مدير کل دفتر آموزش و مشارکت‌هاي مردمي سازمان حفاظت محيط زيست
مدير کل دفتر آموزش و مشارکت‌هاي مردمي سازمان حفاظت محيط زيست از برگزاري دومين اجلاس سراسري شبکه‌هاي مردم نهاد زيست محيطي 28 لغايت 30 مردادماه در تبريز خبر داد و گفت: رئيس سازمان حفاظت محيط زيست و رئيس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري در اين اجلاس سخنراني مي کنند.
کد خبر: ۷۱۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶ 04 August 2015

به گزارش خبرنگار ما ، محمد درويش با بيان اين که در اين اجلاس سراسري نمايندگاني از شبکه مردم نهاد زيست محيطي از 30 استان شرکت مي کنند، افزود: معصومه ابتکار، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست و خداکرم جلالي، معاون وزير جهاد کشاورزي و رئيس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري کشور، در اين اجلاس سخنراني مي کنند.

درويش يکي از برنامه‌هاي اين همايش را برگزاري انتخابات براي انتخاب دو نماينده از تشکل‌هاي مردم نهاد به عنوان اعضاي شوراي فصل محيط زيست در برنامه پنج ساله ششم توسعه عنوان کرد و گفت: به دنبال برگزاري همايش سراسري سمن‌هاي محيط زيستي براي بررسي برنامه ششم توسعه در حوزه محيط زيست در 30 تيرماه، مقرر شد دو نماينده انتخاب شوند تا نظرات تشکل‌ها را پيگيري کنند تا در برنامه ششم اعمال شود.

مدير کل دفتر آموزش و مشارکت‌هاي مردمي سازمان حفاظت محيط زيست تاکيد کرد: محدوديتي در انتخاب سمن‌ها نداريم ولي يک نماينده از شبکه‌هاي مردم نهاد مي‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

وي با اشاره به حضور 150 نماينده تشکل‌هاي زيست محيطي در 30 استان کشور از هر شبکه 5 نماينده در اين اجلاس گفت: اين اجلاس به ميزباني شهرداري تبريز برگزار مي شود و حضور تشکل‌ها در جايي غير از تهران به اين شکل منسجم بي سابقه است.

درويش يکي ديگر از برنامه‌هاي اين اجلاس را برگزاري کارگاه آموزشي با حضور اساتيد حوزه مشارکت مردمي برشمرد و افزود: هدف از برگزاري اين کارگاه آموزشي آشنايي فعالان محيط زيست با مشکلات محيط زيست و افزايش توان تشکل‌ها و غناي کيفي سمن‌ها است که در اولويت برنامه‌هاي سازمان حفاظت محيط زيست قرار دارد.

گفتني است، همزمان با برگزاري اين اجلاس، اجلاس شهرداران سراسر کشور در تبريز برگزار مي شود که رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در اين همايش شرکت مي‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :