کد خبر: ۷۱۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ 21 February 2019
 

وزیر کشور گفت: در گزارش وزارت صمت و جهاد مشخص شد ورودی و ذخایر کالاها بسیار خوب بوده است اما در توزیع مشکلاتی وجود دارد.

 

نحوه توزیع نهاده‌ها و کالاها یکی از نگرانی‌های ماستبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست بررسی قاچاق کالا و در جمع خبرنگاران با اشاره به کنترل مرزها و جلوگیری از قاچاق با بیان اینکه این نشست به علت اخبار و شایعات در حوزه قاچاق کالا و به ویژه دام و گوشت برگزار می‌شود؛ گفت:  این نشست با حضور استانداران مناطق مرزی، وزارت صپت، جهاد کشاورزی، تعزیرات، دادگستری و نیروی انتظامی برگزار شد، گفت: گزارش‌ها حاکی از این است که در مناطق شرقی کشور قاچاق دام نداریم و در برخی مناطق غربی مانند گیلان غرب به علت برودت هوا و بارش باران و برف رقم قاچاق بسیار پایین است.

رحمانی فضلی افزود: بر اساس ابلاغ دستورالعمل جدید رئیس جمهور حرکت دام‌ها از سطح داخلی کشور به طرف مرز‌ها باید با کنترل بیشتری انجام شود و با اجازه مقامات مربوطه  صورت بگیرد. با افزایش ایست بازرسی‌ها و نیرو‌ها در مناطق ارزی از یک شعاعی ورود دام‌ها منع شده است.

وزیر کشور با اشاره به همکاری نیروهای نظامی برای  جلوگیری از قاچاق گفت: اخیراً مجوزی به سپاه داده شده است که به ویژه  مناطق دریایی قاچاق کالا و ارز کنترل شود. امروز گزارشی از این موضوع که با همکاری نیروی انتظامی و ارتش صورت گرفته ارائه شد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه نحوه توزیع نهاده‌ها و کالاها یکی از نگرانی‌های ماست، گفت: در این جلسه وزارت صمت و وزارت جهاد گزارشی ارائه دادند که مشخص شد ورودی و ذخایر بسیار بوده است اما در توزیع به خصوص گوشت مشکلاتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه جامعه هدف را مشخص کردیم، گفت: در این جلسه مقرر کردیم که گوشت ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی فقط به جامعه هدف برسد و بقیه را آزاد سازی کردیم که از مناطق مختلف بتوانند گوشت را وارد کنند.

وزیر کشور گفت: در این جلسه عوارض واردات گوشت با ارز نیمایی را به صفر رساندیم.

رحمانی فضلی گفت: امیدواریم با افزایش واردات و اصلاح میزان توزیع و کنترل قاچاق، قیمت‌ها متعادل‌تر شود.

وی گفت: مسئول این کار ستاد مبارزه با قاچاق و کالا شده است  که قرار است کمیته روزانه بررسی کند و به صورت هفتگی به دولت گزارش دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار