همزمان با ورود ماه اسفند و تشدید ذوب شدن یخ عمر زمستان ، هنرمندان مازندرانی نیز به فعالیت هایشان افزوده اند و در این میان هنرمندان نقاش با برپایی نمایشگاه در نقاط مختلف استان گویی قرار است با نمایش و فروش قاب های نقاشی هنرمندانه با زمستان خداحافظی کنند.
کد خبر: ۷۱۵۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 15 February 2019

با نزدیک شدن به هفته ها و روزهای پایانی سال، طبق روالی مرسوم، حجم فعالیت های هنری در بخش های مختلف نیز در مازندران افزایش می یابد. در هفته ای که پایان بهمن و آغاز اسفند در آن است،تنوع، پراکندگی جغرافیایی و حجم فعالیت های فرهنگی هنری مازندران، بیشتر از هفته های پیشین به چشم می خورد و تنها در این دوره زمانی دستکم 10 نمایشگاه نقاشی در نقاط مختلف استان برپا می شود.
** نمایشگاه نقاشان جوان
نگارخانه آیدا در بابل، امروز یک نمایشگاه گروهی نقاشی از 21 هنرمند زیر 35 سال با عنوان نمایشگاه گروهی نقاشی هنرمندان جوان مازندران برگزار می کند. این نمایشگاه ساعت 16 امروز گشایش می یابد و تا دوشنبه 29 بهمن هر روز از ساعت 16 تا 20 برپا خواهد بود. در این نمایشگاه ثاری از انیسه آقاجان نژاد، عطا اسماعیلی، سهیلا آهنگری، زهرا بابازاده بورا، محدثه بجنوردی، مریم تهرانی، هلن رزازچیان، پانته آ رضایی، فهیمه سرخابی، امیررضا طاهری، ساناز طاهری، فهیمه طهماسبی، پاییز عبادینی، دینا عظیمی، لیلا غلامی، عطیه کهن روز، سمانه معتدل، مریم موسوی، مهرآسا وجدی، مهسا هدایتی و نیوشا همتی به نمایش در می آید. نگارخانه آیدا در بابل، ابتدای امیرکلا، شهرک شهید شجاعیان، بن بست 15، پلاک 19 واقع شده است.
** عروسان خُلد
گالری ایسو در آمل از امروز نمایشگاه نقاشی با عنوان ' عروسان خُلد ' را برگزار می کند. در این نمایشگاه نقاشی های سعید میرزایی به نمایش در می آید. نمایشگاه نقاشی ' عروسان خُلد ' از ساعت 15 تا 19 امروز گشایش می یابد و تا 7 اسفند هر روز از ساعت 15 تا 19 پذیرای علاقه مندان به نقاشی است. گالری ایسوی آمل در خیابان شهید بهشتی، ابتدای اندیشه 9 قرار دارد.
** بابابزرگ در بابل
نمایشگاه گروهی هنرجویان آموزشگاه ' بابابزرگ ' بابل از پنجشنبه 25 بهمن در نگارخانه پریژا برپا شد. این نمایشگاه تا فردا از ساعت 16 تا 21 میزبان علاقه مندان به هنرهای تجسمی است. نگارخانه پریژا در بابل میدان باغ فردوس، کوچه یکم شهید کاکا، پلاک 12 واقع شده است.
** خاطرات معلق
گروه نقاشان سپند از پنجشنبه 25 بهمن در گالری موزه ' دی دی ' ایزدشهر نمایشگاه گروهی نقاشی ' خاطرات معلق ' را برگزار برگزار کرد. در این نمایشگاه تابلوهایی از احمد نصراللهی، خلیل سمائی جابلو و محمد اعظم زاده به نمایش درآمده است. ' خاطرات معلق ' تا 30 فروردین 1398 در گالری موزه ' دی دی ' ایزدشهر هر روز از ساعت 16 تا 20 برپاست.
** طوبا و درخت پرتقال شیرین
گالری هفت آینه ساری از 25 بهمن نمایشگاهی از نقاشی های فاطمه نیازی برپا کرده است. این نمایشگاه که ' طوبا و درخت پرتقال شیرین ' نام دارد، با تابلونقاشی هایی درباره درخت های پرتقال، تا چهارشنبه 2 اسفند هر روز از ساعت 16 تا 20 پذیرای علاقه مندان به نقاشی است. گالری هفت آینه ساری در میدان راه آهن، خیابان مازیار، مازیار یکم واقع شده است. این گالری جمعه ها تعطیل است.
** نمایشگاه نقاشی و مجسمه زوج هنرمند
رحیم مولاییان و همسرش مهشید هاشمی از چهارشنبه یکم اسفند نمایشگاهی از آثار هنری خود برگزار می کنند. این نمایشگاه قرار است از یکم تا سوم اسفند در نگارخانه مولاییان بابل با مجسمه هایی اثر مهشید هاشمی و نقاشی هایی از رحیم مولاییان برپا شود. همزمان با گشایش این نمایشگاه، از کتاب جدید شعر مولاییان با نام ' کبوتران نامه بر در سطل زباله تخم می گذارند ' نیز رونمایی خواهد شد. این نمایشگاه از 1 تا 3 اسفند، هر روز بین ساعت های 16 تا 21 در نگارخانه مولاییان بابل واقع در کمربندی شرقی، بوستان 18 برپاست.
** شش سالگی نوران
امروز در نگارخانه هنری-آموزشی نوران قائمشهر به مناسبت آغاز ششمین سال فعالیت این مجموعه هنری، یک نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی برگزار می شود. در این نمایشگاه آثاری در شاخه های مختلف هنرهای تجسمی اعم از نقاشی، گرافیک، عکس، طراحی، مجسمه و حجم، از 79 هنرمند فعال استان مازندران به نمایش در می آید. احمد آقازاده، بهروز امیری راد، علی افتخاری نسب، میرصفی اندیکلایی، عبدالرضا احمدی، حمید اسدزاده، محسن اسراریان، سیاوش امیری راد، نیما آخوندی، نوید امیری، نسیم اسماعیلی پور، آذر باقری، محمد بوستانی، نوید بیژنی، محمد بابایی، آیدا براتی، طاهره بختیاری، عارفه باغستانی، فاطمه پری نژاد، محبوبه پرنیان، معصومه پیروی، فرشید پاک نیا، محمد ملک جوینی، رضا حسینی، احمد حبیبی، طیبه خرم آبادی، نگین خدامی، مرتضی خزایی، ایرج دلاوری، محمد رضا ذبیح الله زاده، محمد رضا رهبر، محمد رضایی، کامران رضوی، بابک ‌رستمی، اکبر راد، ملاحت رحیم پور، مریم رضوی، ندا راهی، فریبرز زرشناس، عسکر زمانی، جواد زارعی، خلیل سمایی جابلو، مهدی سماکوش، فروزان سلیمانی، فاطمه ستاره، مائده سالار، خسرو شاهین، محمد حسین شهیدی، ناصر شاکری، ریحانه شریعتی، فاطمه شاکری، شقایق شعبانی، مهدی صبورمنش، آنالی طاهریان، محمد اعظم زاده، سیروس غلامی، بهار فلاح، زینب فاطمی، اسماعیل قنبری، محمود کاظمیان، نازنین کریم زاده، امین کوشا، ابراهیم گنجیان، مجید گوران، رحیم مولائیان، مریم مقصودی، احسان منصوری، الهه میربابائیان، مصطفی معصومی، احمد نصراللهی، سیامک نصر، روزبه نادری، فاطمه نیازی، علی نوری، فاطمه نیازی، مجید نیکجو، آلیس ورشویی، مهشید هاشمی، توحید هاشمی، رضا یحیایی و علی یوسفی هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش در می آید.
نمایشگاه شش سالگی عصر امروز گشایش می یابد و تا 2 اسفند هر روز از ساعت 16 تا 20 برپا خواهد بود. نگارخانه نوران قائمشهر در خیابان ساری، یاس 59، انتهای شهدای دوم واقع شده است.
** انگیزه ی بودن
گالری هنر ساری از پنجشنبه 25 بهمن نمایشگاهی از نقاشی های ' پوراندخت کاسمی ' برپا کرد. در این نمایشگاه نقاشی هایی از این هنرمند در مجموعه ای با عنوان ' انگیزه ی بودن ' به نمایش در آمده است. این نمایشگاه تا چهارشنبه یکم اسفند، هر روز از ساعت 16 و 30 تا 19 و 30 پذیرای علاقه مندان است. گالری هنر ساری نیز جمعه ها فعالیت ندارد.
** کیاسر در قاب عکس
ساعت 11 امروز صبح یک نمایشگاه گروهی عکس مربوط به مناظری از شهر کوهستانی کیاسر در این شهر گشایش یافت. در این نمایشگاه عکس هایی از تصاویر ثبت شده در همایش تخصصی روز جهانی عکاسی که با همکاری واحد هنر‌های تصویری حوزه هنری مازندران و شهرداری کیاسر در این شهر کوهستانی توسط 40 عکاس ثبت شد به نمایش گذاشته شد. عکس های این نمایشگاه با موضوع های معماری، مناظر و سبک زندگی ایرانی اسلامی هستند.
** من و آفتاب
آموزشگاه هنری ' دادا ' در بابلسر، نمایشگاهی 2 روزه از نقاشی های فریبا ارجمندی برپا کرد. این نمایشگاه با نام ' من و آفتاب ' دیروز گشایش یافت و امروز -26 بهمن- پایان می یابد. آخرین زمان بازدید از نمایشگاه ' من و آفتاب ' ساعت 16 تا 20 امروز است. آموزشگاه هنری دادا در بابلسر، خیابان شریعتی، نبش شریعتی یکم واقع شده است.
** نقاشی خط
نمایشگاهی از آثار نقاشیخط و آبستره آتنا فرجی از دیروز در سالن گنجینه موزه شهر بابل برپا شده است که امروز این نمایشگاه به پایان می رسد. علاقه مندان به دیدن از این آثار امروز صبح بین ساعت های 10 تا 12 و عصر از ساعت 15 تا 17 می توانند به موزه گنجینه بابل واقع در خیابان مدرس مراجعه کنند.
** ارکستر فیلارمونیک مازندران
ارکستر فیلارمونیک مازندران به رهبری محسن بافنده، از ساعت 21 امشب در سالن هلال احمر ساری برای اجرای قطعاتی از موسیقی کلاسیک اروپا روی صحنه می رود. در این برنامه قطعاتی از ' آنتونیو ویوالدی ' ، ' کارل اشتامیتس ' ، ' چایکوفسکی ' و ' ادوارد کریک ' برای مخاطبان اجرا خواهد شد. ماهیار حسینی کنسرت مایستر ارکستر فیلارمونیک مازندران در این اجراست و ' میلکا سرکرده ' نیز سولیست فلوت این اجراست. بل این اجرا در سایت www.iranconcert.com عرضه می شود.
** تال
گروه موسیقی مازندرانی ' تال ' فردا 27 بهمن در آمل کنسرتی با محوریت منظومه های موسیقایی مازندران برگزار می کند. این گروه با خوانندگی و سرپرستی ' حسین علمباز نماری ' یکی از راویان و پژوهشگران منظومه های موسیقایی مازندران روی صحنه می رود. اجرای نخست این گروه از ساعت 18 تا 20 است و دومین اجرای گروه از ساعت 21 تا 23 در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل روی صحنه می رود.
** ونگِ وا
پنجشنبه 2 اسفند، در سالن مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابلسر، کنسرت موسیقی مازندرانی توسط گروه ' ونگِ وا ' اجرا می شود. مجید آقاجانی سرپرست این گروه است و استاد نورالله علیزاده در این کنسرت به عنوان خواننده حضور دارد. علی کاظمی، عرفان عزیزی، صالح جعفری، توحید حیدری و محمد آقاجانی نوازندگان این گروه هستند.
** سیلِم
گروه موسیقی ' سیلِم ' با سرپرستی سعدی صادقی، چهارشنبه یکم اسفند در سالن مجتمع غدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد کنسرت موسیقی مازندرانی اجرا می کند. این کنسرت در دو نوبت ساعت 18 و 30 دقیقه و ساعت 21 برگزار می شود. محمود شریفی خواننده گروه است و پرویز عبداللهی، حمیدرضا زمانی، وحید حیدری، پویا محسنی، حمیدرضا قیاسی، توحید حیدری، علیرضا زمانی، حامد رحیمی فر و ایمان خسروی نوازندگان این گروه هستند.
** قنبر و صندوق
علاقه مندان به نمایش در بابلسر می توانند این روزها به تماشای نمایش ' قنبر و صندوق ' با نویسندگی و کارگردانی تقی اسفندیار بنشینند. این نمایش از چهارشنبه 24 بهمن در کانون فجر بابلسر روی صحنه رفت و تا پنجشنبه 3 اسفند اجرای آن ادامه خواهد داشت. ' قنبر و صندوق ' کاری از گروه تئاتر کانون فجر است که با بازی افسانه طبیب پور، علی یوسفی، ابوالفضل برارخانی، محمدحسین بابانیا و آناهیتا فغانی روی صحنه رفته است. اسفندیار، این نمایشنامه را بر اساس داستانی از کتاب ' جوامع الحکایات ' اثر سدیدالدین محمد عوفی، مربوط به نیمه نخست قرن هفتم هجری نوشته است. کانون فجر در خیابان پاسداران بابلسر واقع شده است.
** مضحکه ای شبیه جدیت
سالن آمفی تئاتر مجتمع امام خمینی(ره) تنکابن، از پنجشنبه 25 بهمن محل اجرای نمایش کمدی سیاه بازی ' مضحکه ای شبیه جدیت ' است. این نمایش به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا امیرخانی تولید شده و آرمان عبیری، نعیم علیپور، کیانا روحی، عسل یزدانی، گلاره ازکیا، معصومه فلاح میری، میترا شجاعی، پریماه غنمی و پارسا سرکویه هنرپیشگان نمایش هستند. مهران ابرهیمی و علیرضا بحری نیز اجرای موسیقی نمایش را به عهده دارند. ' مضحکه ای شبیه جدیت ' تا 10 اسفند هر شب از ساعت 19 در آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری امام(ره) تنکابن، واقع در پارک مادر روی صحنه می رود.
** جشن تولد جانِ گو
نمایش موزیکال و بومی ' جشن تولد جانِ گو ' که توسط گروه تئاتر ' کله ونگ ' ساری از سه شنبه 23 بهمن در سالن شهید باغبانی حوزه هنری مازندران روی صحنه رفت، این روزها یکی دیگر از رویدادهای هنری در دسترس علاقه مندان به هنرهای نمایشی است. این نمایش با نویسندگی و کارگردانی ' بهزاد شاهنده ' تولید شده و به مدت 15 روز هر روز در دو نوبت روی صحنه می رود. اجرای نخست از ساعت 17 و 30 آغاز می شود و اجرای دوم نیز از 19 و 30 روی صحنه می رود. نمایش ' جشن تولد جانِ گو ' که با زبان مازندرانی تولید شده، اثری درباره روابط بین انسان ها، دوستی های آن ها و آسیب رساندن سوءرفتارهایی مانند نفاق به روابط انسانی است. اجرای این نمایش تا 8 اسفند ادامه دارد.
** اقیانوس هایی به عمق یک بند انگشت
پلاتوی تئاتر مؤسسه فرهنگی هنری آرمان ایزدشهر، از چهارشنبه 24 بهمن، محل اجرای نمایش فیزیکال ' اقیانوس هایی به عمق یک بند انگشت ' شد. این نمایش فیزیکال با نویسندگی و کارگردانی مهدی نصرالله زاده تولید شده و روایتی فیزیکال از زندگی انسان از تولد تا همزیستی و جدال و خیر و شر است. مانده نائیجی، رضا اسماعیل زاده، جواد هاشمی، محمدمهدی شریف پور، یاسمین تقی پور و امیر حسین اقبالی هنرپیشگان این نمایش فیزیکال هستند. حمیدرضا گل محمدی تواندشتی نیز دراماتورژی این نمایش را به عهده دارد. این نمایش تا یکشنبه 28 بهمن هر روز از ساعت 18 در پلاتو آرمان ایزدشهر به نشانی گلستان 19، اندیشه 29 روی صحنه می رود.
** کریسمس طلایی غاز مادر
از روز چهارشنبه یکم اسفند نمایش ' کریسمس طلایی غاز مادر ' کاری از گروه تئاتر ' قطره ' با کارگردانی حمید برزگر در سالن آمفی تئاتر زنده یاد سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران روی صحنه می رود. این نمایش یکی از آثار ' دیوید وود ' است که با ترجمه ' سید حسین فدایی حسین ' در ساری اجرا می شود. آهنگسازی این نمایش شاد کودکانه را سعید سنبلیان انجام داده است. نیما افضلی و سمیرا علیپور نیز دراماتورژ این نمایش هستند. لیلا پیام، حمیدرضا بختوه، ملیکا حسنی، بیتا جمشیدی، امیرحسین امینی، سید پویان بخشیان، نگین خدام، ملیکا قنبری، هدیه مستجیری و علی صفامهر هنرپیشگان ' کریسمس طلایی غاز مادر ' هستند. این نمایش از یکم تا 15 اسفند ساعت 19 هر شب روی صحنه می رود.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار