تابناک / در پنجمین جلسه شورا فرهنگ عمومی شهرستان آستانه‌اشرفیه، انجام کارهای زیر بنایی در مسائل فرهنگی، ارائه تقویم مناسب مذهبی، استفاده از ظرفیت مردم و‌ نسل جوان، انجام کارهای فرهنگی، فراهم کردن بستری برای باشکوه برگزار شدن نماز عید فطر و تشکیل کارگروه در برگزاری مراسمات مذهبی موردتوجه قرار گرفت.
کد خبر: ۷۱۵۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ 17 February 2019
تابناک / در پنجمین جلسه شورا فرهنگ عمومی شهرستان آستانه‌اشرفیه، انجام کارهای زیر بنایی در مسائل فرهنگی، ارائه تقویم مناسب مذهبی، استفاده از ظرفیت مردم و‌ نسل جوان، انجام کارهای فرهنگی، فراهم کردن بستری برای باشکوه برگزار شدن نماز عید فطر و تشکیل کارگروه در برگزاری مراسمات مذهبی موردتوجه قرار گرفت.

 

آستانه‌اشرفیه چهارمین شهرستان مذهبی کشور/مباحث فرهنگی و استفاده از ظرفیت جوانان در برگزاری مراسمات مذهبی مورد توجه قرار گیرد

 

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آستانه‌اشرفیه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه لازمه بهتر اجرایی شدن مراسمات استفاده از ظرفیت مردم است اظهار کرد: ما در کشور و استان دارای جوانان با ظرفیت بالایی هستیم که دارای برنامه‌های خوبی هستند که می‌توانند در بهتر برگزار شدن مراسمات به مسؤولان کمک کنند.

آستانه‌اشرفیه چهارمین شهرستان مذهبی کشور

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد طیبی با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان آستانه‌اشرفیه در برگزاری مراسمات مذهبی و ملی گفت: ما در شهرستانی زندگی می‌کنیم که چهارمین شهرستان مذهبی کشور است و به این دلیل دارای ظرفیت بسیار بالایی به لحاظ بقعه‌های متبرکه ازجمله حرم مطهر سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) است که باید به آن توجه شود امیدواریم این امر محقق شود.

وی با اذعان به اینکه در برگزاری مراسمات شاخص باید از چهره ملی استفاده شود تصریح کرد: در شهرستان بعضی مراسمات هستند که بسیار شاخص و از شهرهای مجاور استان برای شرکت در این مراسمات به شهرستان ما می‌آیند و اگر در این مراسمات از چهره‌های ملی و استانی استفاده کنیم می‌توانیم مخاطبان زیادی را جذب کنیم.

طیبی یکی از مهم‌ترین مشکلات در شهرستان را تداخل داشتن مراسمات مهم دانست و افزود: در بعضی از ایام که جمعیت زیادی به شهرستان می‌آیند شاهد برگزاری تعدادی زیادی مراسم در شهرستان بودیم این مسئله خوب است ولی نباید باهم تداخل داشته باشند زیرا از کمیت مراسم کم می‌کند.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با تأکید بر لزوم توجه مسؤولان در بهتر برگزار شدن مراسمات مذهبی بیان کرد: یکی از دلایلی که مراسم روز اربعین باشکوه برگزار می‌شود به دلیل همدلی و وحدت مسؤولان و مشارکت مردم است لذا اگر مسؤولان مانند مراسم اربعین عمل کنند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

نماز عید فطر در یک مکان برگزار شود

وی با تأکید بر باشکوه برگزار کردن نماز عید فطر بیان کرد: یک اشکال در شهرستان وجود دارد و آن برگزاری نماز عید فطر در سه‌نقطه مختلف شهرستان است که از کمیت و کیفیت کم می‌کند به همین دلیل باید این نماز را به شکل متمرکز در یک نقطه برگزار کنیم.

تأکید بر توجه به انجام امور فرهنگی در مراسمات

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه نیز در این جلسه با بیان اینکه مسؤولان باید برای ساماندهی بهتر مراسمات تلاش کنند اظهار کرد: خوشبختانه مسؤولان همه بر ضرورت ساماندهی و بهتر برگزار شدن مراسمات تأکید دارند اما برای بهتر برگزار شدن آن باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

رحیم حیدری گلرودباری با تأکید بر توجه به انجام کارهای فرهنگی در مراسمات مختلف گفت: دشمن می‌خواهد با برنامه‌های مختلف فرهنگ ما را از بین ببرند و ما مسؤولان باید جلو این کارها را بگیریم و برای انجام این کار باید در مراسمات مذهبی خود به مسائل فرهنگی توجه کنیم.

وی با اذعان به اینکه شهرستان آستانه‌اشرفیه باید برای دیگر شهرهای استان یک الگو باشد تصریح کرد: به برکت وجود حرم مطهر سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) این شهرستان به لحاظ برگزاری مراسمات مذهبی دارای ظرفیت بسیار بالایی است که اگر به‌درستی از این‌ ظرفیت استفاده شود می‌تواند یک الگو برای دیگر شهرها باشد.

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه با تأکید بر تشکیل یک کارگروه برای بهتر برگزار شدن مراسمات افزود: ما در برگزاری مراسمات نباید نگران حرف مردم باشیم و باید مسؤولان به‌درستی مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اجرایی کنند زیرا وظیفه شورا فرهنگ عمومی مصوب کردن است.

تداخل برنامه در بقاع متبرکه و هیئات، نقش مساجد را کم می‌کند

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آستانه‌اشرفیه نیز در این جلسه با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه ما استفاده نکردن از ظرفیت جوانان است اظهار کرد: استکبار می‌خواهد جوانان ما را نسبت به دین بدین کند و ما به‌عنوان مسؤول وظیفه‌داریم با استفاده و نظرخواهی از جوانان در برگزاری مراسمات و برگزاری کارهای فرهنگی جلو این مسئله را بگیریم.

سرهنگ حسن حبیبی با اشاره به رویکرد سپاه پاسداران در استفاده از ظرفیت مساجد در برگزاری مراسمات گفت: ما در شهرستان خود دارای مساجد بسیار زیادی و مناسبی هستیم اما به‌درستی از این ظرفیت استفاده‌نشده و مساجد ما فقط محلی شده‌اند برای برگزاری نماز و هیچ کار فرهنگی در آن شکل نمی‌گیرد و بعداً می‌گوییم چرا جوانان جذب مساجد نمی‌شوند.

وی با اذعان به اینکه باید برای مراسمات مذهبی در شهرستان یک تقویم مناسب وجود داشته باشد تصریح کرد: در بسیاری از مراسمات بقاع و هیئت‌های مختلف مراسمات مختلفی را برگزار ‌می‌کنند که این مراسمات باهم در تداخل بود و نقش مساجد را کم می‌کند لذا اگر یک تقویم مدون وجود داشته باشد این مشکلات حل خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه آستانه‌اشرفیه راه حل جذب جوانان به مساجد را توجه به مسائل فرهنگی دانست و افزود: کار فرهنگی یک کار زیر بنایی است که باید به آن توجه و در مراسمات مذهبی در رأس امور قرار گیرد در این صورت می‌توان جوانان را جذب مساجد و‌ مراسمات مذهبی کرد.

حبیبی با بیان اینکه باید سعی کنیم مردم را در برگزاری مراسمات سهیم‌ کنیم اظهار کرد: متأسفانه گروهی از مردم نسبت به مراسمات مذهبی بدبین شده‌اند و‌ باید با مراسمات مختلف و سهیم کردن آن‌ها در برگزاری مراسمات این تعداد افراد را جذب کرد.

وی با تأکید بر رفع معایب در برگزاری مراسمات تصریح کرد: هر برنامه دارای معایب و مزایای است که باید شناسایی شود و برای حل معایب و افزایش نقطه قوت تلاش کنیم در این صورت مراسم‌ به بهترین نحو‌ برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
کمی درباره سلطان سید جلال الدین توضیح دهید. تادامروز گمان داشتم شوش دانیال 4 امین شهر مذهبی ایران است. ضمن اینکه نمیدانستم شاهچراغ اهمیتش بیشتر است یا حضرت معصومه و چرا؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار