کد خبر: ۶۹۵۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱ 27 December 2018

 

 
 
تابناک / استاندار گیلان از اتصال راه‌آهن گیلان را به دریا تا پایان سال ۹۸ خبر داد.

دکتر مصطفی سالاری در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان گیلان در رشت اظهار داشت: وظایف نهادهای مختلف در مورد راه‌آهن استان گیلان باید مشخص شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه یکی از ساختمان‌های استانداری گیلان به صورت موقت در اختیار اداره راه‌آهن قرار می‌گیرد تصریح کرد: می‌توانیم تا پایان سال 98 راه‌آهن رشت به انزلی را به دریا وصل کنیم. سالاری با اشاره به اینکه راه‌آهن نباید در کشاورزی و معیشت مردم اختلال ایجاد کند بیان کرد: تردد در محورهای مواصلاتی استان گیلان زیاد است و باید سهم ملی برای راه‌های استان گیلان در نظر گرفته شود. وی با اعلام اینکه پروژه آزادراه رشت به انزلی از پروژه‌های خوب استان گیلان است عنوان کرد: عمر ماشین‌آلات راهداری در استان گیلان زیاد است و باید در مورد ماشین‌آلات راهداری تصمیم‌گیری شود. استاندار گیلان با تاکید بر اینکه در مورد نقاط حادثه‌خیر باید توافقاتی با سازمان جنگل‌ها انجام شود افزود: راه‌آهن رشت به آستارا را می‌توانیم در جلگه و کوهپایه اجرا کنیم. سالاری با بیان اینکه تابلوهای راهنمایی در استان گیلان باید با بودجه‌ای به میزان 50 میلیارد تومان بهسازی شوند گفت: نباید مسافران در استان گیلان با مشکل مسیریابی مواجه شوند. استاندار گیلان با اشاره به اینکه شیوه‌نامه ساماندهی رودخانه‌ها به دستگاه‌های اجرایی اعلام شد عنوان کرد: یکی از اهداف این طرح کاهش مخاطرات سیلاب است. وی با اعلام اینکه اتصال بندرانزلی به راه‌آهن مشکلات اجتماعی در زمینه تملک اراضی به‌همراه دارد تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی مشکلات کمتری در زمینه تملک اراضی دارد. سالاری با تاکید بر اینکه می‌توانیم از بندرکیاشهر برای فعالیت‌های گردشگری استفاده کنیم اظهار داشت: بندرچاف و چمخاله پتانسیل تبدیل شدن به بندر گردشگری و مسافربری را دارد.

اجاره اراضی منابع طبیعی گیلان 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان اعلام کرد که اراضی منابع طبیعی گیلان بدون ایجاد حق مالکیت و با انعقاد قراردادهای ۱۰ یا ۱۵ ساله جهت تولید و اشتغال به متقاضیان اجاره داده می‌شود.

محسن یوسف‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان آمادگی دارد اراضی منابع طبیعی استان را با انعقاد قراردادهای 10 یا 15 ساله و با هدف رونق تولید و اشتغال به متقاضیان اجاره دهد. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در مورد طرح سال‌های گذشته جهت خروج جنگل‌نشینان از اراضی مربوطه گفت: این طرح دیگر در دستور کار منابع طبیعی گیلان قرار ندارد بلکه این دستگاه درصدد است با روش‌هایی فرهنگ صحیح زندگی در این عرصه‌ها‌ را در بین جنگل‌نشینان ترویج کند. یوسف‌پور حفظ و حراست از راضی جنگلی در گیلان با استفاده از جنگل نشینان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: فرهنگ صحیح نحوه برخورد با منابع طبیعی و انفال باید در جامعه و به‌ویژه در بین جنگل نشینان نهادینه شود و شیوه‌های درست زندگی در جنگل به آنان آموزش داده شود. وی با اشاره به اجرای طرحی در راستای اجاره دادن اراضی ملی به افراد غیر جهت بهره‌برداری اقتصادی از ظرفیت آن‌ها ابراز داشت: در 2 سال گذشته اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان سعی کرده است که قراردادهایی را در قالب ماده 3 به‌صورت 10 یا 15 ساله با متقاضیان منعقد کند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان استفاده از ظرفیت اراضی ملی با رویکرد رونق تولید و اشتغال را از اهداف اجرای این طرح دانست و بیان داشت: در سال‌های گذشته توفیقات خوبی از اجرای این طرح به دست آمد به همین علت این اداره کل قصد دارد پروژه مذکور را ادامه دهد.
یوسف‌پور پروژه راه‌سازی شفت ـ زنجان و برخی از موانع و ملاحظاتی که در مسیر این طرح وجود دارد را برشمرد و عنوان کرد: اجرای این طرح ملی ‌با حداکثر ملاحظات موجود و با کمترین آسیب و خسارت به اراضی ملی از انتظارات جدی اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گیلان است.
وی با تأکید بر اینکه شرایط دو استان زنجان و گیلان در برخی از حوزه منابع طبیعی کاملاً با هم متفاوت است خاطرنشان کرد: اختلافات زیادی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی گیلان و زنجان وجود دارد بنابراین شرایط این دو استان را نمی‌توان برای انجام فعالیت‌های عمرانی با هم مقایسه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار