کد خبر: ۷۰۲۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵ 11 January 2019

تعداد کل کادر پرستاری بیمارستان های گیلان 3895 نفر است

 

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تعداد کل کادر پرستاری بیمارستان های استان را 3895 نفر اعلام کرد و افزود: 1089 (27درصد) نیروی پرستاری در بیمارستان های استان، پرستار طرحی هستند

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، معصومه ادیب مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یکی از مشکلات مهم حوزه پرستاری را کمبود نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: هر چند برای جذب پرستار نیاز به مجوز های لازم از سوی وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه است ولی در بحث جذب نیروی کمک پرستار با همکاری مدیر منابع انسانی دانشگاه و مدیریت پرستاری پیگیری های لازم صورت گرفته و این امر در حال حاضر، در دستور کار منابع انسانی وزارت بهداشت قرار دارد.

وی تعداد کل کادر پرستاری بیمارستان های استان را 3895 نفر اعلام کرد و افزود: 1089 (27درصد) نیروی پرستاری در بیمارستان های استان، پرستار طرحی هستند، از این تعداد بیمارستان سیدالشهدا لاهیجان با 40 درصد نیروی طرحی بالاترین درصد از طرحی ها را به خود اختصاص داده است.

ادیب گفت: حدود 14 درصد از نیروها، شرکتی هستند. در این راستا، بیمارستان رازی رشت نیز با دارا بودن ضریب نیروی 0.8، با توجه به بخش های مختلف و افتتاح بخش جدید در این بیمارستان، باید در اولویت جذب نیرو قرار گیرد.

به ازای هر 4 پرستار، یک کمک پرستار نیاز است

وی در خصوص نیروی کمک پرستار، با بیان این که براساس نُرم کشوری به ازای هر 4 پرستار، یک کمک پرستار نیاز است، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد پرستاران موجود در بیمارستان های استان، 3232 است که بر این اساس، 808 نیروی کمک پرستار مورد نیاز است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان را دانشگاهی جوان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 67.3 درصد از نیروهای پرستاری در این دانشگاه، زیر 15 سال سابقه کار دارند و این مهم نشانگر لزوم برنامه ریزی برای جانشین پروری است.

وی جذب نیروی مرد در بخش های مختلف بیمارستانی،  اختصاص پست های بلاتصدی به کادر پرستاری و توزیع مناسب نیروهای کادر پرستاری در بیمارستان های استان را خواستار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار