کد خبر: ۷۰۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ 18 January 2019

تابناک / ادیب با بیان اینکه سال آینده کلینک تخصصی پرستاران در گیلان راه اندازی خواهد شد گفت: گیلان نیازمند بیش از ۹ هزار نیروی پرستار در بخش بهداشتی و درمانی است.

«معصومه ادیب» در مراسم جشن پرستار و جشنواره دست‌های مهربانی که در سالن ناجا گیلان برگزار شد، اظهار کرد: جامعه بزرگ پرستاری دارای مطالبات ویژه‌ای است که توسط مسئولان استانی و ملی پیگیری می‌شود.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علومپزشکی گیلان با بیان اینکه گیلان دارای 6 هزار و 500 پرسنل پرستاری در بخش خصوصی و دولتی است، گفت: پرستاران در بخش‌های مختلف بهداشتی و درمانی فداکارانه درحال فعالیت هستند.

 

ادیب اذعان کرد: در گذشته پرستار فقط در مکان‌های بهداشتی و درمانی قابل شناخت بود اما امروزه جایگاه جامعه‌نگری پرستاران توسط وزارت بهداشت مطرح شده و مراقبت در راستای این طرح ابلاغ شده است.

 

وی ادامه داد: بسیاری از بیماران نیاز به بیمارستان نداشته و با مراقبت در منزل بهبود خواهند یافت بدین سبب 18 مرکز مراقبت در منزل در گیلان فعال شده و در صورت نیاز پرستاران در منزل به مراقبت از بیماران خواهند پرداخت.

 

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: گیلان نیازمند 50 مرکز مراقبت در منزل است،که برای 22 مرکز موافقت اصولی وهمچنین برای پنج مرکز پرونده بهره برداری صادر شده است.

 

ادیب از راه اندازی کلینک تخصصی پرستاران طی سال آینده در گیلان خبر داد و تصریح کرد: در این کلینیک آموزش و مراقبت از بیمار مورد توجه قرار دارد.

 

وی اضافه کرد: یکی از مقوله‌های مهم در پیشرفت و موفقیت در شغل پرستاری توجه به پژوهش است، در این راستا یک طرح پژوهشی انجام و 26 طرح در دست اجرا و پیگیری است.

 

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: در حال حاضر 467 مدیر پرستاری در بخش‌های مختلف بهداشتی و درمانی در استان فعال هستند.

 

ادیب به کمبود نیروی پرستار در استان اشاره و خاطر نشان کرد: گیلان نیازمند بیش از 9هزار پرستار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار