کد خبر: ۶۹۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰ 04 January 2019

لیگ برتر فوتبال بانوان؛ پیروزی ملوان در روز حماسه سازی تماشاگران قوی سپید و شکست تلخ سپاهان

 
 
 
 

تابناک / لیگ برتر فوتبال بانوان در حالی هفته پنجم خود را پشت سر گذاشت که دیدارهای این هفته جذاب‌ترین صحنه‌های این فصل از ابتدا تاکنون را رقم زد. ۳ هزار هوادار پرشور در انزلی پشت ملوان ایستادند تا این تیم در یک بازی حساس پیروز شود. در اصفهان، سپاهان مدعی برای دومین بار در خانه تسلیم شد و شهرداری بم با تیمی نصفه و نیمه اصفهان را فتح کرد.

طرفداری - پرونده پنجمین هفته از لیگ برتر فوتبال زنان ایران با تداوم صدرنشینی شهرداری بم، روند رو به رشد ملوان انزلی و اولین شکست برای ذوب آهن و راه یاب ملل مریوان به پایان رسید. سپاهان در مهم‌ترین بازی هفته در خانه در عین ناباوری باخت و همیاری ارومیه در باتلاق اکباتان دومین برد این فصل را به دست آورد.

در دیدار حساس این هفته در اصفهان، تیم فوتبال سپاهان دو بر یک برابر شهرداری بم رقیب مستقیم خود در راه قهرمانی شکست خورد. سپاهان با گل الهام فرهمند از روی نقطه پنالتی در نیمه اول پیش افتاد و شهناز جعفری زاده، مدافع قمی شهرداری بم در نیمه دوم با ضربه سر بازی را به تساوی کشاند.

شهرداری بم در ادامه توانست توسط زهرا قنبری، صدرنشین جدول گلزنان لیگ با ضربه سر به گل دوم نیز دست یابد و بازی باخته را با پیروزی عوض کند. با این برد، شهرداری بم تنها تیمی است که هر ۵ بازی خود در لیگ برتر را برده است و از سوی دیگر تیم تحت هدایت سمیه شهبازی با پذیرش دومین شکست از صدر فاصله گرفت.

در انزلی، ملوان روزی رؤیایی را سپری کرد. بازی دشوار برابر تیم قدرتمند راه یاب ملل کردستان به لطف حضور پرشور هواداران این تیم به یک بازی آسان برای تیم مریم ایراندوست تبدیل شد و ملوان در نیمه دوم با ۴ گل حریف خود را شکست داد. سارا قمی با هت تریک خود نشان داد همچنان مصمم و باانگیزه است و افسانه اقبال دیگر گل ملوان را به ثمر رساند.

تیم راه یاب ملل مریوان در این بازی در نیمه دوم ۱۰ نفره شد. اتفاق مهم این بازی، استقبال پرشور و بی سابقه زنان هوادار در انزلی بود به طوری که برای اولین بار تعداد تماشاگران یک مسابقه فوتبال زنان در این فصل به رقم ۳ هزار هوادار رسید و این هواداران با تشویق ایسلندی و حمایتی همه جانبه صحنه‌های زیبایی برای ثبت در تاریخ ورزش زنان ایران خلق کردند.

در سیرجان، تیم ذوب آهن اصفهان که در ۴ بازی گذشته خود پیروز شده بود سرانجام به زمین سفت رسید و ۳ بر صفر برابر شهرداری سیرجان شکست خورد. دیدار دو تیم در نیمه نخست گلی در بر نداشت اما سیرجانی‌ها در نیمه دوم با ۲ گل از افسانه چتر نور و یک گل از فاطمه سهرابی پیروزی را از آن خود کردند. میزبان در نیمه دوم با دریافت کارت قرمز فاطمه شجاعی بازی را ۱۰ نفره ادامه داد و به پایان رساند.

همیاری آذربایجان غربی دیگر تیم پیروز هفته پنجم بود که در زمین چمن گل آلود ورزشگاه اکباتان تهران به دیدار آذرخش رفت و با ۴ گل به برتری رسید. بارندگی در تهران سبب شده بود چمن اکباتان شرایط مناسبی برای برگزاری یک بازی رسمی نداشته باشد. همیاری ۴ گل خود را در نیمه دوم به ثمر رساند و هدیه حسن زاده با دو گل، زهرا خضری و فاطمه شبان هر کدام با یک گل پیروزی را به نماینده استان آذربایجان غربی هدیه کردند.

در قائم شهر تیم‌های سپیدار این شهر و پالایش گاز ایلام با هم دیدار کردند که این مسابقه با پیروزی ۵ بر صفر پالایش به پایان رسید. عاطفه ایمانی برای پالایش گاز هت تریک کرد و سمیه فیضی دو گل به ثمر رساند. پارس جنوبی بوشهر نیز در ورزشگاه دستغیب شیراز با تک گل هانیه رحیمی در نیمه دوم برابر خلیج فارس شیراز به پیروزی رسید.

در جدول رده بندی، شهرداری بم با ۱۵ امتیاز، ذوب آهن اصفهان با ۱۲ امتیاز، ملوان بندر انزلی با ۱۰ امتیاز و راه یاب ملل کردستان با ۱۰ امتیاز در رده‌های اول تا چهارم قرار گرفته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار