کد خبر: ۷۱۵۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 17 February 2019
 
 
 
تابناک / نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی تنگ‌نظری‌‎ها در خصوص چگونگی نمایش پلیس و همچنین عادی سازی مصرف مواد مخدر در آثار سینمایی، گفت: باید اجازه دهیم سینماگران کارشان را کنند، نیروهای نیروهای امنیتی و انتظامی سینما را نمی‌‎شناسند.
 
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی

  غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به برخی انتقادات وارد شده از جانب نیروی انتظامی در خصوص عادی‌‎سازی مصرف مواد مخدر در فیلم‌های سینمایی و صدا و سیما و حضور متفاوت پلیس در برخی از این آثار، گفت: نباید بیش از این در کار هنرمندان دخالت کرد و باید اجازه داد صنعت فیلم و سینمای ایران مسیر خود را طی کند.

دخالت‌های بی مورد مخاطب را کاهش می‌دهد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه اثری به مانند دخالت‌های بی مورد همیشه قابل پیش بینی باشد و هیچ اتفاقی خلاف تصور رخ ندهد، هیچ جذابیتی ندارد و مخاطبی را به خود جذب نمی‌کند لذا باید اجازه داد هنرمندان حرف خود را بزنند و اگر صبر داشته باشیم در می‎یابیم که حتی این پرداخت متفاوت هنرمندان نیز در نهایت به سود جامعه خواهد بود.

وی افزود: متأسفانه این وضعیت در آثار کودکان نیز نمود بیشتری دارد و شخصیت‌ها کاملا سیاه و سفید هستند به طوریکه بچه‎های ما هیچ کدام تا به حال بچه‌های بد را روی پرده سینما تماشا نکردند؛ در واقع به جای اینکه بچه‌ها در دنیای واقعی با این برخی واقعیت‌های تلخ مواجه شوند باید اجازه داد ابتدا آن‌ها را روی پرده سینما ببینند.

جعفرزاده با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از موارد را به فرزندانمان آموزش نمی‌‎دهیم، گفت: آموزش و پرورش هم به دلیل اینکه حواشی بسیاری ایجاد می‌‎شود از ورود به بسیاری از مسائل پرهیز می‎‌کند.

نباید جرأت و جسارت را از سینماگر گرفت

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  با تأکید بر اینکه باید به کارگردانان جرأت و جسارت دهیم که بتوانند به حوزه‌های مختلف از جمله حوزه آسیب‎‌های اجتماعی ورود کنیم، گفت: در این میان اگر پلیس اتو کشیده و مؤدب در مواجهه با جانیان مواد فروش مواجه شود، مسلم است که اثر کاملا خنده دار از آب در می‌‎آید لذا ضرورت دارد که به کارگردانان و نویسندگان اعتماد  داشته باشیم.

ضرورت ورود سینماگران به حوزه آسیب‌های اجتماعی

وی ادامه داد: در حال حاضر آمار بزهکاری، طلاق، حاشیه نشینی و آسیب‌های آن به شدت بالا رفته و ضرورت دارد که سینماگر به این موضوعات بپردازند در این شرایط باید با سعه صدر با کارگردانان و نویسندگان مواجه شد.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نیروهای امنیتی، اطلاعاتی، نیروی انتظامی و حیت مشاغل مختلف صنعت سینما را نمی‌شناسند و به این صنعت ورود می‌‎کنند که این مسئله جز آسیب هیچ چیز دیگری ندارد./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار