کد خبر: ۷۲۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ 07 March 2019

تابناک / معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معضل زباله های شمال کشور را مهم دانست و از عزم جدی دولت تدبیر و امید برای ساماندهی آن خبر داد.

 

 

به گزارش خبرنگار ایرنا عیسی کلانتری غروب چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان صومعه سرا بیان داشت: موضوع پسماند در شمال کشور، مسئله مهمی است و دولت یک میلیارد و 300 میلیون دلار برای آن پیش بینی ولی مجلس این اعتبار را در جایی دیگر هزینه کرد اما دولت همچنان به دنبال حل این مشکل است.
وی اظهار داشت: تولید زباله باید کاهش یابد زیرا سالانه 9 میلیون تن زباله وارد دریا می شود.
کلانتری با اشاره به وجود جنگ اقتصادی و نیز دشواری هایی در مبادلات بانکی ادامه داد: با استقامت، پایمردی و اتحاد می توانیم بر مشکلات فائق آییم.
وی با یادآوری دوران جنگ تحمیلی و استقامت مردم در آن زمان خاطرنشان کرد: امروز دولت در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد و به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست از این رو لازم است مانند دوران دفاع مقدس، همه به میدان آمده و کمک کنیم.
کلانتری انجام سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و خارجی را موضوعی مهم خواند و این مهم را زمینه ساز شکل گیری اشتغال مولد دانست.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به مشکلات تالاب بین المللی انزلی نیز اشاره و اضافه کرد: احیاء تالاب با روش های سنتی ممکن نیست و باید با استفاده از روش های جدید و علوم دانش بنیان و نیز مشارکت دانشگاه های برتر کشور انجام شود.
صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک در 25 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.
عصر امروز نیز با حضور عیسی کلانتری معاون رئیس جمهوری پایگاه امداد و نجات جاده ای شهرستان صومعه سرا واقع در غرب استان گیلان افتتاح شد.
رئیس جمهوری، جمعی از وزیران و اعضای هیأت دولت امروز و فردا (چهارشنبه و پنجشنبه) مهمان گیلانی ها هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار