عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: اصلاح‌طلبان می‌خواهند در یکسال باقی‌مانده تا انتخابات مجلس، از طریق شعارهای تند و افراطی علیه دولتی که خودشان ایجادکننده آن بوده‌اند، نقش اپوزیسونی بگیرند و آن‌ها فکر می‌کنند حافظه ملّت ایران کم است و دوباره می‌توانند در انتخابات، هم‌چنان نقش اوّل را بازی کنند.
کد خبر: ۶۹۴۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ 23 December 2018

به گزارش تابناک رضوی، حجّت‌الاسلام قاسم روانبخش، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس در تشریح راهبرد اصلاح‌طلبان برای بازگشت به قدرت گفت: دولت آقای روحانی به هیچ‌کدام از وعده‌هایی که داده، جامه عمل نپوشانده و بعد از گذشت نزدیک به شش سال، نه در عرصه سیاست خارجه موفق بوده و نه در عرصه سیاست داخلی و نه در بحث اصلی که اقتصاد است.

 

وی ادامه داد: در عرصه اقتصاد شعارهای دولت محقق نشده و تورم نقطه به نقطه از آبان سال گذشته تا آبان امسال حدود ۴۰ درصد و درمواد غذایی حدود ۶۰ درصد است. در لوازم خانگی نیز حدود هشتاد درصد است. این تورم، تورمی است که در هیچ کدام از دولت‌های بعدا از انقلاب حتی دولت هاشمی رفسنجانی که تورم ۴۹ درصدی را تجربه کرد سابقه نداشته است.

 

روانبخش با اشاره به شعار روحانی مبنی بر رونق کسب‌وکار، گفت: امروز کم‌تر خانه‌ای را می‌توان یافت که در آن بیکار نباشد.

 

وی با بیان اینکه در یک جمله می‌توان گفت شاخص‌های اصلی اقتصادی، رشد منفی داشته‌ و در این عرصه‌ها دولت به شعارهایش عمل نکرده است، تصریح کرد: مردم هم احساس می‌کند که سفره‌شان کوچک شده و برخلاف وعده آقای روحانی مبنی بر اینکه کاری خواهیم کرد که نیاز مردم به یارانه قطع شود و مردم به دولت کمک کنند، امروز می‌بینیم که متأسفانه خود دولت، خطّ فقر را سه میلیون تومان اعلام می‌کند و می‌گوید هر کس زیر سه میلیون حقوق می‌گیرد بیاید بسته حمایتی دریافت کند. این در حالی است که جمعیتی که بالای سه میلیون حقوق می‌گیرند، درصد چندان قابل توجهی نیستند؛ شاید حدود سی درصد جامعه باشند ولی ایشان کاری کرده که قریب به هفتاد درصد مردم به خط فقر نزدیک باشند.

 

دبیر سیاسی هفته نامه پرتو سخن به کاهش بی‌سابقه ارزش پول ملّی اشاره کرد و با بیان اینکه پول ملّی ما در برابر افغانستان و سوریه که چندسال درگیر جنگ است و سایر کشورهای منطقه پایین تر است، اظهار داشت: این نشان می‌دهد دولت در شعارهای اقتصادی‌اش موفق نبوده است. 

 

روانبخش، عملکرد دولت در عرصه سیاست‌خارجی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه دولت در سیاست‌خارجه موفق نبوده است، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات دولت، تصویب برجام بود که متأسفانه در برجام دولت به اهدافش نرسید و به گونه‌ای عمل کرد که همه امتیازات را داد و امتیازاتی که ما باید می‌گرفتیم را به صورت نسیه دادند و بعد هم آمریکا از برجام خارج شد و اروپایی‌ها هم خارج از پازل آمریکا بازی نمی‌کنند. امروز بعد از گذشت چند سال از اجرای برجام، مردم ما حاصلی از آن ندیده‌اند.

 

عضو جبهه پایداری شعار روحانی مبنی بر افزایش اعتبار پاسپورت ایرانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با برخوردهای کشورهای کوچکی مثل گرجستان با شهروندان ایرانی، عزّت پاسپورت ایرانی خدشه‌دار شده است. 

 

وی ادامه داد: درست در شرایطی که فرانسه درگیر برخورد با مردم و جلیقه‌زردها است، دولت ما نسبت به این رفتارهای غیرحقوق بشری و غیر دموکراتیکی که فرانسه انجام می‌دهد هیچ موضعی نمی‌گیرد ولی غربی‌ها ایران را به خاطر برخورد با فلان عضو گروهک تروریستی محکوم می‌کنند؛ یعنی در زمانی که ما باید فعالانه در سیاست خارجه از آن‌ها مطالبه داشته باشیم، آنها از ما مطالبه دارند؛ این سیاست ذلیلانه است.

 

روانبخش ادامه داد: مردم ما مردم عزیز و عزّتمندی هستند؛ اگر ببینند عزّت ملّی‌شان مخدوش می‌شود، به کسانی که دست‌اندرکار آن بوده‌اند، روی خوش نشان نخواهند داد؛ چپ و راست هم نمی‌شناسند.

 

فعّلا سیاسی اصول‌گرا با بیان اینکه اعتبار دولت در میان توده‌های مردم، پایین آمده است، خاطرنشان کرد: برخی طرفداران دولت؛ مثل آقای زیباکلام گفته‌اند اگر آقای روحانی الان کاندیدا شود دو میلیون هم رأی نمی‌آورد. با این وضعیت به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان به این جمع‌بندی رسیده‌اند، سفره خودشان را از دولت جدا کنند و اگر بخواهند با همین فرمان جلو بروند، هم مجلس را از دست خواهند داد هم ریاست‌جمهوری را، و حالا حالاها نمی‌توانند به عرصه سیاسی برگردند.

 

روانبخش ادامه داد: اصلاح‌طلبان می‌خواهند در یکسال باقی‌مانده تا انتخابات مجلس، از طریق شعارهای تند و افراطی علیه دولتی که خودشان ایجادکننده آن بوده‌اند، نقش اپوزیسونی بگیرند و آن‌ها فکر می‌کنند حافظه ملّت ایران کم است و دوباره می‌توانند در انتخابات، هم‌چنان نقش اوّل را بازی کنند و مجلس و دولت را با شعارها و رفتارهای سیاسی دیگری در اختیار بگیرند.

 

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه راهبرد اصلاح‌طلبان جواب نمی‌دهد، اظهار داشت: آن‌ها راه دیگری ندارند و فکر می‌کنند اگر با همین فرمان همراه با دولت جلو بروند،‌ مرگ سیاسی‌شان قطعی است. همچنین فکر می‌کنند اگر یک مقدار لبه انتقاداتشان به دولت را  تیز کنند و حرکت‌های رادیکالی انجام دهند شاید بتوانند میدان را از دست منتقدان قبلی دولت بگیرند.

 

روانبخش با یادآوری تهمت‌هایی که در سال‌های اخیر به منتقدان دولت زده شد، اظهار داشت: مردم دارند می‌بینند، حرف‌هایی که منتقدان می‌زدند درست بوده و اصلاح‌طلبان با انواع ناسزاها آن‌ها را نوازش می‌کردند برای اینکه بتوانند میدان را از دست منتقدان بگیرند تا نتوانند در آینده معرکه‌گردان میدان سیاست بشوند.

 

وی تصریح کرد: اصلاح‌طلبان فکر می‌کنند اگر مقداری نقش رادیکالیسم بگیرند، اثرگذار خواهد بود، ولی بعید است ملّت ایران به این زودی عملکرد آن‌ها را فراموش کنند و در بازی دیگری که آن‌ها می‌خواهند انجام دهند قرار بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار