کد خبر: ۶۹۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ 03 January 2019

تابناک / عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: میزان بودجه‌ای را که دولت برای برای انجام و تکمیل پروژه‌های عمرانی در استان‌های سراسر کشور در سال آینده پیشنهاد داده به هیچ عنوان کفاف ‌نمی‌دهد.

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ به علت بالا بودن سطح آب‌های سطحی و عدم ساماندهی فاضلاب، شهرهای گیلان با وقوع یک فاجعه زیست محیطی‌‌ بزرگ تهدید می‌شوند به همین علت از دولت انتظار داریم با تزریق اعتبارات ویژه برای این وضعیت چاره‌ای بیاندیشید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس آلودگی آب‌های شیرین توسط فاضلاب‌های شهری را تراژدی خطرناک شهرهای شمالی کشور اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه دولت 2 هزار میلیارد تومان را برای ساماندهی سیستم فاضلاب کشور در نظر گرفته انتظار داریم نگاه ویژه‌تری به شهرهای شمالی داشته باشد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با تأکید بر فشار نمایندگان گیلان به دولت جهت اجرای طرح مدیریت پسماند عنوان کرد: نزدیک به 15 سال از موضوع ساماندهی فاضلاب 5 شهر گیلان با کمک مالی بانک جهانی،‌ بانک توسعه اسلامی‌ و بانک زیرساخت آسیا می‌گذرد اما هیچ نتیجه‌ای تاکنون حاصل نشده است.

بیشتر بخوانید
پسماندهای ارزشمند پیش از حضور ماموران شهرداری جمع‌آوری می‌شود

طرح پسماند در شهر بیرجند باید بازنگری شود

کمیته اختصاصی برای بررسی ابعاد مختلف پسماندهای عفونی در استان مرکزی تشکیل شود

وی با بیان اینکه دولت برای ساماندهی فاضلاب شهرهای شمالی به ویژه گیلان باید مبالغ و اعتبارات کلانی را اختصاص دهد تصریح کرد: در صورت انجام هرگونه تعلل در حوزه تخصیص منابع مالی و یا عدم توجه کافی در این زمینه بدون شک در استان گیلان فجایع زیست محیطی گسترده‌ای رخ می‌دهد.

قربانی کمبود اعتبارات مالی برای انجام و تکمیل پروژه‌های عمرانی در استان‌های سراسر کشور را از معضلات پیچیده فراروی دولت دانست و گفت: میزان بودجه‌ای را که دولت برای این منظور در سال آینده پیشنهاد داده به هیچ عنوان کفاف تکمیل طرح‌های عمرانی مراکز استان‌ها را نمی‌دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس فرجام نهایی پروژه ملی راه‌ آهن رشت ـ قزوین را در گرو تزریع منابع مالی مورد نیاز اعلام کرد و اظهار داشت: این پروژه تنها به استان گیلان تعلق ندارد بلکه کل کشور از آن منتفع می‌شوند بنابراین دولت باید نسبت به آن نگاهی ملی و فرا استانی داشته باشد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس تکمیل فازهای نهایی مسیر ریلی رشت ـ قزوین به سمت انزلی و آستارا را لازم و ضروری دانست و افزود: امیدواریم مشکلی که فعلاً دولت در حوزه اعتبارات عمرانی پروژه‌های استانی با آن مواجه است روی روند اجرای این پروژه مهم تأثیر مخربی بر جای نگذارد.

وی اتصال کریدور شمال جنوب و تکمیل مسیر ترانزیتی حمل کالا و صادرات محصولات را از جمله کارکردهای خط آهن رشت ـ قزوین ذکر کرد و ابراز داشت: از دولت انتظار داریم در تدوین و اختصاص اعتبار به این طرح توجه لازم را مبذول کند و تکمیل فازهای نهایی آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار