کد خبر: ۷۱۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ 19 February 2019

تابناک / کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در مناطق شمال شرق و سواحل دریای خزر کاهش دمای 6 تا 10 درجه ای خواهیم داشت.

 

کبری رفیعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: امروز و فردا در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی شده است. بیشترین بارش ها امروز در استان گیلان و غرب استان مازندران خواهد بود.
وی اظهار داشت: امروز و فردا در مناطق جنوب و جنوب شرق این سامانه بارشی همچنان فعال است و بارش ها به شکل رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود که در ارتفاعات بخش هایی از جنوب شرق کشور بارش برف رخ می دهد.
رفیعی ادامه داد: امروز در استان های تهران، قزوین، قم، بوشهر و خوزستان در برخی از ساعات وزش باد شدید رخ خواهد داد، این دو سامانه که یکی در سواحل شمالی و دیگری در مناطق جنوبی و جنوب شرق فعال هستند پنجشنبه از کشور خارج می شوند و جو پایدار و آرام خواهد شد.
وی گفت: امروز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای خزر مواج هستند، فردا علاوه بر خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای خزر، دریای عمان نیز مواج است.
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان های تهران، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین ، البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی کولاک برف پیش بینی شده که در پی آن لغزندگی جاده ها، مه آلودگی و کاهش دید در این مناطق خواهیم داشت.

*** وضعیت هوای تهران/ گرمترین و سردترین نقاط کشور
رفیعی افزود:امروز در تهران گاهی وزش باد شدید و در بعدازظهر افزایش ابر رخ خواهد داد، بیشینه دمای امروز پایتخت 8 درجه و کمینه فردا صبح منفی 1 درجه سانتی گراد خواهد بود.
وی گفت: بندرعباس با دمای 24 درجه بالای صفر و اهواز 20 درجه بالای صفر گرمترین و شهر کرد با دمای منفی 9، اردبیل و ارومیه منفی 5، یاسوج منفی 4، همدان و قزوین منفی 3، تبریز منفی2 و ایلام ، کرج ، زنجان و شیراز منفی 1 به ترتیب سردترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار