کد خبر: ۷۰۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶ 09 January 2019

 

به گزارش فارس براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، روز آینده بارش‌ها در نیمه غربی و مرکز کشور خاتمه می‌یابد، اما در استان‌های شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و بخش‌هایی از خراسان رضوی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود و این سامانه اواخر وقت فردا از کشور خارج خواهد شد.

‌فردا در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، تهران، سمنان و برخی مناطق نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه در اغلب مناطق کشور آسمان صاف است.

بعدازظهر فردا و روز جمعه خلیج فارس مواج است، همچنین دریای خزر فردا مواج خواهد بود و ارتفاع آن به حدود یک تا دو متر خواهد رسید، از این رو توصیه می شود طی این مدت احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک و تفریحی به‌عمل آید.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری، گاهی وزش باد شدید، به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۰ و صفر درجه خواهد بود، همچنین روز جمعه آسمان تهران صاف است.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۲درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

روز آینده در ۲۰ استان سرمای صفر درجه و زیر صفر درجه خواهیم داشت.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۱۵ دیماه سال جاری ۱۰۰ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۳۱.۸ میلی‌متر بود. بنابراین تا این تاریخ بارش بارش سال جاری ۲۱۴.۶درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۷۴.۵ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۳۴.۲درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته پانزدهم سال زراعی متعلق به منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان ۱۴۴.۹میلی‌متر بوده است. میانگین گرم‌ترین منطقه در مدت زمان مذکور میناب در استان هرمزگان به میزان ۳۰.۴ درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه زرینه در استان کردستان به میزان منفی ۹.۵ درجه سلسیوس بوده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
به روال 3 یا چهار سال گذشته ، همچنان خشکسالی و عدم بارندگی در گیلان و وزش بادهای گرم بیموقع ، علی رغم بارندگی در اغلب مناطق کشور و مناطق همجوار

عدم بارندگی در استانی که بطور طبیعی باید پر بارشترین نقطه کشور باشد کاملا غیر طبیعی است

چرا مسئولین ، دانشگاهیان ، متخصصین این استان به این مسئله مهم ورود نمیکنند

وقتی موضوع انتقال آب از دریای خزر یا کاسپین بطور علنی مطرح می شود ، یقینا طرفداران و متقاضیان این گونه طرح ها برای ایجاد تغییرات مصنوعی آب و هوایی ، که نتیجه ای همانند طرح های انتقال آب از خزر دارد نیز شانس خود را امتحان خواهند کرد ، البته بطور غیر علنی
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
با یک نگاه ساده به نقشه های هواشناسی متوجه وضعیت غیر طبیعی پوشش ابر در سواحل جنوبی خزر و مناطق مجاور خواهید شد

مثلا در تقشه های هواشناسی در آذر و دیماه جاری چند بار پوشش های بسیار زیادی از ابر روی دریای کاسپین و نواحی وسیعی از اطراف آن مشاهده می شد ولی با کمال تعجب این پوشش در سواحل جنوبی خزر بناگاه کم یا صفر می شد ، در حالیکه بطور طبیعی بیشترین تجمع ابر باید در سواحل جنوبی خزر باشد

با این همه خشکسالی ، آتش سوزی جنگلها ناشی از باد گرم ، کاهش سطح آب های زیر زمینی ناشی از کاهش بارندگی ، و .... در حالیکه بارش در مناطق مجاور طبیعی است ، مسئولین ، مطبوعات ، متخصصین این استان منتظر چه هستند ، و کماکان این وضعیت آب و هوایی را طبیعی و غیر مصنوعی میدانند ؟!!!! و چرا اقدامی در این مورد نمی شود

وقتی تمام کارشناسان از عواقب بسیار انتقال آب از خزر میگویند اما کماکان متقاضیان این طرح ( بطور علنی ) اصرار بر این کار دارند ، ساده لوحی است اگر فکر کنیم آنها از ایجاد تغییرات مصنوعی آب و هوایی که نتیجه ای معادل همان طرح انتقال آب از خزر دارد صرف نظر کنند ،( البته بطور غیر علنی )
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار