کد خبر: ۷۲۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ 04 March 2019
تابناک گیلان / نمایندگان مجلس با ارجاع کل طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس برای بررسی بیشتر به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مخالفت کردند.
 
 
دکتر لاریجانی مهرداد بائوج لاهوتی

 

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه 13 اسفند) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس با ارجاع کل طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها جهت تطبیق با لایحه جامع انتخابات با 79 رأی موافق، 123 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در صحن مخالفت کردند.

مهرداد بائوج لاهوتی در اخطار قانون اساسی اظهار داشت: پس از ابلاغ سیاست های کلی انتخابات، دولت لایحه جامع انتخابات را تهیه کرد و روز گذشته در صحن این موضوع اعلام وصول شد که البته همزمان طرحی نیز در کمیسیون امور داخلی کشور در حال تهیه بود و اکنون در صحن علنی در حال بررسی است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس و لایحه دولت باید با یکدیگر ادغام شوند، تصریح کرد: برداشت من این است که این  طرح و لایحه باید با یکدیگر تطبیق داده شوند و پیشنهاد می کنم درخصوص ارجاع کل طرح به کمیسیون رأی گیری شود.

دکتر علی لاریجانی در پاسخ به این اخطار اظهار داشت: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را به این دلیل به کمیسیون ارجاع نمی دهیم، زیرا این طرح اکنون در دستور کار مجلس است.

رئیس قوه مقننه بیان کرد: برخی مواد طرح و لایحه جامع انتخابات با یکدیگر مشترک هستند و نماینده دولت نیز با این رود موافق است.

وی با اشاره به پیشنهاد لاهوتی افزود: اکنون دو راه وجود دارد، راه اول این است که مواد مشترک بین طرح و لایحه را تصویب کنیم و مواد ارجاع داده شده به کمیسیون را با مواد لایحه جامع انتخابات تطبیق دهند.

دکتر لاریجانی بیان کرد: راه دوم این است که کل طرح را به کمیسیون ارجاع دهیم و در آن صورت باید تا تطبیق این طرح و لایحه معطل بمانیم. مسیر کنونی ما این است که مواد مشترک طرح و لایحه را بررسی کنیم و مواد مبهم را به کمیسیون ارجاع دهیم تا با لایحه تطبیق داده شود./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار