سرتیتر اخبار پاکستان(2):
رویدادهای پاکستان به علت همجواری با بخش عمده‌ای از استان سیستان و بلوچستان و نیز به دلیل آنکه بخش زیادی از مردم مرزنشین با آن طرف مرز به واسطه قومیت، خویشاوندی و نیز عوامل اقتصادی و بازرگانی ارتباط دارند، برای مردم سیستان و بلوچستان اهمیت دارد.
کد خبر: ۷۰۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۷ 11 January 2019

رویدادهای پاکستان به علت همجواری با بخش عمده‌ای از استان سیستان و بلوچستان و نیز به دلیل آنکه بخش زیادی از مردم مرزنشین با آن طرف مرز به واسطه قومیت، خویشاوندی و نیز عوامل اقتصادی و بازرگانی ارتباط دارند، برای مردم سیستان و بلوچستان اهمیت دارد.

 تابناک سیستان و بلوچستان بر آن است تا اخبار مهم پاکستان را از رسانه‌های این کشور اخذ و پس از ترجمه و تخلیص در اختیار مخاطبین ارجمند قرار دهد. 

رئیس‌جمهور ایران از ارسال دو ماهواره با موشک‌های ایرانی به فضا خبر داد

حسن روحانی رئیس جمهور ایران که در مراسم بزرگداشت ارتحال هاشمی رفسنجانی سخن می‌گفت از قدرت نظامی ایران خبر داد و گفت قدرت دفاعی، فناوری و اعتدال امروز ایران یادگار مرحوم هاشمی است. روحانی همچنین از ارسال دو ماهواره به مدار زمین توسط موشک‌های ساخت ایران در اینده‌ای نزدیک خبر داد. ایران امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب خود در سال 1979 را جشن می‌گیرد.

 

انفجار در خط لوله گاز ایالت پنجاب

خط لوله انتقال گاز به شهرهای ایالت پنجاب منفجر و عملیات گازرسانی به شهرهای این ایالت را مختل نمود. این انفجار که گفته می‌شود تروریستی و خرابکارانه نیست، در اثر افزایش فشار گاز و در اثر مسائل فنی رخ داده است. در اثر این اتفاق گاز شهرهای مولتان، فیصل آباد، سرگودا و بسیاری دیگر از شهرهای پنجاب قطع و فعالیت صنایع گازی و زندگی مردم مختل شده است. نیروهای  آتشنشانی با تلاش 7 ساعته آتش را خاموش کردند، ولی نیروهای فنی همچنان مشغول کار روی خط لوله برای برقراری مجدد جریان گاز در این لوله هستند. این لوله گاز تهیه شده از قطر را به ایالت پنجاب انتقال می‌دهد.

 

دردسر 18 حساب اعلام نشده برای عمران خان و سران حزب تحریک‌انصاف

بانک مرکزی پاکستان از وجود 26 حساب بانکی متعلق به حزب تحریک انصاف، حزب حاکم و پیروز انتخابات پاکستان خبرداد و گفت از این حساب ها تنها 8 حساب در زمان انتخابات اعلام شدند و بقیه 18 حساب بر خلاف قانون اعلام نگردید. بانک مرکزی در این گزارش که برای کمیسیون نظارت بر انتخابات ارسال کرده است آورده این 18 حساب یا جعلی هستند و یا به صورت غیرقانونی برای تراکنش‌های مالی مورد استفاده قرار می‌گیرند. طبق قانون، احزاب در زمان انتخابات موظف به اعلام دارایی های مالی و حساب های خود به کمیسیون نظارت بر انتخابات هستند. گفتنی است این حساب‌ها با امضای عمران خان و برخی دیگر از سران حزب تحریک انصاف افتتاح شده اند و ممکن است برای آنها دردسر ساز شود.

 

ممنوعیت سفر مدیران سازمان بازرسی به خارج از کشور

سازمان بازرسی کشور از ممنوعیت سفرهای خارجی مدیران این سازمان خبر داد و گفت حتی تهیه بلیط سفرهای خارجی نیز ممنوع شده است و با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد. "جاوید اقبال" رئیس سازمان بازرسی پاکستان از مستثنی بودن مسافرین عربستان سعودی به نیت حج عمره خبر داد و افزود هیچ کدام از افسران و مسئولین این سازمان حق سفر خارجی به صورت شخصی را ندارند. گفته می شود احتمالا این قانون به خاطر حفظ و صیانت مدیران این سازمان از تهدید و تطمیع جریان‌های طرفدار پرونده‌هایی است که سازمان بازرسی درگیر آنهاست. گفتنی است سازمان بازرسی کشور در حال حاضر افرادی چون عمران خان نخست وزیر، شهباز شریف، نواز شریف و آصف علی زرداری را به علل و اتهامات مختلف تحت نظر و پیگرد قضایی دارد.

 

FATF اقدامات دولت را ستود

FATF اقدامات دولت را در خصوص مبارزه با تامین مالی گروه‌های افراطی و تروریست ستود و از مقامات اسلام‌اباد خواست لیستی از اقداماتی که علیه تروریست انجام داده‌اند را تا ماه می به FATF ارائه نمایند. در دیدار مقامات ارشد پاکستان با مدیران FATF در استرالیا، FATF بیان داشت برای خروج نام پاکستان از لیست خاکستری این گروه، پاکستان باید اقدامات عملی بیشتری انجام دهد. گفتنی است جلب نظر گروه FATF برای پاکستان که این روزها با مشکلات عدیده اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و می‌تواند با جذب سرمایه خارجی بر آنها فائق آید بسیار مهم است؛ چرا که کمتر سرمایه‌گذاری حاضر و راغب به سرمایه‌گذاری در کشورهای لیست حامی تروریست از نظر FATF است، بعلاوه قوانین مالی و بانکی نیز در خصوص انتقال پول و سرمایه به این کشورها بسیار سخت‌گیرانه رفتار می‌کند.

برچسب ها: اخبار پاکستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار