تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
کد خبر: ۶۹۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵ 31 December 2018
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
پاسخ سردار سلیمانی به مدح گویی رضا رشیدپور

سردار سلیمانی صبح امروز مهمان تلفنی برنامه حالا خورشید بود. مجری برنامه حالا خورشید در پایان تماس تلفنی به مدح شخصیت سردار سلیمانی پرداخت که حاج قاسم سلیمانی خطاب به وی گفت: اگر ادامه دهید صحبت هایم را قطع می‌کنم.
 
بازدید یک امام جمعه با لباس مبدل از گمرک

در پی وصول شکایات متعدد، حجت‌الاسلام اصغر جدایی امام جمعه بیله‌سوار در اقدامی کم نظیر با لباس مبدل به بازدید وضعیت گمرک مرزی این شهرستان رفت. در پی وصول گزارشات متعدد از وضعیت نابسامان گمرک بیله‌سوار، حجت‌الاسلام جدایی با لباس مبدل و به شکل ناشناخته به بازدید و بازرسی وضعیت گمرک رفت تا شکایات مردمی را مورد بررسی قرار دهد. حجت‌الاسلام جدایی که در ماه‌های اخیر با اظهار نظر‌هایی متفاوت با رنگ و بوی مردمی به عنوان چهره‌ای محبوب و مردمی شناخته شده است، با حضور در گمرک بیله‌سوار شکایاتی در خصوص برخورد نادرست رانندگان با مسافران به ویژه اتباع آذری را بررسی کرد.
 
طالبان دیروز در تهران چه می‌کردند؟

سخنگوی وزارت خارجه حضور هیأت طالبان در تهران را تایید کرد و گفت: این هیات دیروز مذاکراتی طولانی و مهم با هیأت ایرانی انجام داده است. بهرام قاسمی گفت: با توجه به اینکه بیش از پنجاه درصد سرزمین افغانستان، تحت اختیار طالبان قرار دارد و همچنین ناامنی و بی ثباتی و مشکلات درون افغانستان با تمایل ایران به طرح این موضوع با دولت «اشرف غنی» و با اطلاع دولت افغانستان، این مذاکرات انجام شد.

یک امام جمعه جوان برای تهران

حجت‌الاسلام شیخ محمدجواد حاج‌علی‌اکبری از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان امام جمعه موقت تهران منصوب شد. ستاد نماز جمعه تهران اعلام کرد: حجت‌الاسلام شیخ محمدجواد حاج‌علی‌اکبری از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان امام جمعه موقت تهران منصوب شد. نماز جمعه این هفته تهران (14 دی 97) به امامت حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری در مصلای امام خمینی(ره) اقامه خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه: فتنه ۸۸ قابل تکرار است

رئیس قوه قضاییه در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی، جریان فتنه سال ۸۸ و حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری آن سال به ویژه نهم دی را متضمن پیام ها و عبرت های فراوان دانست و تصریح کرد: این حوادث، صرفا جنبه تاریخی ندارد بلکه باید آن را در یک بستر مستمر و دائمی تحلیل کرد. جریان فتنه ۸۸ قابل تکرار است زیرا امروز هم دشمن به میدان آمده، ابزار درونی کشور را به کار می گیرد، عده ای فریب می خورند یا تعمدا با دشمن همراهی می کنند و به این ترتیب ظرفیت تکرار چنین حوادثی همچنان وجود دارد. آملی لاریجانی با اشاره به ابراز تمایل اوباما به نزدیک شدن به ایران و سپس، تغییر رویکردش پس از مشاهده حوادث سال ۸۸، ادامه داد: به محض اینکه اوضاع را آشفته دیدند، ورق برگشت و به همراه وزیر خارجه خود، رئیس جمهوری فرانسه و برخی دیگر از سران کشورهای غربی، مدعی «حمایت از مردم ایران» شدند. آنها آشوبگران را مردم می دانستند اما از نظرشان میلیون ها ایرانی بصیر که در دفاع از نظام و انقلاب خود قد علم کردند، جزء مردم نبودند!

عمدی بودن حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات منتفی است

فرمانده انتظامی پایتخت عمدی بودن حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات را منتفی اعلام کرد. سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه همایش عمومی فرماندهان، رؤسا و مدیران فرماندهی تهران بزرگ در خصوص حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات اعلام کرد: کار کارشناسی پلیس در حادثه دانشگاه تمام شد و نظریه رسمی و صریح خود را به مقامات قضایی اعلام کردیم. وی تصریح کرد:‌در این نظریه سهم دانشگاه، سهم جاده و مسیر و پیمانکار مشخص شد. عالی‌ترین مقام پایتخت گفت:‌عمدی بودن حادثه واژگونی اتوبوس منتفی است و می‌توان سهل‌انگاری و بی‌توجهی را از عوامل بروز بی‌توجهی است. سردار رحیمی در خصوص ورود پلیس به دانشگاه علوم وتحقیقات گفت: ورود پلیس باید بنا به درخواست وزارت علوم یا دانشگاه آزاد و مراجع ذیربط باشد و هیچ گاه درخواستی از پلیس نشده و ما ورود نکرده‌ایم.

«حرام‌گوشت‌ها» در منوی رستوران‌های بالاشهری

روزنامه سیاست‌ روز نوشت: «امروز نوبت حیات‌ وحش جنگل‌ها و دشت‌های آن فرارسیده تا موجودات اکوسیستم آنها نیز برای پر کردن شکم مال‌اندوزان مصادره شوند! صد‌ها رستوران در گوشه و کنار کشور و بخصوص در مناطق ییلاقی و خوش‌نشین و بالای شهرها منوی مشتریان ویژه خود را با غذاهایی که از گوشت این موجودات بی‌زبان تهیه می‌شود، تکمیل می‌کنند. بازارهای فریدون‌کنار و همچنین قسمت‌هایی در جنوب کشور مملو از لاشه‌های پرندگان حلال و حرام‌گوشتی است که بدون هیچگونه محدودیتی عرضه تا به رستوران‌های بالای شهرها سرازیر شوند! و از سویی کارگران روزمزد در صف خرید گوشت‌های یخ‌زده وارداتی بازارهای روز ایستاده‌اند تا برای همین رستوران‌ها و واحدهای تولید غذای انبوه پروتئین ارزان یارانه‌دار تأمین نمایند! آیا همین اطلاعات مختصر کافی نیست تا دلیلی بر عدم فعالیت مثمر ثمر در تشکیلات سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور باشد؟»

دعوت آیت‌الله جوادی آملی برای بازگشت نخبگان به کشور

آیت‌الله جوادی آملی در دیدار جمعی از نخبگان علمی و دانشگاهی کشور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء،‌ قم ابراز داشت: اگر با نخبگان علمی ایرانی خارج از کشور ارتباط دارید از آنها بخواهید که به کشور بازگردند و در این سرزمین تلاش و کوشش کنند و در خدمت کشورهایی که کارخانه های اسلحه سازی آنها سه شیفت در حال کار است نباشند. وی افزود: شما عزیزان، آنچه در مسیر علم و عمل به دست آورده اید، بدون افراط و تفریط در مسیر پرورش و ترقی خود قرار دهید و همواره شاکر باشید و تلاش کنید هم خود و هم جامعه را به مقصد برسانید.

روحانی: صداوسیما تصور می‌کند تعریف از دولت، مکروه است

رئیس جمهور طرح تحول نظام سلامت، احیاء دریاچه ارومیه، آب‌رسانی، برق‌رسانی و گازرسانی به روستاها و اینکه حدود 6 میلیون جمعیت روستایی در دولت یازدهم و اوایل دولت دوازدهم از آب سالم آشامیدنی برخوردار شدند را از دیگر اقدامات دولت یازدهم برشمرد و ادامه داد: اینکه در پارس جنوبی امروز همسان با دیگر کشورها از ذخایر گازی جنوب کشور استفاده می‌کنیم و نیز اینکه در طول 5 سال توانستیم 2 هزار کیلومتر راه‌آهن ایجاد کنیم که این به اندازه بیش از 20 درصد کل راه‌آهنی است که در کشور احداث شده است، از دیگر اقدامات دولت بشمار می‌رود. روحانی اظهار داشت: دلیل اینکه اقدامات دولت بیان و بازگو نمی‌شود این است که رسانه‌ها آنها را عنوان نمی‌کنند و صدا و سیمای کشور بین مکروه، واجب، مستحب و حرام گاهی دچار مشکل می‌شود و تصور می‌کند که تعریف از دولت، مکروه است در حالی که این اقدام مستحب و یا واجب است.

سید حسن خمینی: مردم باید احساس «توانایی تغییر» داشته باشند

سید حسن خمینی با تأکید بر «کنار زدن یأس از جامعه» در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، گفت: یکی از شروط اصلی وجود امید، این است که مردم احساس کنند اگر باید تغییری دهند، توانایی چنین کاری را دارند؛ اینکه جلوی تغییراتی که به هر علتی خواسته جامعه است -ولو من نمی‌پسندم- گرفته شده و مقابل آن تغییرات، با روشی آمرانه ایستادگی شود، نتیجه‌ای در برندارد.

فرمانداری تهران: تجمع امروز مقابل دانشگاه تهران غیرقانونی بود

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری تهران با بیان اینکه امروز تعدادی از افراد فرصت‌طلب در مقابل دانشگاه تهران تجمع کردند، گفت: این تجمع غیرقانونی بوده و البته شرایط تحت کنترل است. عبدالعظیم رضایی با اشاره به اینکه در چند روز گذشته تجمعاتی در داخل دانشگاه آزاد به دلیل اتفاق تاثربرانگیز برای دانشجویان این دانشگاه، برگزار شده است، اظهار کرد: این تجمعات نیازی به مجوز فرمانداری یا استانداری نداشت زیرا داخل دانشگاه برگزار شده است. اما امروز برخی افراد فرصت‌طلب در مقابل دانشگاه تهران تجمعات پراکنده‌ای داشتند. وی در گفت وگو با ایسنا، ادامه داد: این تجمعات پراکنده بدون مجوز برگزار شد و بنابراین غیرقانونی بود. مشخص بود دست‌هایی در کار است تا فضا ناآرام شود ولی تعداد تجمع‌کنندگان بسیار اندک بود و در حال حاضر نیز به پایان رسیده است. معاون سیاسی امنیتی فرمانداری تهران با اشاره به اینکه تجمعات با حضور حدود 30-20 نفر برگزار شده است، بیان کرد: اکنون شرایط تحت کنترل است. رضایی در پاسخ به این پرسش که آیا امروز تجمع‌کنندگان دستگیر شده‌اند؟ گفت: هیچ دستگیری گزارش نشده است.

تحویل هواپیماهای سوخو روسی به ایران منتفی شده است

دریافت۲۰ فروند هواپیمای سوخو با وجود امضای تفاهم‌نامه خرید بین ایران و روسیه منتفی شده است. خزانه‌داری آمریکا مجوز خرید این هواپیماها را صادر نکرده و شرکت‌های هواپیمایی در پی خرید هواپیماهای دست دوم ولی جوان هستند.دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی ایران می‌گوید به دلیل عدم صدور مجوز اوفک، ورود هواپیماهای سوخو از روسیه منتفی شده و سرانجام قراردادهای خرید ناروشن است. خبرگزاری ایلنا به نقل از مقصود اسعد سامانی می‌نویسد: «شرکت هواپیمایی ایران ایرتور اخیرا تفاهمنامه خرید ۲۰ فروند هواپیمای سوخو را به امضا رسانده بود و یک ایرلاین داخلی هم پیش‌نویس قرارداد اجاره سه فروند هواپیمای سوخو را منعقد کرده بود اما گویا فعلا به دلیل عدم صدور مجوز اوفک، ورود این هواپیماها مقدور نیست. سوخو وعده کرده بود که برخی از قطعات آمریکایی این هواپیماها را تغییر می‌دهد تا برای فروش آنها به مجوز خزانه‌داری آمریکا نیاز نباشد. مقصود اسعدی سامانی می‌گوید سوخو نتوانست این اقدام را انجام دهد و احتمالا تغییر قطعات آمریکایی سوخو زمان‌بر باشد.

حسن هاشمی، وزارت بهداشت را ترک کرد

ساعتی پیش حسن هاشمی برای آخرین بار در جلسه شورای معاونین وزارت بهداشت شرکت کرد و در پایان جلسه با خداحافظی ‏از معاونین، این وزارتخانه را ترک کرد.‏ئ با توجه به اظهارنظر علی نوبخت، برادر محمدباقر نوبخت در گفت‌وگو با فارس و باشگاه خبرنگاران استعفای دکتر هاشمی را ‏فرار رو به جلو عنوان کرد به نظر می‌رسد او از محتوای این نامه استعفا که تا این لحظه منتشر نشده است و البته از سوی ‏سخنگوی حزب اعتدال و توسعه اساس آن تکذیب شد و ساعتی بعد از سوی رئیس کمیسیون بهداشت صحت آن تائید شد، با خبر ‏بوده است.‏ اگر چه تردیدی نیست که مبنا و پایه اصلی استعفای دکتر هاشمی اختلافات و ناهماهنگی‌های مزمن با سازمان مدیریت و برنامه و ‏شخص نوبخت است اما باید منتظر ماند و دید که طی امروز یا روزهای آتی رییس جمهور یا واعظی چه موضع رسمی را اعلام ‏می کنند؟ در حالی که متن استعفا به صورت مکتوب و رسما برای رئیس جمهور ارسال شده است هنوز از سوی دو طرف منتشر نشده است ‏و به نظر می‌رسد انتشار این متن پرده از ابهامات بر می‌دارد.‏ با توجه به این اتفاقات همچنین باید منتظر ماند و دید حسن روحانی چه کسی را به عنوان سرپرست وزارت بهداشت معرفی ‏می‌کند؟ / دیده‌بان دولت

پیشنهاد منطقه ای شدن دستمزد کارگران به شورای عالی کار می رود

اصغر آهنی‌ها عضو کارفرمایی شورای عالی کار به ایرنا گفت: کمیته مزد کانون کارفرمایان کشور طرح تعیین دستمزد براساس «مناطق و نوع صنایع» را به شورای عالی کار ارائه خواهد کرد. این پیشنهاد براساس ماده 41 قانون کار در کمیته مزد کانون کارفرمایان کشور تهیه و بررسی شده تا در شورای عالی کار ارائه شود. اگر حداقل‌های میزان دستمزد براساس منطقه و نوع صنایع تعیین شود، می‌توان بخشی از مشکلات کارفرمایان را برطرف کرد زیرا در شرایط کنونی کارفرمایان واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک ناچارند شبیه واحدهای صنعتی بزرگ عمل کنند. اکنون همه واحدهای صنفی، صنعتی و کشاورزی مشمول قانون افزایش حقوق و دستمزد یکسان هستند در حالی که میزان سوددهی هیچ کدام از آنها یکسان نیست.

جنجال فیس‌بوک بعد از مسدود کردن اکانت یک مسیحی

فیس‌بوک اکانت فرانکلین گراهام را مسدود کرد و سپس عذرخواهی کرد.گراهام یک مُبَلّغِ مسیحی است که پس‌ازاین حادثه عنوان کرد فیس‌بوک ضد آزادی بیان است.وی فرزند بیلی گراهام و طرفدار ترامپ است که اکانتش به مدت 24 ساعت توسط فیس‌بوک بسته شد.فیس‌بوک اظهارات وی درباره قانون دسترسی به توالت عمومی توسط دوجنسیتی‌ها / bathroom bill را مخالف جامعه و توسعه سخنان نفرت‌آمیز قلمداد کرده و اکانت وی را مسدود کرد.اما «تاد استارنس» از فاکس نیوز معتقد است فیس‌بوک{که یهودی است} دوباره علیه یک مسیحی وارد عمل شده است. سناتور تد کروز نیز ضمن انتقاد از الگوی تعریف‌شده برای فیلتر کردن افراد در فیس‌بوک به کنایه گفته است آن‌هایی را که فیلتر می‌کنند، ما نمی‌شناسیم و فیس‌بوک از این موضوع طفره می‌رود./ خبرآنلاین

یک جن در خانه مرد اصفهانی به دام افتاد

مردی با حضور در پلیس آگاهی شکایت کرد که از حدود دو سال قبل یک جن وارد خانه آنها شده و با جابه‌جایی وسایل خانه باعث وحشت اعضای خانواده‌اش شده است.مأموران بلافاصله خانه شاکی را زیر نظر گرفتند و دریافتند یک مرد شبانه با لباسی خاص و زنانه وارد خانه این فرد می‌شود بنابراین بلافاصله او را شناسایی و بازداشت کردند. تحقیقات نشان می‌داد او از آشنایان این خانواده بوده و به‌خاطر حسادتی که به آنها داشته، تصمیم به برهم زدن آرامش اعضای این خانواده گرفته بود. این متهم با سوء‌استفاده از اعتماد شاکی و خانواده‌اش با ساختن از روی کلید خانه آنها، زمانی که اعضای خانواده از خانه خارج می‌شدند وارد آنجا شده و وسایل را جابه‌جا می‌کرد تا این خانواده را بترساند و مجاب کند که خانه شان جن دارد./ایران

دادکان: واگذاری پرسپولیس و استقلال اشتباه است

محمد دادکان، رییس سابق فدراسیون فوتبال ایران در گفت‌وگو با زاوش محمدی به خبرآنلاین گفت:خصوصی سازی بازی مدیران شده. هر چند سال که مدیریت ورزش ما تغییر می کند این بحث پیش می آید اما باز چند سال همه چیز فراموش می شود باز دو سال بعد این بحث را راه می اندازند. هر موقع تنگناهای اجتماعی فرهنگی و سیاسی باشد این موضوع را علم می کنند. به نظر من واگذاری این دو باشگاه اشتباه است. دولت باید این دو تیم را در کنار خودش نگه دارد و سرفصلی برای این دو تیم تعیین کند و آن را به خوبی اجرا کند. پرسپولیس و استقلال این روزها درآمدزا هستند و دیگر از دولت پول نمی گیرند اما به نظرم من در راس این دو باشگاه باید دولت باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار