کد خبر: ۷۰۳۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 14 January 2019
تابناک / سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس اعتقاد دارد استانی شدن انتخابات مجلس می تواند برطرف کردن مسائل محلی را به دست پارلمان های محلی مانند شوراهای اسلامی شهر و روستا بدهد.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به اهمیت طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: امروزه نمایندگان درگیر دغدغه های حوزه انتخابیه هستند در حالی که روش جدید انتخابات می تواند برطرف کردن مسائل محلی را به دست پارلمان های محلی مانند شوراهای اسلامی شهر و روستا بدهد.

استانی شدن انتخابات مجلس موجب خروج نمایندگان از تفکر محلی می شود

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین روش مذکور موجب خواهد شد که برگزیدگان ملت در قوه مقننه از تفکر محلی خارج می شوند و به مسائل ملی و کلان بپردازند.

پررنگ شدن قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون توسط نمایندگان

وی ادامه داد: در این بین نباید فراموش کرد که قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون از وظایف مهم و محوری نمایندگان خانه ملت محسوب می شود که با استانی شدن انتخابات قوه مقننه پررنگ تر خواهد شد و نمایندگان به این امر بیشتر توجه خواهند کرد.

 
انتخابات

انتخاب افراد برجسته و باتجربه با تغییر روش انتخابات قوه مقننه

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: همچنین باید یادآور شد با تغییر روش انتخاب منتخبان ملت برای راهیابی به بهارستان، جایگاه افرادی که وارد مجلس شورای اسلامی می شوند افزایش می یابد؛ در واقع افرادی که دارای تجربه بیشتر بوده و عملکردشان برای جامعه ثابت تر شده باشد انتخاب خواهند شد.

با تغییر روش انتخاب منتخبان ملت برای راهیابی به بهارستان، جایگاه افرادی که وارد مجلس شورای اسلامی می شوند افزایش می یابد

 

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در کل به نظر می رسد طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی قابل تامل است و باید منتظر ماند تا نتیجه بررسی آن توسط نمایندگان مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در جلسه علنی روز 19 دیماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با 155 رأی موافق، 64 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 232 نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.‌/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار