کد خبر: ۷۲۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶ 02 March 2019

 

تابناک / حوادث تلخ پس از بازی سپیدرود رشت و استقلال خوزستان باعث هتک حرمت به جامعه خبری کشور شد.

 

تامین امنیت خبرنگاران در ورزشگاه سردار جنگل رشت برعهده کیست؟

 

از هفته بیستم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، تیم سپیدرود رشت دیروز در مقابل تیم استقلال خوزستان شکست خورد تا بارقه‌های امیدش برای بقا در لیگ برتر کمرنگ‌تر از همیشه شود.

در پایان این بازی حمیدرضا طاهرخانی با محمدرضا مظاهری درگیر می‌شوند که این اتفاقات باعث اخراج هر دو نفر بعد از سوت پایان بازی توسط داور بازی می‌شود و این درگیری‌ها تا ورودی رختکن تیم استقلال خوزستان ادامه می‌یابد.

اتفاقات زشت این دیدار البته تنها به این موضوع ختم نشد و اوج حاشیه این بازی، ضرب و شتم خبرنگاران توسط چند بوقچی در سالن کنفرانس بود تا بار دیگر به حرمت قلم خدشه وارد شود.

پس از اتمام بازی، جمعی از لیدرهای باشگاه سپیدرود که همگی به مانند یک کارمند از این باشگاه حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند، وارد زمین بازی می‌شوند و جلوی رختکن تیم سپیدرود تجمع می‌کنند.

کنفرانس خبری پس از بازی با حضور کریم قنبری برگزار شد اما سهیل حق‌شناس به دلیل ممانعت لیدرها! در سالن کنفرانس حاضر نشد تا خبرنگاران آماده خروج از سالن کنفرانس شوند.

در هنگام خروج خبرنگاران تعدادی از لیدرهای باشگاه سپیدرود رشت اقدام به فحاشی نسبت به خبرنگاران کرده و جامعه خبری را با فحاشی‌های ناموسی خود مورد حمله قرار دادند.

در این هنگام یکی از بوقچی‌های باشگاه سپیدرود رشت به سوی یکی از خبرنگاران حمله‌ور شد و اقدام به فحاشی ناموسی کرد و خبرنگاران مجبور شدند تا به سالن کنفرانس بازگردند.

در هنگام بازگشت خبرنگاران به سالن کنفرانس یکی دیگر از بوقچی‌های باشگاه سپیدرود رشت با ورود به سالن کنفرانس، خبرنگار خبرگزاری تسنیم را مورد ضرب و شتم قرار داد.

البته تمامی این اتفاقات زشت ناشی از عملکرد ضعیف نهادهای مسول است و سوال اینجاست که چگونه لیدرهای باشگاه اجازه حضور در بخش متعلق به خبرنگاران را پیدا کردند؟

آیا اداره ورزش و جوانان و هیئت فوتبال مسئولیتی در قبال جان خبرنگاران ندارند و حتماً باید فردی در این اتفاق کشته شود تا مسئولان فکری به حال امنیت ورزشگاه کنند.

ضرب و شتم خبرنگاران برای نخستین بار نیست که در ورزشگاه سردار جنگل رشت اتفاق می‌افتد؛ در گذشته نیز این اتفاقات بارها رخ داده اما هیچ‌گاه عکس العملی از سوی مسئولان گیلانی در پی نداشته است.

این‌کارها به هواخواهی علی کریمی انجام شد تا طرفداران وی با الفاظ زشت، خبرنگاران را مورد هجمه قرار دهند و آنها را مقصر رفتن علی کریمی بدانند.

علی کریمی درمورد ورودی ورزشگاه سردارجنگل رشت و بسیاری از مسایل کوچک و بی‌اهمیت علاقه زیادی به اظهارنظرهای جنجالی دارد اما گویا برای خبرنگاران، زبانش از بیان بسیاری از مطالب قاصر است.

قربانعلی الماسخاله، مریم بخشی و علی کریمی به‌عنوان افرادی که در راس نهادهای ورزشی استان گیلان قرار دارند اکنون چه تضمینی برای جان خبرنگاران دارند؟

برای اینکه اینگونه اتفاقات رخ ندهد باید امنیت خبرنگاران به‌طور کامل تامین شود وگرنه پس از این هیچکدام از خبرنگاران رسانه‌های کشور حاضر به حضور در ورزشگاه سردارجنگل رشت نخواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار