کد خبر: ۶۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 31 July 2015
رشت - ایرنا - بررسی خسارت تنش آبی و بروز خشکسالی در شالیزارهای گیلان با حضور ارزیابان صندوق بیمه کشاورزی استان آغاز شد.

علیرضا طاهری مدیر شعب بانک کشاورزی گیلان روز جمعه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: در نامه ای به محمدعلی نجفی استاندار گیلان اعلام کردیم که بررسی خسارت تنش کم آبی در استان در پی بروز خشکسالی در شالیزارهای مناطق مختلف آغاز شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه باران های سیل آسای اواخر تیرماه امسال ، منجر به بروز خسارت در برخی اراضی شالیکاری شد و بر این اساس، اکیب های اولیه خسارت در تمامی شهرستان ها تشکیل و اطلاعات لازم را به استان ارسال کردند.

طاهری افزود: متعاقب این امر، مدیریت گروه خدمات بیمه ای بانک کشاوزی گیلان با صدور آیین نامه لازم و تشکیل کمیسیون های شهرستان و بکارگیری 170 نفر از ارزیابان خسارت بیمه در استان، عملیات بررسی خسارت در مناطق مختلف را آغاز کرده اند.

وی یادآور شد: شعب بانک کشاورزی و 30 دفتر خدمات بیمه ای طرف قرارداد صندوق بیمه با آمادگی کامل برای بررسی خسارت بیمه گذاران خسارت دیده برنج، مشغول خدمات رسانی هستند.

کاظم صفارحمیدی مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی استان گیلان پیش از این در گفت وگو با ایرنا بیان کرده بود که امسال 63 هزار نفر برای بیمه کردن محصول برنج اقدام کرده اند.

وی میزان خسارت پرداخت شده در سال گذشته به محصول برنج را 31 میلیارد ریال ذکر و خاطرنشان کرد که مهلت بیمه محصولات کشاورزی برای سال زراعی جاری تا پایان اردیبهشت ماه بود که این مدت، یک ماه نیز تمدید شد.

از 415 هزار هکتار بستر کشاورزی گیلان، 238 هزار هکتار آن اراضی شالیزاری است و در این استان 45 نوع محصول تولید می شود.

در استان گیلان حدود یک میلیون و یکصد هزار تن شلتوک تولید که حدود 700 هزار تن برنج سفید از آن استحصال می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار