چایکاران گیلان و مازندران تاکنون ۴ هزار هکتار از باغات چای خود را بهزراعی کردند.
کد خبر: ۷۱۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ 25 February 2019

چایکاران گیلان و مازندران تاکنون ۴ هزار هکتار از باغات چای خود را بهزراعی کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز گیلان رییس سازمان چای کشور امروز گفت: تاکنون عملیات بهزراعی در ۲۰ درصد معادل ۴ هزار هکتار از باغات چای مثمر اجرا شده است.
حبیب جهانساز با بیان اینکه قرار است امسال ۶ هزار هکتار از باغ‌های چای مثمر این ۲ استان شمالی بهزراعی شود افزود: امیدواریم تا پایان امسال ۱۰ درصد دیگر باغات چای شمال بهزراعی شود.
وی با بیان اینکه امسال ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بهزارعی باغات چای اختصاص یافت گفت: از نیمه آبان تا کنون ۱۰ هزار چایکار گیلان و مازندران ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات گرفتند.
رییس سازمان چای کشور افزایش کمیت و کیفیت چای خشک را از مهمترین مزایای بهزراعی باغات چای اعلام کرد.
حبیب جهانساز با اشاره به اینکه امسال ۲۵ هزار و ۶۰۰ تن چای خشک تولید شد تصریح کرد: پیش بینی کرد با اجرای عملیات بهزراعی در باغات چای شمال کشور سال آینده بیش از ۲۶ هزار تن چای خشک با کیفیت ایرانی تولید شود.
وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات بهزراعی باغات چای به چایکاران شمال تا پایان اسفند ادامه دارد از چایکاران خواست برای دریافت این تسهیلات به ادارات چای محل سکونتشان مراجعه کنند.
وی گفت: برای هر هکتار باغ چای ۲ میلیون تومان تسهیلات با سود ۴ درصد در نظر گرفته شده است که از مطالبات چایکاران بابت فروش برگ سبز چای وصول خواهد شد.
گیلان و مازندران ۲۰ هزار هکتار باغ چای مثمر و ۵۰ هزار خانوار چایکار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار