کد خبر: ۷۱۶۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ 18 February 2019
 

تابناک / مدیر کل هواشناسی گیلان گفت: با نفوذ سامانه هوای سرد و بارشی، دمای هوای استان از فردا ۵ تا ۱۰ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

 

هشدار هواشناسی  گیلان برای جلوگیری از خسارت بارش باران و سرمای هوا محمد دادرس مدیر کل هواشناسی استان گیلان امروز گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی با نفوذ تدریجی سامانه هوای سرد و بارشی به گیلان، دمای هوای استان از فردا ۵ تا ۱۰ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه، بارش برف در کوهستان و باران در جلگه از فردا در استان آغاز می‌شود، افزود: این شرایط جوی تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه، با شدت گرفتن بارش باران به ویژه در مناطق مرکزی و غربی احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد، از شهروندان و مسافران خواست برای جلوگیری از بروز حوادث مخاطره آمیز از استقرار در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

محمد دادرس با اشاره به شرایط جوی استان، افزود: از پدیده‌های دیگر جوی در روز سه شنبه، وزش باد به ویژه در مناطق ساحلی و کوهستانی است.

وی  از رانندگان خواست در صورت تردد در جاده‌های کوهستانی، خودرو‌های خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

مدیر کل هواشناسی گیلان  همچنین به فعالان بخش‌های مختلف کشاورزی، باغداران، مرغداران و پرورش دهندگان ماهی هشدار داد تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارت بارش باران و سرمای هوا بیاندیشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار