کد خبر: ۷۱۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ 21 February 2019

تابناک / یک فروشنده شال و روسری در بازار ساحلی آستارا بر خلاف عرف مرسوم بین کسبه، با گذاشتن تابلویی با این مضمون که اجناس فروخته شده با کمال ادب و احترام پس گرفته می شود، نظر خریداران را جلب می کند و اعتماد مردم را سرمایه اصلی خود در کسب و کار می داند.

 

 

 

احسان الله افروزی روز پنجشنبه در مصاحبه به خبرنگار ایرنا گفت: 28 ساله، مجرد و اهل بخش حویق تالش هستم و از سال 81 به فروش شال و روسری و پوشاک مشغول شده ام و استقبال گرم از مشتری ها و حتی آنانکه اجناس فروخته شده را بدون استفاده عودت می دهند، در رونق کسب و کارم تاثیر گذاشته است.
وی افزود: به لحاظ تجربه کاری، البسه استفاده شده را تشخیص می دهم و اگر خریدار به هر دلیلی میل به عودت آن داشته باشد، به شرط استفاده نشدن کالا، آن را با رویی گشاده پس می گیرم و بر خلاف تصور خیلی از بازاریان، این رفتار در کسب و کار زیان ندارد.

** فعالیت قرآنی در کنار کسب و کار
فروشنده شال و روسری گفت: با وجود نداشتن تحصیلات دانشگاهی، به لطف خط خوشی که عنایت الهی است، در مغازه قرآن کتابت می کنم و از دی ماه 94 کار کتابت آیه ها و ترجمه های کلام وحی را از روی قرآن مجید در دفتری قطور آغاز کرده ام و اکنون در حال نگارش سوره غافر و صفحه 468 هستم.
افروزی اظهار کرد: از کودکی با قرآن انس گرفته ام و نگارش آن در مغازه، علاوه بر مطالعه و تدبر در آیات نورانی و معانی عمیق آن، بر معنویت کسب و کارم افزوده و اعتماد و اعتبار مرا در بازار ارتقاء است.
او ادامه داد: مشاهده مطالعه و نگارش قرآن در مغازه و حتی در بازار شب عید، واکنش های مثبتی در خریداران ایجاد و اعتماد آنها به خرید و فروش را جلب می کند.
افروزی گفت: نزدیکی به قرآن باعث انضباط کارها می شود و بر این اساس، با صدای اذان، مغازه را تعطیل و به همراه تعدادی از بازاریان برای اقامه نماز به حسینیه بازار می شتابم و به مشتری نیز پیشنهاد می کنم اگر با اندکی صبر، بعد از نماز بیاید، شامل تخفیف خواهد شد.
وی افزود: قرآن، انسان را نمازخوان بار می آورد و به مدد انس با کلام وحی، با جلب نظر تعدادی از غرفه داران برای رفع نیاز فقرا از بازاریان کمک های مالی می کنیم.
غرفه دار شال و روسری ادامه داد: بعد از پایان کتابت قرآن، نگارش نهج البلاغه را آغاز خواهم کرد و امیدوارم تا پایان عمر، هرگز از قرآن مجید جدا نشوم و به صاحبان کسبه و صنوف توصیه می کنم برای دوری از استرس و قرار گرفتن در مسیر درست و روشن، هر روز تاملی در قرآن داشته باشند.
بازار ساحلی آستارا به عنوان یکی جاذبه های اقتصادی و مناطق گردشگرپذیر این شهرستان، با حدود یک هزار و 500 غرفه برای عرضه پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، وسایل سفر، کیف و کفش و اقلام مورد نیاز گردشگران در نزدیکی ساحل خزر بنا شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار