تابناک / استاندار گیلان با اشاره به اینکه شهرستان آستارا از همه پیش نیازهای لازم برای توسعه و پیشرفت برخوردار است،گفت: رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری اولین و مهمترین وظیفه فرماندار جدید آستارا است.
کد خبر: ۷۰۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲ 24 January 2019

 

از حضور استاندار در مراسم تودیع و معارفه فرماندار آستارا تا بازدید سالاری از چند پروژه عمرانی 

 

رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری اولین و مهمترین وظیفه فرماندار جدید آستارا است

 

تابناک / استاندار گیلان با اشاره به اینکه شهرستان آستارا از همه پیش نیازهای لازم برای توسعه و پیشرفت برخوردار است،گفت: رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری اولین و مهمترین وظیفه فرماندار جدید آستارا است.

 

صبح امروز دکتر مصطفی سالاری در مراسم تکریم فرماندار پیشین و معارفه فرماندار جدید آستارا با اشاره به ظرفیت های این شهرستان اظهار داشت: شهرستان مرزی آستارا یکی از مناطق استراتژیک کشور به شمار می آید که پتانسیل های آن می تواند توسعه ملی و منطقه‌ای را به همراه آورد.

وی به فرهنگ و تمدن شهرستان آستارا اشاره کرد و افزود :از اصلی‌ترین پیش نیاز برای پیشرفت در هر جامعه اصالت و توانمندی نیروی انسانی با پشتوانه فرهنگ و تمدن آن منطقه است که آستارا در این مقوله شهرستانی ممتاز محسوب می شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه شهرستان آستارا از همه پیش نیازهای لازم برای توسعه و پیشرفت برخوردار است،گفت:هدفگذاری تمامی فعالیت ها و خدمات در این شهرستان باید در محور توسعه اشتغال و تحول اقتصادی باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: امروز وضعیت کشور به گونه‌ای است که شهرستان آستارا می تواند مایحتاج کشور را از طریق توسعه صادرات و واردات تامین کند و این مهم تنها با تدوین سیاست های پایدار و تلاش مضاعف تحقق پیدا می کند.

سالاری با بیان اینکه باید همزمان با توسعه حمل و نقل ریلی، در بخش جاده ای به محور رشت-آستارا و آستارا-اردبیل توجه ویژه ای داشته باشیم تصریح کرد: کیفیت جاده ای موضوعی مهم است که باید با جدیت دنبال شود زیرا افزایش تردد و به دنبال آن رونق اقتصادی حاصل از ورود گردشگر را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد:  قطاری که امروز به آستارا وارد می شود فرصتی برای توسعه شهرستان آستارا و نیز کشور است و اگر در کنار این بار انداز شهرک صنعتی تاسیس شود تا ارزش افزوده ای به محصولات تجاری الحاق کند،مشاغلی جدیدی نیز ایجاد می شود و  توسعه فضای کسب و کار محقق می گردد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه باید تمرکز تمامی مسئولان شهرستانی و استانی بر توسعه ابعاد و کارکردهای بندر آستارا باشند،افزود:اگر آزاد راه جمهوری آذربایجان به این قسمت متصل شود شاهد رشد مضاعف کارکرد ها خواهیم بود.

وی با اشاره به سوابق طولانی شهرستان آستارا در تجارت با کشورهای حوزه قفقاز و آسیای میانه تصریح کرد: با 24 ساعته شدن گمرک و احداث پایانه مرزی جدید می‌توان مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه را افزایش داد و دولت نیز در شرایط کنونی به افزایش این مبادلات پیش از پیش نیاز دارد.

سالاری به مقوله گردشگری اشاره کرد و افزود :می ‌توان معیشت مردم را با حفظ منابع طبیعی گره زد ،به گونه ای که کنار حفظ منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست اشتغال‌ بومی محلی را بسط و گسترش دهیم.

 وی گفت اگر بتوان حفاظت از محیط زیست را به شرط برهم نزدن تعادل به صاحبان مشاغل همسو با محیط زیست واگذار کنیم ،در چارچوب این اقدام منافع عمومی ایجاد شده و همین وابستگی درآمد و معیشت مردم به منابع طبیعی موجب افزایش ضریب حفاظت محیط زیست می شود.

آمادگی داریم تا در مسائل توسعه محور شهرستان آستارا همچون تعریض گردنه حیران بارانداز ریلی رشت-آستارا و اتصال آن به کشورهای همسایه را دنبال کنیم تا بسترهای توسعه پایدار و افزایش کسب و کار گسترش یابد.

وی با تقدیر از تلاش های فرماندار پیشین آستارا از فرماندار جدید به عنوان نیروی جوان که سابقه کاری درخشانی دارد یاد کرد و گفت: رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری اولین و مهمترین وظیفه فرماندار جدید آستارا است.

سالاری توجه به جوانگرایی را مورد تاکید قرار داد و افزود:جوانان باید سهم بیشتری در مدیریت شهری آستارا داشته باشند.

استاندار گیلان در پایان اجرای و تکمیل پروژه های عمرانی را ضروری خواند و به دو مقوله استفاده از ظرفیت مردم و حفظ کرامت آنها و بهره گیری از تجارب و هم افزایی با دیگر متخصصین برای توسعه آستارا تاکید کرد.

 

از حضور استاندار در مراسم تودیع و معارفه فرماندار آستارا تا بازدید سالاری از چند پروژه عمرانی

 

استاندار گیلان از پروژه های عمرانی شهرستان آستارا بازدید کرد.

 

به گزار ش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان،پیش از ظهر امروز دکتر مصطفی سالاری پروژه های مهم عمرانی شهرستان آستارا را مورد بازدید و بررسی قرار داد.

اجرای عملیات دیواره گذاری و ساماندهی رودخانه مرزی آستاراچای، عملیات عمرانی تعریض محور مواصلاتی آستارا-اردبیل و پروژه گردشگری تالاب استیل آستارا از جمله این پروژه ها بود.

شهرستان آستارا به عنوان شهرستان ساحلی استان گیلان از جهت شمال با کشور جمهوری آذربایجان، از غرب به شهرستان نمین (استان اردبیل)، از جنوب به شهرستان طوالش همسایه‌است. همچنین از شمال به رودخانه مرزی آستاراچای، از جنوب به رود قره‌سو و از غرب به کوه‌های تالش محدود می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار