کد خبر: ۷۱۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷ 06 February 2019

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فیلترینگ، آن است که در یک جلسه تخصصی می‌خواهی حرفتان را بزنید، اما اجازه ندهند و تحمل یک نقد سازنده را در یک جلسه کارشناسی نداشته باشند.

سیّد عزت الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی صبح امروز(سه‌شنبه ۱۶ بهمن) در آیین گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران اظهار داشت: بعضی آقایان که می بینید بدمستی می‌کنند چیزی نمی‌خورند بلکه کافی است یک ذره برایشان اطلاعاتی برسد یا بخش مثبت آن یک قطره از آن شراب که مربوط هست به رودخانه ابرار می زنند همان یک قطره کاری می کند که کن فیکون می شود.

وی در پاسخ به کسانی که می گویند چگونه از انقلاب دفاع کنیم با بیان اینکه انقلاب دفاع ندارد و هرچه هست حمله و تهاجم و کارهای بزرگ و خیر است گفت: فقط از وقتی فضای مجازی آمده و این فضا قبل آن که بر عقلانیت استور باشد بر احساسات و ایهام گویی استوار است. لذا برخی موقع شبهه ای در مقایسه باعث می شود نسل جدید متوجه نشود که انقلاب چه کرده است.

ضرغامی درباره روحانی: تحمل نقد ندارد

ضرغامی ادامه داد: در عموم مولفه هایی که به سازندگی کشور و توجه به مردم مربوط می‌شود اعداد و رقام بگونه ای است که هرگونه قیاس با گذشته مع الفارق است.

وی با بیان اینکه درمورد زن که زمین بازی غرب است چند نکته بگویم اظهار داشت: قبل انقلاب اساتید دانشگاه ۱/۴زن بودند و امروز ۲۰درصد اساتید دانشگاه زن هستند. دانش آموختگان زن دانشگاه در سال ۵۴ شش درصد بود و امروز به ۴۴درصد رسیده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه امروز سینماگران می گویند در دنیا دو سینمای آمریکا و ایران وجود دارد، افزود: این را آقای کیانیان می‌گوید. امروز جدی ترین فیلم سینمای ما همین فیلم خانم آبیار است که از شاهکارهای جدید سینمای کشور است ولی در هالیوود یک کارگردان زن نمی تواند چنین فیلم داستانی قوی و پرکشش بسازد.

ضرغامی گفت: اساتید تعقیب کنند ببینند آن حوزه هایی که دشمن تعریف کرده است ما چقدر در آن حرف حساب داریم، چون ما امروز زنده ایم و رهبر نیمی از جهان هستیم و رهبر دنیای مقاومت در برابر رهبر دنیای استکبار یعنی آمریکا هستیم خیلی مناسب است که حتما آسیب شناسی کنیم و اشکالات مان را از موضع قدرت برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: اگر آسیب شناسی و نقد و تجدید نظر در برخی رویه ها نکنیم پرچم آن را دشمن و جریانات انحرافی در دست می گیرند و فتنه هم قاطی شدن حق و باطل است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه کسی نیست که فضای مجازی را قبول نداشته باشد، اظهار داشت: دو قطبی فیلترینگ و عدم فیلترینگ یک دوقطبی خائنانه است و من بارها اعلام کرده ام که فضای مجازی را خدا برای نجات انقلاب اسلامی آفرید. اگر نبود فضای مجازی و فضایی که نیروهای انقلابی «آتش به اختیار» در اختیار دارند و روشنگری می کنند معلوم نبود با این الیگارشی ها و باندهایی که آمده اند صدای همه را خفه کنند تا بیانات رهبر انقلاب شنیده نشود چه اتفاقی می افتاد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه قوانین مدیریتی اروپا برای کنترل فضای مجازی را قبول داریم گفت: اگر نظام و دولت و مجلس، این فضا را مدیریت کند این اسمش فیلترینگ نیست.

وی خاطرنشان کرد: فیلترینگ، آن است که در یک جلسه تخصصی می‌خواهید حرفتان را بزنید، اما اجازه ندهند و تحمل یک نقد سازنده را در یک جلسه کارشناسی نداشته باشند، این فیلترینگ است. اما آنکه ما می‌گوییم مدیریت کنیم و کاری کنیم که این امکان در اختیار مردم بیاید کجایش فیلترینگ است؟ اینها باید روشنگری شود چون در دست و پای حرف های سیاسی می افتد و بعضی ها هم که روش کارمندی دارند مزد می‌گیرند و مطلب می زنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار