کد خبر: ۷۱۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴ 17 February 2019
 
دانشگاه تهران در مراسم تقدیر از فعالیت‌های علمی بین‌المللی دانشگاه‌ها، رتبه برتر را کسب کرد.
 
 

دانشگاه تهران برترین دانشگاه در حوزه فعالیت‌های بین‌المللی شناخته شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، صبح امروز در نهمین نشست سراسری مدیران و معاونان بین الملل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری مراسم تقدیر از فعالیت‌های علمی بین المللی دانشگاه‌ها در سال ۹۶-۹۷ برگزار شد.
 
در طی این مراسم دانشگاه گیلان، الزهرا، زنجان، علوم پایه زنجان، خارزمی، قم، کاشان، کردستان در مسیر موفقیت و دانشگاه‌های علم و صنعت ایران، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، صنعتی اصفهان، علامه طباطبایی، فردوسی مشهد، اصفهان، شهید بهشتی و تربیت مدرس موفق معرفی شدند. در بین دانشگاه‌های سراسر کشور نتایج ارزیابی اینگونه بود که دانشگاه تهران رتبه برتر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در فعالیت‌های علمی بین المللی را کسب کرد.

نیلی احمدی آبادی، رییس دانشگاه تهران بعد از دریافت لوح تقدیر بیان کرد: در حوزه بین الملل دارای تجربه کمی هستیم به ویژه بعد از انقلاب در این حوزه فعالیت کمتری شده است.

وی ادامه داد: به خوبی می‌دانیم که یکی از جنبه‌های حضور بین المللی از مسیر علم و فناوری می‌گذرد در واقع مسیر علم و فناوری مطمئن‌ترین راه برای پیشرفت و صلح و دوستی است.

رییس دانشگاه تهران عنوان کرد: دانشجویان و اساتید ما عملکرد خوبی دارند و بسیاری از سفرا و مسئولان آموزش عالی کشور‌های مختلف دلیل حضور خود در ایران را موفقیت دانشجویان و اساتید ایرانی عنوان می‌کنند.

به گفته وی اگر می‌خواهیم دانشگاه حضور قوی تری را در جامعه داشته باشند باید بیش از پیش در تعاملات بین المللی فعال باشیم.

در ادامه مراسم تقدیر پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، پژوهشگاهی شیمی و مهندسی شیمی ایران، پژوهشگاه مطالعات علمی و فرهنگی، پژوهشگاه اقیانوس شناسی و پژوهشگاه علوم جوی و پژوهشگاه علوم و مواد و انرژی در بین پژوهشگاه‌ها و موسسات در مسیر موفقیت معرفی شدند و همچنین پژوهشگاه دانش‌های بنیادی (IPF) رتبه برتر این دسته بندی را کسب کرد و در انتها پارک پردیس و پارک علم و فناوری خراسان رضوی جزء پارک‌های علم و فناوری در مسیر موفقیت و پارک علم و فناوری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان رتبه برتر بین پارک‌ها را کسب کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار