کد خبر: ۷۰۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ 15 January 2019

تابناک / عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در حال حاضر ۹۷ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و به‌هیچ عنوان نمی‌توان این وضعیت را با قبل از انقلاب مقایسه کرد.

 

 
عضو کمیسیون بهداشت مجلس: 97 درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: در چهل سالی که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد دستاوردها و پیشرفت‌های بسیار زیادی در حوزه بهداشت و درمان کشور به دست آمد به طوری‌که بسیاری از فرآیندهای این حوزه کاملاً بومی‌سازی شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از خودکفایی در تولید بسیاری داروها و تجهیزات پزشکی به دست متخصصان داخلی سخن گفت و عنوان کرد: تمامی این موفقیت‌ها در سایه اتکا به توان داخلی و با استفاده از ظرفیت‌های عظیم ملی در سایه انقلاب اسلامی به دست آمده است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس ایجاد روحیه خودباوری و افزایش انگیزه را ارزشمندترین هدیه انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: در حال حاضر 97 درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود به طوری‌که به هیچ عنوان نمی‌توان این وضعیت را با قبل از انقلاب مقایسه کرد.

قربانی گسترش دانشگاه‌ها و دانشکده‌های پزشکی در سراسر کشور را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: امروز در نظام ما بالغ بر 61 دانشکده دندان‌پزشکی و 51 دانشگاه پزشکی وجود دارد و تمامی نیروهای انسانی متخصص در حوزه سلامت توسط این مراکز علمی تربیت می‌شوند.

وی به حضور پزشکان خارجی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: در آن زمان حتی پزشکان عمومی نیز از کشورهایی نظیر هند و پاکستان وارد می‌شد و میزان وابستگی کشور در حوزه انسانی به خارج از مرز بسیار زیاد بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اجرای طرح تحول سلامت به‌عنوان یکی از بزرگترین افتخارات انقلاب در چهل ساله اخیر را متذکر شد و بیان داشت: با اجرای این طرح ارزشمند توسط دولت 12 میلیون نفر از افراد فاقد بیمه‌های درمانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با بیان اینکه تخت‌های بیمارستانی در کشور به 120 هزار عدد افزایش پیدا کرده‌اند افزود: امروز به برکت استقرار نظام جمهوری اسلامی در تمام روستاهای کشور خانه‌های بهداشت و بهورزی ساخته شده و خدمات مورد نیاز به مردم ارائه می‌شود.

قربانی کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران باردار به کمتر از یک درصد در کشور را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: اقدام جهادی در ریشه‌کنی بیماری فلج اطفال و درمان بسیاری از امراضی که نیاز به دریافت خدمات پزشکی دارند از دیگر دستاوردهای چهل ساله‌ انقلاب در حوزه سلامت است.

وی پوشش سراسری بیمه‌های درمانی را گامی در راستای ارتقاء سطح زندگی و افزایش طول عمر دانست و اظهار داشت: کاهش پرداختی‌ از جیب مردم،‌ توزیع عادلانه نیروی انسانی و متخصص و‌ برخورداری چندین میلیون نفر از خدمات بیمه‌ای از جمله مهم‌ترین اهداف طرح تحول سلامت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار