علی علیزاده با انتشار فیلمی از خاطره‌گویی محمدباقر قالیباف درباره‌ی عملیات کربلای ۴ فرماندهان جنگ را به بیان حقیقت در مورد این عملیات دعوت کرد.
کد خبر: ۶۹۶۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 29 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ علی علیزاده کارشناس و تحلیلگر سابق بی‌بی‌سی با انتشار فیلمی ازمحمدباقر قالیباف در حال بیان خاطراتی از عملیات کربلای ۴ از تمامی فرماندهان جنگ خواست با گذشت ۳۲ از این عملیات حقایق و ناگفته‌های تاریخی در مورد آن را بیان کنند.

قالیباف در این ویدئو از دلتنگی‌ها و حسرت‌های گذشته بر خود از زمان حضور در جهبه‌های جنگ تحمیلی سخن گفت. وی با اشاره به حضور برادر خود در میان غواصان شهید عملیات کربلا چهار، گفت:
در کربلا چهار من فرمانده لشکر بودم و برادر من هم با سایر همرزمانش در میان ۱۸ نفر غواصی بود که قرار شد به عنوان اولین گروه شناسایی به آب بزنند. برادرم در آن زمان حدود ۱۷ سال سن داشت. من هر موقع یاد آن لحظات می‌افتم حسرت می‌خورم، چون من و برادرم از زمانی که او مدرسه می‌رفت علاقه و وابستگی خاصی به هم داشتیم. به طوری‌که وقتی من برادرم را تا مدرسه می‌برد، تا دم کلاس با او می‌رفتم و وقتی او به داخل کلاس می‌رفت، باز هم دوست داشت من با او باشم. سخت‌ترین روز‌های زندگی من آن لحظاتی بود که با ۱۸ نفر غواص در شلمچه نشسته بودیم و قرار بود وداع کنیم. اما من به خاطر جابگاه خود به عنوان فرمانده لشگر نتوانستم برادرم را برای آخرین بار بغل کنم.

علی علیزاده ضمن انتشار این ویدئو در حساب توییتری خود نوشت:

آقایان فرماندهان جنگ! ۳۲ سال گذشته. خطر امنیتی هم ندارد. تاریخنگاری و حقیقتیابی کربلای چهار کمترین حق آن زیباترین فرزندان این تاریخست؛ و حق بازمانده‌هایشان که هنوز اینگونه دلتنگشان هستند.

حقیقت‌یابی کربلا چهار کمترین حق زیباترین فرزاندان تاریخ است +فیلم

در ادامه فیلم خاطره‌گویی دکتر محمد قالیباف را مشاهده می‌کنید:

گفتنی است؛ محسن رضایی فرمانده پیشین سپاه پاسداران نیز روز گذشته در مورد عملیات کربلای ۴ در توییتر خود نوشت: عملیات کربلای چهار برای فریب دشمن انجام شد. اگر تحلیلگر تاریخی در فهم آن فریب بخورد، پس وای به حال نوشته‌های او. با عملیات کربلای چهار به دشمن وانمود کردیم که عملیات سالانه ما تنها همین بوده است. ۱۰ روز بعد در همان نقطه و در زمانی که نیرو‌های ارتش بعثی به مرخصی رفته بودند، عملیات کربلای پنج را انجام دادیم.

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار