کد خبر: ۷۱۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ 17 February 2019

تابناک / نماینده ولی فقیه در گیلان، در دیدار با معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، نگاه فمینیستی به بانوان را عامل ویرانی دنیای امروز عنوان کرد و گفت: اسلام نگاه ویژه ای به خانواده دارد و هر آنچه در شرع آمده، منطبق بر فطرت انسان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، امروز در دیدار با معصومه ابتکار،‌ معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به وجود نگرش های گوناگون متفکران اسلامی در موضوع حضور زنان در حوزه های اجتماعی، تصریح کرد: حضرت امام(ره) نسبت به قشر زنان نگرش والایی داشت و تفکر فعالیت بانوان در عرصه های اجتماعی دوشادوش مردان را عرضه نمود.

وی با اشاره به تغییر اقتضائات جامعه با گذشت زمان، افزود: امروز نمی توانیم انتظار داشته باشیم تفکر زنان مانند ۵۰ سال پیش باشد، البته باید توجه داشت که این گذشت زمان به معنای تغییر در باورها و اصول مبنایی جوامع انسانی نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به حضور زنان در برنامه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … در جمهوری اسلامی ایران، گفت: این حضور در سایه انقلاب اسلامی و به برکت خون شهدا و تلاش روحانیت به ویژه مقام معظم رهبری حاصل شده است، با این وجود هنوز تا رسیدن به قله ها فاصله داریم.

امام جمعه رشت توجه به وجود سلایق و شرایط مختلف در هر استان و اقلیم را امری ضروری دانست و خاطرنشان ساخت: یک نکته مهم و اساسی در تدوین برنامه های بانوان و خانواده، توجه به مطلب است که استان های مختلف از جمله گیلان دارای نیازها و سلیقه های مختلفی هستند و این مسئله باید در برنامه ریزی ها لحاظ شود.

رئیس شورای حوزه علمیه گیلان به فرزند آوری به عنوان بزرگ ترین ودیعه خداوند در وجود زن اشاره کرد و افزود: خداوند متعال این امر را به عنوان خمیرمایه زن قرار داده و باید مراقب بود تا این مسئله مخدوش نشود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر آفات مردوارگی برای زنان، اظهار کرد:  بدیهی است که اندیشه و فکر جامعه زنان باید در زمینه های مختلف اجتماعی پیوسته رشد و ارتقا یابد، اما این امر به معنای  این نیست که مردان زن واره و زنان جامعه مرد واره گردند.

وی، نگاه فمینیستی به بانوان را عامل  ویرانی دنیای امروز عنوان و تاکید کرد: اسلام نگاه ویژه ای به خانواده دارد و هر آنچه در شرع آمده، منطبق بر فطرت انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی  درخصوص ترسیم آینده روشن جامعه اسلامی در پیام مقام معظم رهبری گفت: نارسایی های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مانع رسیدن به افق ها می شود و برای حل این مشکل تشکیل اتاق های اندیشه ورز در عرصه حوزه و دانشگاه به ویژه در بخش بانوان حائز اهمیت است.

امام جمعه رشت، وجود یک هزار و ۵۰۰ طلبه خواهر در گیلان را مغتنم دانست و تصریح کرد: فعالیت این تعداد طلبه خانم در گیلان از ظرفیت های استان محسوب می شود که باید برای استفاده حراکثری از آن برنامه ریزی شود..


سند ارتقای زنان و خانواده گیلان تدوین شد

ابتکار،‌ معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور نیز در این دیدار گفت: تدوین برنامه های امور بانوان و خانواده مبتنی بر سیاست های مقام معظم رهبری، برنامه ششم توسعه کشور و سیاست های ریاست جمهوری از جمله اهداف و کارهای صورت گرفته در این حوزه است و تاکنون سه لایحه در زمینه مذکور برای تصویب به هیئت دولت ارسال کردیم.

وی، عدالت را یکی از موضوع های مهم لایحه حمایت از خانواده دانست و خاطرنشان کرد: رویکرد دولت، رعایت عدالت در دسترسی به آموزش، بهداشت و … برای همه زنان و مردان جامعه است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار