کد خبر: ۷۰۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱ 20 January 2019

تابناک / نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت:‌ یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در گیلان وجود دارد مسئله تغییر کاربری اراضی کشاورزی است که متولیان و مسئولان مربوطه باید برای جلوگیری از آن تصمیماتی را اتخاذ کنند.

آیت‌الله رسول فلاحتی صبح امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: گیلان استانی با مزیت کشاورزی است اما به‌علت نهادینه نشدن فرهنگ بیمه محصولات در آن کشاورزان این استان دائماً با مشکلات و چالش‌های جدیدی مواجه می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان توجه دقیق به خواسته‌ و مطالبات کشاورزان این استان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در گیلان وجود دارد مساله تغییر کاربری اراضی کشاورزی است که متولیان و مسئولان مربوطه باید برای جلوگیری از آن تصمیماتی را اتخاذ کنند.

امام جمعه رشت مهاجرت روستائیان به شهرها و عدم توجه کافی به قشر کشاورزان را برای منافع و آینده استان گیلان آسیب‌زا دانست و تصریح کرد: باید مجموعه اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها به سمتی حرکت کند که مشکلات موجود در استان گیلان به ویژه در حوزه بیکاری جوانان برطرف شود.

 

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تاریخ 3 هزار ساله خطه رودسر و قدمت تاریخی بسیار زیاد آن اظهار داشت: سهم به‌سزایی از شکوفایی رودسر در دوره اسلامی اتفاق افتاده است به‌طوری‌که ایستادگی و مقاومت مردم معتقد این منطقه در دوره اسلامی و حتی قبل از آن زبانزد هست.

وی مردم رودسر را مردمانی بااصالت و ولایتمدار اعلام کرد و در مورد افتخارات آنان در عرصه پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی بیان داشت: تقدیم حدود 7 هزار شهید،‌ 2 هزار جانباز سرافراز و وجود ارزشمند مدافعان حرم نشان‌دهنده عمق اعتقادات اسلامی و خلوص نیت مردم رودسر است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان اقدام سریع‌تر مسئولان مربوطه برای بازسازی خسارت‌های ناشی از سیل کاکرود اشکورات را خواستار شد و ابراز داشت: سیلاب‌های اخیر 500 میلیارد تومان به گیلان خسارت وارد کرد با این‌ حال سیل کاکرود در مقایسه با سایر سیلاب‌های دیگر ویرانگرتر بود.

امام جمعه رشت برخورد اخلاق‌مدارانه با مردم توسط مسئولان و زیردستان آنان با مردم را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: هر کدام از مسئولان در هر سمتی که هستند باید این موضوع را به زیردستان خود انتقال دهند و در کنار آن مشکلات را نیز به‌صورت عاقلانه با جامعه در میان بگذارند.

آیت‌الله فلاحتی صرفه‌جویی در منابع آب و جلوگیری از هدررفت این سرمایه ارزشمند را خواستار شد و تصریح کرد: ارائه آموزش‌های مرتبط به کشاورزان برای استفاده درست از آب و در راستای توسعه اشتغال روستائیان باید توسط متولیان مربوطه این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

وی افتتاح و بهره‌برداری از پروژه سد پلرود را خواستار شد و درباره اهمیت این طرح بزرگ خاطرنشان کرد:‌ با راه‌اندازی پروژه سد پلرود آب مورد نیاز در بخش کشاورزی و آب شرب بسیاری از مناطق اطراف شهرستان رودسر تأمین می‌شود بنابراین امیدواریم روند ساخت آن تسریع شود.

امام جمعه رشت با تأکید بر تشکیل اتاق‌های اندیشه‌ورز و حل ریشه‌ای معضلات و مشکلات مربوط در ادارات را ضروری اعلام کرد و افزود: یکی از راه‌های توسعه و پیشرفت هر منطقه حمایت از سرمایه‌گذاران است بنابراین انتظار داریم از سرمایه‌گذاران واقعی حمایت شود.

حجت الاسلام تقی روحانی امام جمعه رودسر نیز در این جلسه با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد گفت: نگاه مسئولان گیلان نسبت به شهرستان رودسر باید مورد بازبینی قرار گیرد زیرا این منطقه توانمندی‌ها و ظرفیت لازم برای توسعه و پیشرفت را در خود دارد.

سرپرست فرمانداری رودسر نیز در این جلسه این شهرستان را سومین شهرستان بزرگ استان گیلان اعلام کرد و بیان داشت: شهرستان رودسر در حال حاضر دارای 140 هزار نفر جمعیت است و اقتصاد بیشتر اهالی و مردم آن نیز به انواع مشاغل روستایی و صنعت گردشگری وابسته است.

علی وارسته بهدانی لزوم تخصیص اعتبارات لازم برای بازسازی خسارات ناشی از سیل در منطقه کاکرود اشکورات را خواستار شد و عنوان کرد: برای تکمیل و بازسازی راه روستایی کاکرود که مراحل مقدماتی اجرای آن در حال انجام است به ‌12 میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار