ملي‌پوش پرافتخار استان قم در سفر به قاره سبز با درخشش مجدد در تركيب تيم ملي ايران يك عنوان قهرماني ديگر را به كارنامه موفقيت‌هاي خود افزود.
کد خبر: ۶۹۰۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۵ 15 December 2018

به گزارش تابناک قم، در حالی که 44 هیات ورزشی در استان قم فعال است و ورزشکاران این هیأت‌ها در طول سال حضور در میادین مختلف داخلی و برون‌مرزی شامل مسابقات بین‌المللی، آسیایی، جهانی، جام جهانی، پارالمپیک و المپیک را تجربه می‌کنند اما پرافتخارترین ملی‌پوش قم ورزشکاری از رشته فوتسال است.

موفق‌ترین چهره تاریخ ورزش قم برای تمامی علاقمندان به این عرصه مهم اجتماعی کاملا شناخته شده است، این چهره شاخص کسی نیست جز علی‌اصغر حسن‌زاده، کاپیتان حال حاضر تیم ملی فوتسال بزرگسالان ایران که نزدیک به دو دهه از حضور ثابت وی در تیم‌های ملی ایران سپری می‌شود و همچنان در اوج آمادگی به سر می‌برد.

درخشش حسن‌زاده برابر نایب‌قهرمان جهان با 3 گل دیدنی

جدید‌ترین موفقیت حسن‌زاده با تیم ملی فوتسال ایران کسب عنوان قهرمانی در تورنمنت 2018 قاره سبز بود، بازی‌هایی که به میزبانی کشور اسلواکی به انجام رسید و فوتسالیست‌های کشورمان با کاپیتانی ستاره فوتسال قم نایب‌قهرمان جام جهانی 2016 یعنی تیم ملی روسیه را شکست داده و با یک تساوی برابر میزبان مقام نخست این جام را کسب کردند، ضمن اینکه حسن‌زاده در بازی با نایب‌قهرمان جهان سه گل از پنج گل تیم ملی ایران را به ثمر رساند و گل دوم وی به طرز بسیار زیبا و مثال‌زدنی درون دروازه روسیه قرار گرفت که تحسین اهالی فوتسال دنیا را برانگیخت.

ستاره فوتسال قم از خانواده کاملا ورزشی

این در شرایطی است که ستاره بی‌بدیل فوتسال قم در سطح ملی، بین‌المللی، آسیایی و جهانی یک دهه اخیر، فوتسال خود را از اوایل دهه 1380 با درخشش در تیم باشگاهی ارم‌کیش قم در لیگ برتر باشگاه‌های ایران آغاز کرد و در تیم‌های مختلف داخلی و خارجی بازی کرده است.

این بازیکن تمام نشدنی به واسطه برخورداری از خصوصیات نمونه اخلاقی، دوری از حواشی ورزش، زندگی حرفه‌ای و برخورداری از تکنیک و هوش بالا در فوتسال، اکنون رکورددار کسب عنوان مرد سالی فوتسال آسیا به شمار می‌رود، بازیکنی از یک خانواده ورزشی که کاملا فوتسالی هستند.

حسن‌زاده که بارها با تیم ملی در میادین مختلف موفق به کسب مقام قهرمانی شده است، این بار با کسب چهارمین عنوان مرد سالی فوتسال قاره کهن برای خود، فوتسال قم و فوتسال ایران یک رکورد جدید به ثبت رساند، رکورد کسب بیشترین تعداد عنوان مرد سالی فوتسال آسیا که وی را به بازیکن بی‌نظیر فوتسال آسیا تبدیل کرده است.

سال 2014 و نخستین مرد سالی آسیا برای حسن‌زاده

حسن‌زاده که در سال 2014 به دنبال درخشش در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا عنوان مرد سالی فوتسال آسیا را کسب کرده بود، در سال 2016 نیز این موفقیت را به واسطه قهرمانی مجدد در جام ملت‌های قاره کهن به دست آورد، ضمن اینکه در سال 2017 به واسطه حضور موفق در جام باشگاه‌های آسیا سومین بار مرد سال قاره شد.

2 قهرمانی سال 2018 با درخشش ستاره فوتسال قم

اما در سال 2018 دو قهرمانی دیگر با درخشش حسن‌زاده برای فوتسال قم رقم خورد، ابتدا تیم ملی فوتسال بزرگسالان ایران با کاپیتانی حسن‌زاده به مقام نخست جام ملت‌های قاره کهن دست یافت و سپس تیم مس سونگون با تاثیرگذاری موفق این ستاره قمی عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را به دست آورد.

تمام این عوامل دست به دست هم داد تا حسن‌زاده در رقابت با دیگر ملی‌پوش کشورمان یعنی مهدی جاوید و یک بازیکن از کشور ژاپن به نام هنمی، از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا عنوان مرد سال 2018 فوتسال قاره کهن را به خود اختصاص داده و با چهار بار کسب این عنوان رکورددار شود.

7 بازیکن آسیایی دارنده عنوان مرد سال قاره

از زمانی که کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم به معرفی مرد سال فوتسال آسیا گرفته است، تا کنون 9 بار جایزه این عنوان ارزشمند به چهار بازیکن ایرانی اختصاص یافته و علی‌اصغر حسن‌زاده با چهار بار کسب عنوان بازیکن سال آسیا از این نظر نسبت به دیگر ملی‌پوشان ایرانی رکورددار است.

از سال 2006 که این جایزه به عناوین جایزه‌های سالیانه کنفدراسیون فوتبال آسیا اضافه شده، تنها هفت فوتسالیست ایرانی، ژاپنی و تایلندی به این جایزه دست یافته‌اند و در شرایطی که بیشترین عنوان را ایرانی‌ها کسب کرده‌اند، در نخستین دوره این انتخاب کوگوره ژاپن مرد سال آسیا شد.

حسن‌زاده فوتسال قم را رکورددار کرد

سپس دو دوره متوالی وحید شمسایی در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ مرد سال آسیا شد ولی در سال ۲۰۰۹ این انتخاب صورت نگرفت و در سال ۲۰۱۰ محمد طاهری و در سال 2011 محمد کشاورز بهترین بازیکن آسیا شدند، در سال ۲۰۱۲ هنمی از ژاپن این مقام را به دست آورد و در سال ۲۰۱۳ سوفاوت تایلندی این جایزه را از آن خود کرد.

سال ۲۰۱۴ علی‌اصغر حسن زاده ملی‌پوش خوشنام فوتسال قم و کاپیتان تیم ملی ایران نخستین جایزه مرد سالی آسیا را به دست آورد، اما در سال 2015 وحید شمسایی برای سومین بار به این عنوان دست یافت، تا اینکه نوبت به سال‌های 2016، 2017 و 2018 رسید که علی‌اصغر حسن‌زاده با سه مرد سالی دیگر برای چهارمین بار عنوان ستاره فوتسال آسیا را از آن خود کرده و از این نظر نسبت به تمامی فوتسالیست‌های قاره کهن دست نیافتنی و رکورددار شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار