عامل توسعه خوشه سنگ استان قم مطرح کرد
عامل توسعه خوشه سنگ استان قم گفت: در سال 95 میزان صادرات سنگ استان 310 هزار دلار بود که در سال گذشته این عدد به یک میلیون دلار رسید.
کد خبر: ۶۹۰۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۳ 15 December 2018

به گزارش تابناک قم، صادق معصومی با اشاره به وضعیت صنعت سنگ استان قم اظهار کرد: این استان جزو استان‌های پیشرو در صنعت سنگ است ، از جمله استان‌های دیگر در این زمینه می‌توان به اصفهان، لرستان، تهران، مرکزی و فارس اشاره کرد.

وی ادامه داد: از جمله راهبردهای توسعه خوشه سنگ در استان قم، توسعه بازار، تسهیل در تامین مواد اولیه و ارتقای سطح دانش و فناوری کارکنان و مدیران واحدهای تولیدی است.

عامل توسعه خوشه سنگ استان قم افزود: نیاز به توسعه بازار در خارج از کشور داریم و کشورهای همسایه از جمله عراق و ترکیه در اولویت هستند.

معصومی با اشاره به کشورهای هدف صادراتی صنعت سنگ استان قم اظهار کرد: کشورهایی همچون عمان، قطر و کویت در حوزه خلیج فارس و کشورهای قزاقستان، ازبکستان، گرجستان، قرقیزستان، ارمنستان، ترکمنستان، آذربایجان و روسیه جزو کشورهای دیگر هدف صادرات صنعت سنگ استان قم است.

وی ادامه داد: نیاز به ایجاد کنسرسیوم برای توسعه بازار صادراتی صنعت سنگ استان قم داریم و خوشه سنگ استان در این راستا در نمایشگاه عراق حضور پیدا کرد، کشورمان با قزاقستان ارتباط ریلی و دریایی دارد و شرایط خوبی برای حضور در بازار این کشور فراهم است.

عامل توسعه خوشه سنگ استان قم افزود: در سال 95 میزان صادرات سنگ استان 310 هزار دلار بود که در سال گذشته این عدد به یک میلیون دلار رسید، ظرفیت صادرات صنعت سنگ قم بیش از این است و باید زمینه توسعه بازار این صنعت را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نیاز به ایجاد یک پایانه صادراتی و نمایشگاه برای صنعت سنگ در استان قم داریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار