزینه‌های جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: تمامی جشنواره‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف شدند تا 3 ماه بعد هزینه‌ها را اعلام کنند.

صالحی اعلام کرد: جشنواره فیلم فجر امسال در 24 بهمن ماه به اتمام رسید و تا 3 ماه آینده منتشر می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به خبرنگار تسنیم در مورد بحث استعفایش خاطرنشان کرد: در این مورد بارها خبر تهیه شده است و ما گفتیم که هستیم.

وی در پاسخ به چگونگی حجاب بازیگران و شوی اخیر لباس در شمال تهران گفت: در مراکزی که نمایش انجام می‌شود به‌طور مثال در حوزه‌ سینما ملت و سالن‌های رسانه هنرمندان با لباس‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند.

صالحی با بیان اینکه با صحبت‌هایی که انجام شده قرار بر این شد تا برنامه‌ریزی بهتری انجام شود و فضای حضور فضاهای رسمی‌تری باشد افزود: این اتفاقات رسمی کشور است و طبیعتاً در اتفاقات رسمی لباس‌ها باید به‌صورت رسمی‌تر باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه با افتتاح تالار مرکزی رشت بیست‌ و چهارمین مجتمع فرهنگی و هنری استان گیلان افتتاح شد اظهار داشت: اهالی خوب گیلان و هنرمندان منتظر این اتفاق مهم و خبر خوش بودند.

صالحی با بیان اینکه بسیار خوشحال هستیم که تالار مرکزی رشت در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح شد گفت: این سفر به دلیل سفر رئیس جمهور به گیلان اتفاق افتاد و در ماه‌های نخست سال 98 به گیلان سفر می‌کنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه ترسیم و تنظیم نقشه راه فرهنگی و هنری از جمله اقدامات سفر آینده به گیلان است افزود: معنا و مسیر 3 ساله حرکت با دولت با 12 استان تنظیم شد.

صالحی با تاکید بر اینکه در حوزه زیرساختی و رویدادی و برنامه‌ای، برنامه مشترکی را با استاندار گیلان تنظیم می‌کنیم گفت: استان گیلان فرصت‌های فراوانی را دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه استان گیلان گنج پنهان و آشکار در حوزه هنر است خاطرنشان کرد: در بحث زیرساختی حدود 10 پروژه در حال ساخت در گیلان وجود دارد.

صالحی با بیان اینکه شرایط منابع عمومی کشور را درک می‌کنیم ولی تمام تلاش خود را نیز انجام می‌دهیم گفت: اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محدود است و تنها دو و نیم درصد بودجه عمومی کشور در سرفصل فرهنگ، تفریح و ترییت‌بدنی است.

وی خاطرنشان کرد: از دو و نیم درصد اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها 13 درصد آن در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و باید با منابع محدود تلاش کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار