کد خبر: ۶۹۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲ 05 January 2019

 

تابناک / مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: در پی ثبت اضطراری خانه کودکی امیر هوشنگ ابتهاج شاعر معاصر در رشت هستیم و با مالک فعلی خانه صحبت شده تا طی یک فرصت ، این خانه از سوی شهرداری خریداری و توسط این اداره کل ثبت ملی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اعلام این خبر گفت : با توجه به مدت زمان کوتاه حضورم در این سمت طی چند جلسه با تعدادی از  اعضای محترم شورای شهر رشت دستورات لازم را به جهت ثبت اضطراری خانه این شاعر فرهیخته انجام و پیگیر تصریح در روند این اتفاق از سوی معاونت میراث سازمان میراث فرهنگی کشور هستیم.  

اینکه این خانه با قدمت چندین ساله اش و همراهی نام استاد امیرهوشنگ ابتهاج به عنوان محل تولد و منزل دوران کودکیشان، طی ادوار گذشته به ثبت نرسیده خود جای تامل دارد.

 

امیر انتخابی تصریح کرد: همچنین استاندار گیلان باتوجه به نگاه فرهنگی و توجه به آثار تاریخی ، تاکیدات لازم را نسبت به حفظ ، ثبت و نگهداری این اثر تاریخی داشته است.

وی با اشاره به اینکه  ما خانه‌های دست چندمی  را که جزو مفاخر هم نیستند فقط به خاطر قدمتی که دارند حفظ می‌کنیم که یقینن خانه استاد ابتهاج برای ما در الویت‌های اول است و سعی می‌کنیم آن را حفظ کنیم و نسبت به این موضوع  بی‌تفاوت نخواهیم بود گفت : ما به دنبال ثبت اضطراری این خانه هستیم و اطلاع از اینکه مالک فعلی حکم قضایی مبنی بر تخریب آن را اخذ کرده بوده نداشتیم و در حال حاضر با توجه اهمیت موضوع و تمهیدات صورت گرفته در صدد ثبت اضطراری این ملک هستیم تا بتوانیم به سهم خود مانع از تخریب این خانه شویم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار