کد خبر: ۶۹۵۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶ 25 December 2018

تابناک / شبکه خبری - تحلیلی گیلان 24 مطلبی با عنوان باز هم رشت - باز هم انتخاب شهردار! به قلم مجید محمدپور در ارتباط با رویکرد اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت در انتخاب دوباره شهردار منتشر کرده است.

شورای شهر رشت با 11 نفر عضو اگرچه گفته می شود که در دو جناح دسته بندی می شوند ' اصلاح طلب ها و اصولگرایان' اما واقعیت این است که این شورا در سه تا چهار دسته قابل تقسیم بندی است که توضیح در باره این دسته بندی را به روزهای آینده موکول می کنم. به نظر می رسد همین تعدد دسته بندی ها که نشان از تشتت آرا دارد، سبب شده است تا در این پارلمان تصمیم ها مقتدرانه و با دوام نباشد. انتخاب شهردار قبلی که مورد تایید وزارت کشور نبود یکی از این نوع تصمیم هاست که با 6 رای از 11 رای برگزیده شد.


عبدالهی فردی جوان اما پر توان است و مسئولیت شهرداری منطقه 5 رشت و عضویت شورای شهر و ریاست شورای اسلامی استان گیلان در حال حاضر از جمله مسئولیت های او است' فارغ از اینکه چه نگاه سیاسی دارد و چه میزان به این نگاه باور داشته باشد.


با عدم قبول صلاحیت این چهره ی بومی اکنون اظهار نظرها، گمانه زنی ها، یار گیری ها، توصیه ها و سفارش ها و اقدام های رسانه ای در درون و بیرون از مدیریت شهری رشت در باره انتخاب یکی از شش نفر مهندس جمشیدی ،رضا ساغری، عظیم نوربخش، محسن باقری، حجت جذب و سید مسعود موسوی به عنوان گزینه های نهائی شهرداری بالا گرفته است و البته بیش از همه در محافل مدیریت شهری، اداری و رسانه ها بیشترین گفتمان ها جریان دارد و هر کسی چیزی می گوید.

این در حالی است که اعضای شورا تا زمان انتخاب شهرداری مقتدر و با برنامه سکوت را ترجیح دهند و خودشان عامل فضا سازی ها نباشند! در این میان تاثیرگذاری ها نمایندگان مردم شهرستان رشت و حتی برخی نمایندگان مناطق غرب گیلان در این خصوص موثر است.


در دوره قبلی حامدعبدالهی 6 رای و مهندس جمشیدی 4 رای از 11 رای آوردند و یک نفر از اعضای شورای رای نداد! رسانه ها نوشته اند که در این دوره حجت جذب عضو شورای شهر اقبال بیشتری برای شهردار شدن دارد اما چنین نیست و بحث های درونی و بیرون از شورا همچنان ادامه دارد هر چند برخی اعضا چیز دیگری منعکس کنند.


هیچ کس در این میان چه در سطح مدیران ، چه شورا ، مدیریت شهری و رسانه ها نمی گویند که نامزدهای شهردار شدن رشت بعنوان یک کلانشهر چه برنامه ای دارند. می خواهند وقتی شهردار شدند ، چه کنند و چه گلی بر سر مردم شهرعقب نگه داشته شده رشت بزنند. شهری که از بسیاری جهات دچار تنش و نابسامانی است. از نداشتن زیر ساخت ها برای جذب گردشگر، تا عدم وجود امکانات رفاهی ، نداشتن هتل ها ، شهر بازی های مدرن، زیباسازی های مدیریتی ' مبلمان شهری' و حتی کمترین انتظار شهروندی یعنی اسفالت مناسب خیابان ها وکوچه ها.


کارشناس های سیاسی و مدیران شهری اعتقاد دارند که دخالت های مسئولان اجرایی، قانون گذاران، جناح ها ، رسانه ها و برخی افراد صاحب نفوذ موجب این سردرگمی و کلافگی شده است، اگر چه این مطلب قابل اثبات نبوده اما قابل احساس است.


به راستی رشت تا چه زمانی باید چوب بی نظمی ها، عدم ثبات آرا، تصمیم های ضعیف ، عقب ماندگی ها، محرومیت ها و .... را بخورد و شهروندان دلشان را به امور ظاهری خوش کنند. مردم به قدر کافی مشکلات عدیده به خصوص در حوزه اقتصادی و در آمد زایی دارند و نباید فضایی فراهم شود که مشکلات مدیریتی هم بر گرده مردم شهر سنگینی کند.


به جای حرف و حرف و شعار و نگاه به مسائل حاشیه های ، همه با اتحاد و همدلی یکبار هم که شده برای رفاه مردم با ثبات و مقتدر تصمیم گیری کرده و شهرداری با سابقه و دارای برنامه انتخاب کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار