فشار اصلاح طلبان نتواست صادقی را از مقامش عزل کند اما در نهایت این قانون منع بکارگیری بازنشستگان بود که توانست مرد آرام استانداری قم را خانه نشین کند.
کد خبر: ۷۰۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲ 16 January 2019

به گزارش تابناک قم، این که به قول حسام الدین آشنا مشاور و مرد پر نفوذ پاستور شتاب روحانی پایین است یا دیر تصمیم گیری می کند یا این که انتخاب استاندار قم با سایر استان ها فرق دارد که به همین علت انتخاب استاندار این استان همواره با وسواس و تامل بیشتری انتخاب شده، همه در زمان خود قابل بحث است اما نکته مهم در این میان وضعیت کنونی شهر قم و پیشرفت هایی است که در دولت یازدهم و دوازدهم تاکنون داشته است.

استانداری قم از سال 92 به غیر از دو دوره سرپرستی موقت، تاکنون سه بار تغییر کرده است، تغییراتی که فقط جای رئیس ها عوض شده و تغییری در نگرش و برنامه ها را شاهد نبوده ایم.

حجت الاسلام صالحی منش یار نزدیک حسن خمینی و بعد از آن مهدی صادقی هر کدام در دوران تصدی استانداری قم با مشکلاتی روبرو بودند اما با این حال هیچ وقت نتوانستند در خصوص مسائل اساسی استان به خصوص پروژه های عمرانی تصمیم گیری خوبی داشته باشند و در واقع در جذب منابع ناکام ماندند.

البته در خصوص صادقی تاحدودی قضیه فرق می کرد چرا که علاوه بر نارضایتی مردم از عدم تعیین تکلیف پروژه هایی مانند فرودگاه و منوریل که هر از چند گاهی با تجمعاتی در جلوی استانداری علنی تر می شد، اصلاح طلبان نیز مخالف حضور وی بودند، به طوری که بارها پیغام ها و سیگنال هایی را برای روحانی فرستادند اما انگار قرار نبود صادقی کنار برود حتی در برخی مواقع خود صادقی نیز خود را برای رفتن آماده کرده بود.

به هر حال فشار اصلاح طلبان نتواست صادقی را از مقامش عزل کند اما در نهایت این قانون منع بکارگیری بازنشستگان بود که توانست مرد آرام استانداری قم را خانه نشین کند.

در این میان انتخاب بهرام سرمست به عنوان استاندار جدید قم در قدم اول رضایت اصلاح طلبان را به همراه داشت، هر چند که فضای معنوی و سیاسی قم چندان مجالی به اصلاح طلبان برای عرض اندام و جریان سازی نمی دهد اما به هر حال انتخاب یک فرد اصلاح طلب به عنوان استاندار قم تا حدودی این جریان سیاسی را راضی نگه می دارد.

علاوه بر این در گام دوم انتخاب وی این امیدواری را به مردم می دهد که با تغییر در راس مدیرتی استانداری قم شاهد تحرک و پیشرفت در استان باشیم اما سرمست کار چندان ساده ای در قم ندارد.

ایجاد رابطه خوب و قابل قبول با مراجع عظام همواره مورد تاکید روحانی بوده است و سرمست به خوبی به این مهم واقف است اما در کناراین موضوع وی باید قدم اساسی را در خصوص چند پروژه مهم شهری بردارد که مدیران قبل از وی نتوانستند آن را انجام دهند.

تعیین تکلیف منوریل در استان قم به یک سوال بی جواب تبدیل شده است چرا که پروژه برای تکمیل شدن هزینه بالایی نیاز دارد و علاوه بر این در صورت جذب اعتبار و تکمیل پروژه، منوریل در مسیر ایجاد شده هیچ کارآیی ندارد.

علاوه بر این باید قصه پر رمز و راز فرودگام قم را نیز باید اضافه کنیم که هنوز به صورت کامل تعیین تکلیف نشده است.

از سوی دیگر سرمست باید جور بقیه را نیز بر دوش بکشد و کارنامه ای مناسب برای دولت های یازدهم و دوازدهم در قم رقم بزند که همین مهم کار وی را سخت کرده است.

منبع: قم فردا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار