۵۰۰ راهنمای گردشگری کشور در دوازدهمین گردهمایی در شیراز شرکت کردند.
کد خبر: ۷۱۷۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴ 21 February 2019

تابناک فارس به نقل از صداو سیما:استاندار فارس در این مراسم، امروز برای رونق اقتصادی تاکید بر منابع کشاورزی کافی نیست بلکه با استفاده از آثار و اماکن تاریخی، باستانی، فرهنگی و منابع ادبی می‌توان بهره لازم را برد.
عنایت‌الله رحیمی افزود: ایران اسلامی منابع سرشار و عظیم فرهنگی، تاریخی و گردشگری دارد که با تکیه بر آن‌ها می‌توان فرهنگ غنی و ایرانی اسلامی را تعالی بخشید.
استاندار فارس با بیان این که فرهنگ ایرانی متاثر از تلاش و اندیشه در طول تاریخ این مرز و بوم و از افتخارات ما است افزود: باید انتقال دهنده اندیشه و تفکر گذشتگان به دیگر مردم جهان باشیم.
رحیمی راهنمایان گردشگری را سفیر صادق و بسیار اثر گذار انتقال پیام مردم ایران جهان دانست و گفت: راهنما‌یان می‌توانند با انتقال صحیح پیام، جهانی مسالمت‌آمیزتر از آنچه که امروز هست را رقم بزنند.
وی گفت: صنعت گردشگری صنعتی سبز، به دنبال صلح و آرامش و ایجاد اشتغال و تسهیل کننده رونق اقتصادی خواهد بود و امیدواریم این گردهمایی منجر به رونق صنعت گردشگری شود.
گردهمایی ۵۰۰ راهنمای گردشگری کشور در شیرازمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در این مراسم با اشاره به وسعت ١٢٢ هزار کیلومتری فارس، گفت: فارس با ٢٩ شهرستان تنوع آب و هوایی چهار فصل دارد و به همین دلیل مقصد گردشگران داخلی و خارجی زیادی در همه سال است.
مصیبت امیری با بیان این که فارس دارای مهمترین، پر تعدادترین و قدیمی‌ترین آثار تاریخی ایران است افزود: سه هزار اثر ثبت شده ملی و ١٢ اثر ثبت جهانی و وجود آثار تاریخی دوره ایلامیان در شهرستان سپیدان، گویای این ادعا است.
وی گفت: مهم‌ترین و بی‌نظیر‌ترین پایتخت‌های متعدد هخامنشیان ایران در فارس و شهرستان مرودشت مستقر شدند و این استان پیشقدم و پیشرو در آثار زندیه بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس به وجود مساجد و بقاع متبرکه و سومین حرم اهل بیت (ع) در شیراز هم اشاره و گفت: بیش از ٤٤٠ جاذبه گردشگری و ١٢٠ رشته صنایع دستی با هزار و ٢٠٠ هنرمند از دیگر دستاورد‌های این استان در توسعه میراث فرهنگی به شمار می‌آید.
وی همچنین با بیان این که امکانات و خدمات خوبی با همکاری بخش خصوصی در فراهم شدن زیرساخت‌های اقامتی گردشگری در فارس فراهم شده است، وجود ١٠٠ اقامتگاه بوم‌گردی و ٩٠ هتل و هتل آپارتمان را از جمله آن‌ها نام برد.
در دوازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران از تمبر گردهمایی گردشگران ایرانی حاوی سرو کاشی هفت رنگ شیراز رونمایی و از برترین‌های صنعت گردشگری تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار