کد خبر: ۷۲۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳ 06 March 2019

تابناک / وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ مشکلی در زمینه تامین داروهای اساسی و موردنیاز کشور در سال ۹۸ نداریم.

 

وزیر بهداشت: مشکلی برای تامین داروهای اساسی ‌نداریم‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لنگرود، سعید نمکی عصر امروز در جلسه شورای اداری در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود اظهار داشت: ملت و دولت باید با همدلی و همکاری جلوی دشمن بایستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات دولت برای کاهش هزینه‌های مردم در حوزه بهداشت طرح سلامت است که تمام توان خود را برای تکمیل این طرح به کار گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم منابع موردنیاز برای تجهیز مراکز بهداشتی را تامین کنیم تصریح کرد: بهداشت از درمان مهم‌تر است و تسهیل دسترسی مردم به مراکز بهداشتی و درمانی با حداقل هزینه‌ها از سیاست‌های دولت است.

نمکی با اشاره به اینکه بیماری‌های غیر واگیر معضل کنونی جامعه است خاطرنشان کرد: تشخیص زودهنگام بیماری‌ها و افزایش آموزش در این زمینه به مردم حائز اهمیت است و در غیر این‌صورت مرگ و میر حاصل از بیماری‌ها در جامعه زیاد می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه گرفتن آمار داروها اولویت من است افزود: با وجود تحریم‌ها و فشارهای مختلف و با وجود همه تحریم‌ها و فشارها هیچ مشکلی در زمینه تامین داروهای اساسی و موردنیاز کشور در سال 98 نداریم.

وی با اشاره به اینکه باید استفاده مطلوب از آب کنیم تصریح کرد: تخریب جنگل‌ها در مناطق شمالی کشور بیشتر از تخریب اراضی کشاورزی است؛ منابع خوبی برای ذخیره آب‌های زیرزمینی داریم.

نمکی با گله‌مندی از ایجاد کارخانه سیمان در جنگل‌ها به‌دلیل ایجاد اشتغال خاطرنشان کرد: باید کشاورزی پایدار را در استان تقویت کنیم و جنگل‌های گیلان را به‌عنوان منبع اکسیژن حفظ کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر ضرورت حفظ محیط‌زیست استان افزود: باید برای افزایش میزان بهره‌برداری از هر هکتار زمین به کشاورزان کمک کنیم تا راندمان کار خود را بهبود بخشند.

وی با اشاره به ضرورت تربیت نیروی‌های انسانی کاربلد اظهار داشت: باید از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری در حوزه‌های مختلف علمی بهره بگیریم و از برنامه های دانش بنیان طبق سیاست‌های دولت حمایت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار