مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی؛
سپیدرودی‌ها در دور قبلی جام حذفی دربی گیلان را با ملوان بندرانزلی برگزار کردند و طی یک بازی جذاب و پر از حاشیه، حریف خود را در خانه خودش شکست داده و به مرحله بعد صعود کردند. پرسپولیس هم در مرحله قبل نود ارومیه را شکست داد و بی‌شک نبرد امروز علی کریمی با تیم محبوبش یکی از جذابیت‌های جام حذفی است و باعث گرم شدن بیشتر این رقابت‌ها خواهد شد.
کد خبر: ۷۰۹۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ 31 January 2019

تابناک / امروز و در یکی از حساس‌ترین بازی‌های عقب افتاده از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی تیم‌های پرسپولیس و سپیدرود رشت در ورزشگاه سردار جنگل به مصاف هم خواهند رفت.

 

تقابل جادوگر با پرسپولیس جدید در رشت! / طلسم شکنی جادوگر یا پوکر پروفسور!؟ +حواشی پیش از بازی

 

سپیدرودی‌ها در دور قبلی جام حذفی دربی گیلان را با ملوان بندرانزلی برگزار کردند و طی یک بازی جذاب و پر از حاشیه، حریف خود را در خانه خودش شکست داده و به مرحله بعد صعود کردند. پرسپولیس هم در مرحله قبل نود ارومیه را شکست داد و بی‌شک نبرد امروز علی کریمی با تیم محبوبش یکی از جذابیت‌های جام حذفی است و باعث گرم شدن بیشتر این رقابت‌ها خواهد شد.

در این دیدار پرسپولیس بعد از محروم بودن از دو پنجره نقل و انتقالاتی می‌تواند از چند بازیکن جدیدش استفاده کند و باید شاهد ترکیبی جدید از برانکو در این دیدار باشیم. در آن سوی میدان نیز علی کریمی هم با توجه به جذب چند بازیکن در جام حذفی بازیکنان جدیدی را در این دیدار به میدان خواهد فرستاد. البته برانکو با توجه به حضور علیرضا بیرانوند، احمد نوراللهی و مهدی ترابی در تیم ملی فوتبال ایران که مقابل ژاپن در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا 2019 امارات بازی کردند و سه شنبه به تهران بازگشتند، به بیرانوند و ترابی استراحت داده و آنها در فهرست ۱۸ نفره قرار نگرفتند، اما نوراللهی به احتمال زیاد در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت، او روز گذشته همپای سایر نفرات تمرین کرد.

اما سرخ‌پوشان پایتخت محروم و مصدوم نیز دارند. محسن ربیع‌خواه، محمد انصاری و حسین ماهینی مصدوم هستند و دیدار با سپیدرود را از دست داده‌اند. کمال کامیابی‌نیا نیز محروم است و مصاف با نماینده رشت را از دست داده است. بشار رسن نیز که باید گذرنامه جدید دریافت می‌کرد، قرار است امروز پنج شنبه وارد ایران شود تا او هم نتواند سرخ‌پوشان را همراهی کند. سروش رفیعی، مهدی شیری، ماریو بودمیر، مهدی شریفی، محمد نادری و سعید کریمی بازیکنان جدید پرسپولیس هستند که باید دید برانکو امروز چند نفر از آنها را در ترکیب اصلی قرار می‌دهد.

بنا بر اعلام کمیته داوران در این دیدار از سیستم کمک داور اضافی (داوران پشت دروازه) استفاده خواهد شد. برهمین اساس اسامی تیم داوری این دیدار به شرح زیر است:

داور: پیام حیدری کمک‌ها: علی میرزابیگی و مهدی عالیقدر، داور چهارم: محمدرضا منصوری داوران پشت دروازه: محمدرضا اکبریان، رضا کرمانشاهی

گفتنی است این بازی از ساعت ۱۵ در ورزشگاه سردار جنگل برگزار می‌شود.

 

 

سپیدرود - پرسپولیس/ اولین محک رسمی پرسپولیس جدید

تیم فوتبال پرسپولیس پنج‌شنبه در دیدرای از جام حذفی به مصاف سپیدرود می‌رود و می‌تواند بعد از مدت‌ها در این بازی از بازیکنان جدیدش استفاده کند.

با تمام شدن جام ملت‌های آسیا برای ایران، حالا نگاه فوتبال‌دوستان به بازی‌های باشگاهی معطوف می‌شود. بازی‌های جام حذفی قبل از لیگ برتر آغاز شده‌اند و روز سه‌شنبه سایپا برابر داماش گیلان با نتیجه دو بر یک شکست خورد تا اولین فینالیست جام حذفی مشخص شود. پنج‌شنبه نیز پرسپولیس از ساعت ۱۵ و در ورزشگاه سردار جنگل رشت در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به مصاف سپیدرود رشت می‌رود. پرسپولیسی‌ها با تمام شدن دوران محرومیت‌شان از جذب و استفاده بازیکن جدید، از فردا می‌توانند از بازیکنانی مثل رفیعی، شیری، شریفی، کریمی، نادری و بودیمیر استفاده کنند.

با توجه به حذف تیم ملی ایران از جام ملت‌ها برانکو می‌توانست از ۳ ملی‌پوش خود در این بازی استفاده کند اما به خاطر اینکه در پست هافبک دفاعی کامیابی‌نیا را به دلیل محرومیت و احتمالاً ربیع‌خواه را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، تصمیم گرفت فقط احمد نورالهی را در لیست ۱۸ نفره قرار دهد و نام بیرانوند و ترابی را خط بزند. هم‌چنین ماهینی و انصاری هم به خاطر مصدومیت در این بازی حضور ندارند. سید جلال حسینی هم که در تمرینات پرسپولیس مصدوم شده بود احتمالاً به این بازی می‌رسد.

در طرف دیگر میدان سپیدرودی قرار دارد که با اضافه کردن پیام صادقیان و حمیدرضا طاهرخانی تیم خودش را تقویت کرده است. علی کریمی با سپیدرود دو بار برابر پرسپولیس قرار گرفته است که در هر دو بازی شکست خورده است و فردا نیز احتمالاً بازی سختی برابر پرسپولیس تقویت شده خواهد داشت. سپیدرودی‌ها که در لیگ برتر در رده پانزدهم قرار دارند می‌توانند با ۳ پیروزی به فینال این بازی‌ها برسند که البته با توجه به حریفانش یعنی پرسپولیس و در مراحل بعدی پدیده و سپاهان، کار بسیار دشواری در پیش دارند.

برنده این دیدار باید در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف پدیده مشهد برود.

 

 

جام حذفی فوتبال| تقابل پرسپولیس با علی کریمی با پنجره باز!

 

با حذف تیم ملی کشورمان از مسابقات جام ملت‌های آسیا، تنور بازی‌های باشگاهی با جدال تیم‌های فوتبال سپیدرود رشت و پرسپولیس که از ساعت 15 امروز (پنجشنبه) و در چارچوب مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی برگزار خواهد شد، دوباره داغ می‌شود.

پرسپولیس در شرایطی پا به این مسابقه می‌گذارد که محرومیت طولانی‌مدت و کابوس‌وار خود از سوی فیفا را پشت سر گذاشته است. سرخپوشان که نیم‌فصل اول را با انبوهی از مصدومان و با پنجره بسته به پایان رساندند، از بازی مقابل سپیدرود می‌توانند از بازیکنانی چون بودیمیر، سروش رفیعی، مهدی شیری و مهدی شریفی استفاده کنند. مهدی ترابی، احمد نوراللهی و علیرضا بیرانوند از پرسپولیس همراه تیم ملی در امارات حضور داشتند که برانکو به ترابی و بیرانوند استراحت داده است.

 

 

شاگردان برانکو ایوانکوویچ که دوست ندارند قهرمانی در جام حذفی را فدای سایر رقابت‌ها کنند، مطمئناً تمام تلاش خود را برای کسب جام قهرمانی این تورنمنت خواهند کرد. برانکو هنوز نتوانسته در جام حذفی به قهرمانی برسد و جای این عنوان در افتخارات برانکو با پرسپولیس خالی است. پرسپولیس در صورت شکست سپیدرود، در یک‌چهارم نهایی با پدیده بازی می‌کند و در صورت غلبه بر شاگردان گل‌محمدی، در نیمه‌نهایی به مصاف سپاهان می‌رود.

سپیدرود رشت هم در شرایطی به مصاف پرسپولیس می‌رود که در نقل و انتقالات نیم‌فصل، چند بازیکن از جمله پیام صادقیان را به خدمت گرفت. البته سپیدرودی‌ها هنوز نتوانسته‌اند قرارداد این بازیکنان را به دلیل بدهی‌های باشگاه ثبت کنند. این در حالی است که داماش گیلانیان با برتری مقابل سایپا، فینالیست جام حذفی شد. با توجه به درخشش آبی‌های گیلانی با صعود به فینال، این اتفاق انگیزه مضاعفی در شاگردان علی کریمی ایجاد می‌کند تا آنها نیز با رقم زدن شگفتی دیگر، تماشاگران سپیدرود را سربلند کنند.

 

 

تقابل سرخ‌های محبوب؛ جادوگر دفاع می‌کند، پروفسور حمله!


امروز و در رشت، یک بازی جذاب و حساس را بین سپیدرود رشت و پرسپولیس خواهیم دید.

به گزارش خبرورزشی، پرسپولیس با لیست جدید بازیکنانش به دیدار سپیدرود می‌رود و این بازی فقط یک برنده دارد؛ تیمی که راهی یک‌چهارم نهایی می‌شود و باید برابر پدیده مشهد بازی کند. در دیدار رفت لیگ، پرسپولیس توانست در تهران، ۳ امتیاز از سپیدرود با هدایت علی کریمی دشت کند و حداقل در آن بازی، برانکو فاتح تقابل با کریمی بود. البته جزئیات آن بازی جالب به نظر می‌رسید؛ پرسپولیس تا دقیقه ۹۰ در تله دفاعی تیم جادوگر گیر افتاد و در آن دقایق بود که تعویض طلایی برانکو یعنی آدام همتی با یک شوت غیرقابل مهار از پشت محوطه جریمه، طاق دروازه تیم رشتی را شکست و کار را تمام کرد. برای بازی امروز، پرسپولیس برمی‌گردد تا به فوتبال ایران دوباره شور و هیجان بدهد. شاید شکست تیم ملی و حذف از جام ملت‌ها باعث ناراحتی عمیق اهالی فوتبال و حتی مردم عادی در جامعه شده باشد، اما پرسپولیس که اولین بازی رسمی بعد از جام ملت‌ها را برگزار خواهد کرد، دوباره توانایی آن را دارد که مردم را با فوتبال آشتی بدهد. چه دیدار خوبی هم برای این کار انتخاب شده است؛ دو تیم پرتماشاگر، دو چهره به شدت محبوب نزد هواداران پرسپولیس و البته بازی تک‌حذفی که ممکن است به پنالتی بکشد و هیجان را به اوج خود برساند. انتظار اصلی این است که در روز رونمایی از مهدی شیری، سروش رفیعی، محمد نادری و مهدی شریفی و البته شاید بودیمیر، پرسپولیس تهاجمی ظاهر شود و راهی که از زمان حضور برانکو در پیش گرفته را ادامه بدهد؛ سپیدرود نیز احتمالاً با سیستم‌های دفاعی و محتاطانه وارد زمین خواهد شد تا بتواند جلوی شکست سنگین را بگیرد. به هر حال این بازی را از دست ندهید زیرا امکان دارد هزاران اتفاق جذاب در آن رقم بخورد.

 

 

آتش‌فشان سرخ کدام دسته را ذوب می‌کند؟/ طلسم شکنی جادوگر یا پوکر پروفسور در رشت!


تقابل سرخ‌های فوتبال کشورمان در جام حذفی در حالی رقم می خورد که این دو تیم در دو فصل اخیر سه بار به مصاف یکدیگر رفته و هر سه دیدار با پیروزی شاگردان برانکو به پایان رسیده است.

دو تیم فوتبال سپیدرود رشت و پرسپولیس تهران در مرحله یک‌هشتم پایانی رقابت های جام حذفی در نبرد سرخ‌های فوتبال کشورمان به مصاف یکدیگر می‌روند.

با اتمام جام ملت‌های آسیا برای کشورمان و بر باد رفتن رؤیای ۴۳ ساله عدم کسب قهرمانی در این جام، دوباره تنور بازی‌های باشگاهی در فوتبال کشورمان داغ شده و فوتبال‌دوستان منتظر رونمایی از تیم‌هایی هستند که در فصل نقل و انتقالات تغییرات زیادی به خود دیده‌اند.

پرسپولیس با گشایش پنجره نقل و انتقالات خود و خریدوفروش چند ستاره، یکی از متحول‌ترین تیم‌های فوتبال کشورمان به شمار می‌رود، در سوی سپیدرود رشت بیشترین فعالیت را در بازار نقل و انتقالات داشته و با خریدهای زیاد سعی در بهبود اوضاع و احوال خود در جدول لیگ برتر دارد.

پرسپولیس ستارگانی چون ترابی، بیرانوند و بشار که تازه از امارات بازگشته‌اند را در رشت با خود به همراه ندارد اما بازیکنانی نظیر بودیمیر، سروش رفیعی، مهدی شیری، محمد نادری و مهدی شریفی برای نخستین بار در فصل جاری در یک دیدار رسمی در ترکیب سرخ‌های پایتخت به میدان می‌روند.

داماش با پیروزی مقابل سایپا نشان داد که فوتبال قابل پیش‌بینی نبوده و رقیب سخت و آسان معنا ندارد، باید منتظر دیدار مرحله یک‌هشتم پایانی سپیدرود و پرسپولیس ماند و دید پروفسور پرسپولیسی‌ها با خنثی‌سازی سحر جادوگر آسیا مقابل وی پوکر می‌کند یا جادوگر این بار مقابل دیدگاه همشهریان خود یکی از غول‌های فوتبال کشور را به‌زانو درمی‌آورد.

مسیر دو تیم برای رسیدن به مرحله یک‌هشتم پایانی

سپیدرود برای رسیدن به مرحله یک‌هشتم پایانی در اوج بحران با سرمربیگری علی کریمی توانست دربی گیلان را در انزلی از آن خود کرده و شهریوری رؤیایی برای رشتی‌ها بسازد! دیداری که با تک‌گل محمد غلامی از روی نقطه پنالتی با نتیجه یک بر صفر به سود سرخ‌های شهر باران خاتمه یافت تا پایانی بر طلسم 33 ساله نبردن سپیدرود در انزلی باشد.

پرسپولیس کار به‌مراتب ساده‌تری نسبت به سرخ‌های شهر باران برای رسیدن به مرحله یک‌هشتم پایانی داشته و با پیروزی مقابل نود ارومیه با تک‌گل محمد انصاری راهی دیدار مقابل سپیدرود شد.

محرومان و مصدومان دو تیم

سپیدرود رشت در فصل نقل و انتقالات تحرک گسترده‌ای داشته و بیش از هر تیم دیگری در لیگ برتر بازیکن جدید جذب کرد، این تیم در دیدار مقابل پرسپولیس، پیام صادقیان شاه‌ماهی فصل نقل و انتقالات را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، حضور میلاد شیخ‌سلیمانی، توکلی و لوکا نوزادزه مقابل پرسپولیس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در سوی مقابل پرسپولیس تهران با یک لشگر مصدوم و محروم به مصاف سپیدرود می‌رود، برانکو ایوانکویچ سرمربی سرخ‌های پایتخت مهم‌ترین محروم پرسپولیس است، کمال کامیابی نیا دیگر محروم پرسپولیسی‌ها بوده و نمی‌تواند مقابل سپیدرود به میدان برود.

علیرضا بیرانوند، بشار رسن و مهدی ترابی به دلیل حضور در جام ملت‌های آسیا راهی به ترکیب پرسپولیس نیافتند، محمد انصاری، آدام همتی، حسین ماهینی و محسن ربیع خواه نیز به دلیل مصدومیت بازی مقابل سپیدرود را از دست دادند.

پوکر برانکو یا طلسم شکنی جادوگر؟!

دو تیم سپیدرود رشت و پرسپولیس تهران در لیگ‌های هفدهم و هجدهم سه دیدار مقابل یکدیگر برگزار کرده‌اند که هر سه دیدار با پیروزی سرخ‌های پایتخت همراه بوده است، پرسپولیس در لیگ هفدهم در رشت با نتیجه یک بر صفر و در تهران با نتیجه سه بر صفر مقابل سپیدرود به برتری دست‌یافت.

شاگردان برانکو در لیگ هجدهم در تهران با نتیجه یک بر صفر مقابل سپیدرود به برتری دست‌یافتند، باید منتظر ماند و دید چهارمین تقابل برانکو و کریمی به سود کدام‌یک به پایان خواهد رسید؟ پوکر برانکو در پیروزی یا طلسم شکنی کریمی مقابل پرسپولیس؟!

نتایج دیدارهای اخیر دو تیم

سپیدرود در شش دیدار اخیر خود در لیگ برتر دو پیروزی و یک تساوی کسب کرده و متحمل سه شکست شده است، در سوی مقابل شاگردان برانکو با کسب چهار پیروزی و دو تساوی بهترین عملکرد را میان 16 تیم لیگ برتری داشته‌اند.

لیست 18 نفره پرسپولیس مقابل سپیدرود

بوژیدار رادوشوویچ، ابوالفضل درویش‌وند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، شایان مصلح، سیامک نعمتی، مهدی شیری، امید عالیشاه، مهدی شریفی، سروش رفیعی، ماریو بودیمیر، علی علیپور، محمد نادری، سید احسان حسینی، سعید حسین‌پور، محمدامین اسدی، سعید کریمی و احمد نورالهی لیست نفرات اعزامی پرسپولیس به رشت را تشکیل می‌دهند.

داوران دیدار سپیدرود - پرسپولیس

قضاوت دیدار دو تیم که از ساعت 15:00 روز پنج‌شنبه یازدهم بهمن‌ماه در ورزشگاه سردار جنگل رشت برگزار می‌شود بر عهده پیام حیدری بوده و علی میرزابیگی، مهدی عالیقدر و علی میرغفاری وی را در امر قضاوت یاری می‌کنند، نظارت داوری این دیدار بر عهده حسین نجاتی است.

ترکیب احتمالی دو تیم

سپیدرود رشت با سیستم احتمالی 433 پا به میدان می‌گذارد، حضور یک بازیکن خارجی برای نخستین بار در تاریخ نیم‌قرنی باشگاه سپیدرود بر جذابیت‌های بازی می‌افزاید.

در سوی مقابل، شاگردان برانکو در تیم فوتبال پرسپولیس با سیستم احتمالی 442 وارد زمین می‌شوند، پرسپولیسی‌ها با بازشدن پنجره نقل و انتقالاتی و جذب بازیکنان جدید می‌خواهند از تیمی جدید مقابل سپیدرود رونمایی کنند.

 

 

پرسپولیس و سپیدرود از یک خانواده هستند/ باید منتظر ترکیب جدیدی از هر دو تیم باشیم

 

پیشکسوت ملی پوش فوتبال ایران معتقد است امروز شاهد فوتبال جذابی در جدال میان دو تیم پرسپولیس و سپیدرود خواهیم بود.

بهزاد داداش‌زاده، ملی‌پوش سابق تیم پرسپولیس، پیرامون دیدار حساس امروز میان دو تیم سپیدرود رشت و سرخ‌پوشان پایتخت به خبرنگار برنا گفت: به طور کلی فلسفه لیگ با دیدارهای جام حذفی فرق دارد و مهمترین دلیل آن هم این است که در پایان بازی یکی از دو تیم از گردونه رقابت‌ها حذف می‌شود.

وی افزود: در مسابقات جام حذفی دو اصل بسیار مهم است، نخست اینکه تیم‌ها گلی دریافت نکنند و دوم اینکه تیم‌ها سعی کنند از موقعیت‌هایی که بدست می‌آورند به بهترین شکل استفاده کنند. روی هم رفته می‌توان گفت امروز شاهد بازی جذابی بین دو تیم خواهیم بود.

هافبک سابق سرخ‌پوشان پایتخت در ادامه اظهار داشت: سپیدرود در نیم فصل نخست تغییراتی را داشته است و باید دید آیا بازیکنان جدید به هماهنگی لازم دست پیدا کرده‌اند که در بازی حضور داشته باشند و پرسپولیس نیز قطعا از چند بازیکن جدید خود فردا رونمایی خواهد کرد و می‌توان گفت باید منتظر ترکیب جدیدی از هر دو تیم باشیم. درباره پرسپولیس باید این مطلب را اضافه کنیم که این تیم با توجه به اعتباری که در فصل گذشته و سال جاری در آسیا کسب کرده است، حالا برانکو و شاگردانش به دنبال گرفتن 2 جام از 3 جام هستند و بعید است در جام حذفی براحتی کنار بروند.

وی افزود: پرسپولیس و سپیدرود دو تیم هم خانواده هستند و بی‌تردید تماشاگران باید این را مدنظر قرار دهند که دو تیم می‌خواهند یک فوتبال زیبا و با اخلاق را به نمایش بگذارند و امیدوارم تیمی که استحقاق بیشتری دارد برنده بازی شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار