کد خبر: ۷۰۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ 08 January 2019

تابناک / سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از ادامه وزش باد گرم در استان تا نیمروز فردا (چهارشنبه) خبر داد.

مازیار غلامی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: نقشه های هواشناسی بیانگر استقرار جوی به نسبت پایدار طی امروز در منطقه است که علاوه بر این، اواخر وقت سه شنبه و طی روز چهارشنبه، شرایط برای وزش باد جنوبی (پاره ای نقاط باد گرم، بویژه ارتفاعات و دامنه ها گاهی شدید یا خیلی شدید) و بعضی نقاط جلگه ای وقوع مه فراهم می شود.
وی ادامه داد: برای فردا بویژه عصر و شب با گذر جریانات ناپایدار در بعضی نقاط افزایش ابر و بارندگی پراکنده و احتمال رعد و برق پیش بینی می شود همچنین اواخر وقت چهارشنبه تا صبح پنجشنبه، برای ارتفاعات، بارش پراکنده برف مورد انتظار است.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان آسمان امروز را صاف تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و پاره ای نقاط وزش باد جنوبی (بویژه طی عصر و شب، ارتفاعات و دامنه ها) عنوان و برای فردا نیز آسمان استان را کمی تا نیمه ابری، وزش باد جنوبی (بویژه ارتفاعات و دامنه ها، گاهی شدید یا خیلی شدید) ، بعضی نقاط افزایش ابر و بارندگی، اواخر وقت ارتفاعات بارش برف پیش بینی کرد.
وی بیشینه دمای گیلان طی شبانه روز گذشته را با 21 درجه مربوط به رودسر، لاهیجان و کیاشهر و کمینه دمای فردا را با سه درجه مربوط به جیرنده ذکر کرد.
به گفته غلامی ، بیشینه دمای امروز رشت 14 درجه سلسیوس و کمینه دمای فردای مرکز استان نیز شش درجه خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
این بادهای گرم کاملا بی موقع و غیر طبیعی هستند.

نشانه بارزی از ایجاد تغییرات مصنوعی آب و هوایی هستند. و نشان میدهند که توده های هوای بارانزا و ابرها قبل از رسیدن به گیلان بارور شده یا به شیوه های دیگر رطوبت آنها تخلیه می شود و فقط باد گرم به گیلان میرسد.

از حودو سه یا چهار سال گذشته این کار انجام می شود و باعث بروز خشکسالی در سواحل خزر شده است و دیگر مانند گذشته بارش قابل ملاحظه ای در گیلان رخ نمی دهد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار