متن کامل مناظره کامرانی و فیاض بخش
کامرانی : اینکه شما گفتید سپاه به اقتصاد ورود کرد، بله می بینیم که محصول ورود سپاه به اقتصاد همین سرداران میلیاردی است که سوادی ندارند و با پول مدرک می خرند.فیاض بخش :آقای کامرانی در مورد سپاه پاسداران و سرداران باید بگویم که شما به سیمای فرد می نگرید اما ما در آثار صنع حیرانیم، وصف سپاه پاسداران را بروید از آمریکا بپرسید . سلیمانی ها نماد سپاه هستند.
کد خبر: ۶۹۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵ 13 December 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، مناظره دو چهره سیاسی اصلاح طلب و اصول گرا با موضوع آرمان های انقلاب با حضور علی کامرانی و حسین فیاض بخش و نیز با حضور چهره های خاص سیاسی از هر دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا به مناسبت رو دانشجو در دانشگاه ازاد دهدشت برگزار شد.
در ابتدای این مناظره، کاندید مجمع اصلاح طلبان کهگیلویه اظهار داشت: در کهگیلویه افرادی که سلامت اقتصادی ندارند تایید می شوند و عده ای دیگر نیز به بهانه عدم التزام عملی به اسلام رد می شوند.
فیاض بخش با اشاره به اینکه ورود دستگاه های نظامی به اقتصاد به فرمان رهبری در سال ۷۵ بود، عنوان کرد: وصف سپاه پاسداران را از آمریکا بشنوید، جمهوریت و آزادی در کشور موج می زند کدام آزادی از شما سلب شد؟ ۳۰ سال انقلاب و دولت دست شما اصلاح طلبان بود چه کار کرده اید؟
وی اقدامات صورت گرفته از سوی نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان استان را بی ارتباط از وظایفشان خواند و افزود: نمایندگان تنها در کار دولت دخالت می کنند و پروژه ها را به نام خود ثبت می کنند، فیلتر اسلام شورای نگهبان است و غلط می کنید قانون را قبول ندارید.
 فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه آرمان های انقلاب به معنای یک مدینه فاضله که قابل تحقق نباشد نیست، عنوان کرد: مردم در همان سال ۵۷ آرمان هایشان را در شعاریشان در کف خیابان ها به منصه ظهور رسانند، در حال حاضر آرمان ها اهداف بلند مدت است.
کامرانی ابراز داشت: اینکه مردم چه می خواستند، اینکه در چهل سالگی انقلاب وقتی از مردم می خواهیم در راهپیمایی شرکت کنند به این معنا نیست که بیایند و آنچه را ما می گوییم تایید کنند، بلکه ما به صحنه می آییم و مردم نیز به صحنه می آیند تا ببینند اهداف انقلاب چه بوده و چه بخشی از آن محقق شده است و چه عواملی باعث شده تحقق نیابند؟
وی افزود: اسلامیت شعار دیگر مردم بود، اسلامی که در ذات خود اسلام سیاسی اسلام جوهری، اسلام حقیقی و عدالت باشد.
کامرانی تصریح کرد: انقلابی گری به این معناست که ما در پی این مسئله باشیم که چقدر آزادی بیان است، چه اندازه کشور در تصمیم گیری ها مستقل است و چه قدر متاثر از سیاست های کشور های دیگر است، چقدر به فکر منافع ملی است، تا چه اندازه تصمیم گیری ها مبتنی بر خواسته های مردم است و در مسیر فکری و روحی مردم است، البته این مورد نیازی به آمارگیری ندارد و در جامعه مشهود است.
وی گفت: بارها در پاسخ دوستان که تیغ بران شورای نگهبان را یاد آور می شوند و می گویند شما کاندیدی هستید که با احتیاط در مناظره شرکت میکنید، گفته ام اگر قرار است شورای محترم نگهبان بخواهد به خاطر بیان اندیشه ای که مغایر با نظر آنهاست برخورد کند این عین نفی اهداف انقلاب اسلامی است.
کامرانی بیان کرد: نگاه کنید و ببینید در همین کهگیلویه افرادی را که نه از سواد بهره ای دارند و نه سلامت اقتصادی دارند به راحتی تایید می کنند اما دو معلم خوشنام متدین که برای انقلاب زحمت کشیدند و مقبولیت و محبوبیت دارند را به بهانه های واهی رد صلاحیت می کنند.
وی افزود: برخی می گویند دلیل رد صلاحیت ها عدم التزام به اسلام و نظام است ،حال من در در همین جا اعلام می کنم« اشهد ان لا الله الا الله و اشهد ان علی ولی االله »تا التزام ما به اسلام مشخص شود که این اقرار به زبان است و در عمل هم به همین شکل است و گواهی می دهم که نظام اسلامی به حق و حکومت دینی نه دین حکومتی، اصل ولایت فقیه به حق است.
 
کامرانی : ورود سپاه به اقتصاد می شود سرداران میلیاردی که بی سوادند / فیاض بخش : وصف سپاه پاسداران را بروید از آمریکا بپرسید + تصاویر

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان داشت: برای اینکه از اصول نظام و انقلاب دفاع کنیم نیازی به سر و صدا کردن و فریاد زدن نداریم، تنها کافی است رفتار ما مقابله با بی عدالتی باشد، رفتار ما در برابر خفقان و جوی که آزادی بیان را تهدید می کند باشد، رفتار ما دفاع از خواست مردم یعنی جمهوریت باشد و در راستای استقلال کشور و دفاع از اساس ایران اسلامی شیعه باشد.
در ادامه فیاض بخش با اشاره به اینکه توبه کامرانی پذیرفته شده است، افزود: در دنیا انقلاب ها به سه دسته تقسیم شدند، یکی انقلاب هایی که به دنبال طبقه برای یک مساوات اقتصادی است، در کشورهای غربی انقلاب ها برای رفاه و آزادی است، ارتباط انسان با خدا قطع و هر چه انسان تشخیص داد او را به رفاه می رساند آن را انجام دهند، و نوع دیگر انقلاب ها، انقلاب الهی است.
فیاض بخش تصریح کرد: خوشحالم که آقای کامرانی گفتند جز تشکیلات خط امامی هستم اما ببینید جملاتی از امام بیان می کنم اگر این جملات از نظر ایشان پسندیده باشد ،امیدواریم پیش خداوند و شهدا توبه ایشان پذیرفته شود.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی است که اهدافش، اهداف بعثت پیامبران است، پیامبران برای چه آمده اند، برای تربیت انسان صالح، برای تشکیل یک جامعه خدا پسند و این جامعه باید بتواند راه رشد و تعالی را بشر طی کند و از سلطه پذیری و سلطه گری نجات پیدا کند.
این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه تنها ۵ درصد از شعارهای متعدد بیان شده از سوی مردم در دوران انقلاب مربوط به مسائل اقتصادی و معیشتی بود، افزود: ۹۵ درصد دیگر شعارها برای حذف رژیم و مبارزه با طاغوت برای داشتن جامعه ای ارزشی و مذهبی و یک کشور ولایی است که جمعیت اکثریت شیعه است و در راس آن یک پادشاه و خانواده فاسد نباشد این از آرمان های اصلی انقلاب بود.
فیاض بخش یکی از شعارهای اساسی و محوری انقلاب را شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: آیا ما مستقل هستیم یا نیستیم و از چه کسی دستور می گیریم، کدام کشور است که در راس تمام کشورهاست، آیا آمریکا می تواند گوشه چشمی به کشور ما داشته باشد؟
وی ادامه داد: استقلال ما در دنیای امروز منحصر به فرد است، شعار دیگر شعار آزادی است، آزادی در تمام کشورها یک حد و مرزی دارد کجای دنیا آزادی بدون حد و مرز وجود دارد و اما اینکه دکتر کامرانی می گویید آزادی بیان و آزادی بعد از بیان، بگویید کجای قانون اساسی نوشته است آزادی بیان و بعد از بیان یعنی هر نوع آزادی؟
فیاض بخش افزود: بیان انتقادات در حضور رهبری انقلاب از سوی طلاب و دانشجویان به ریاست جمهوری ها در هر دوره ای آیا این ازادی نیست؟ آزادی قانون مند مطبوعات و نشریات، آزادی قانون مند برای نمایندگان مجلس، این آزادی در کشور ما موج می زند، اما چه آزادیی می خواهیم؟!
وی گفت: جمهوری یعنی رای مردم که ارکان نظام جمهوری اسلامی با رای مردم است، از شوراهای اسلامی گرفته تا انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری نمایندگان مجلس خبرگان رهبری همه با رای مردم انتخاب می شوند که این یعنی جمهوریت.
این فعال سیاسی با اشاره به بیانات حضرت امام مبنی بر اسلامی بودن انقلاب و اینکه ۹۸ درصد مردم به قانون اساسی رای دادند و شما غلط می کنید قانون را قبول ندارید، افزود:جمهوری اسلامی یعنی نماینده مجلس آن طبق معیارهای قانون اساسی انتخاب شود، حالا برای اینکه نمایندگان مجلس طبق معیارها باشند مرجعی به نام شوای نگهبان گذاشتند که متشکل ار ۶ نفر فقه های جامع الشرایطی است که مقام ولایت انتخاب می کنند و ۶ نفر را هم نمایندگان مردم در مجلس انتخاب می کنند.
فیاض بخش تصریح کرد: حال اینکه من و یا آقای کامرانی صحبت می کنیم و در محافل خصوصی یا مناظره صدای ما را ضبط می کنند و به دستگاه ها می رسانند و بعد در آینده من یا کامرانی صلاحیتمان رد می شود دیگر تقصیر شورای نگهبان چیست؟
وی عنوان کرد: ۴ مرجع برای تعیین صلاحیت فرد گذاشتند که طبق مدارک مستند صلاحیت ها را تایید یا رد می کنند،۶تا از این ها فقه های شورای نگهبان هستند پس اسلامی یعنی اینکه نماینده ای که به مجلس می رود از فیلتر اسلام یعنی شورای نگهبان می گذرد و او را تایید می کنند که البته در آخرین مرحله پرونده به شورای نگهبان می رود، در شهرستان یه عده ای رد می شوند، در استان یه عده ای رد می شوند در تهران یک هیئت نظارتی هست آنجا رد می شوند و آخرین مرحله پرونده ها می روند شورای نگهبان که رسیدگی می کنند و رای می دهند و نظر می دهند ،پس اسلامی یعنی اینکه شورای نگهبان تایید کند،و اگر رئیس جمهوری ۲میلیون رای هم آورد اما باید تنفیذ حکم رهبری برابر قانون اساسی پشت رای ملت باشد، اگر نباشد رئیس جمهور مقبولیت دارد ولی مشروعیت ندارد.
 
کامرانی : ورود سپاه به اقتصاد می شود سرداران میلیاردی که بی سوادند / فیاض بخش : وصف سپاه پاسداران را بروید از آمریکا بپرسید + تصاویر

کامرانی لبخند زنان عنوان کرد: نمی دانم شاید اقای فیاض بخش مزاح گفتند که توبه ما پذیرفتنی است چرا که در واقع توبه انکار گذشته است ولی ما به گذشته خود مفتخریم و به آینده خود امیدوار.
این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه ۱۶ آذر و اساس تشکل های دانشجویی برای دفاع از استقلال ایران بود اظهار داشت: زمانی که انگلیسی ها نتوانستند آمریکایی ها را فریب دهند و همراه خود کنند تا کودتا را شکل دهند و بعدها حزب توده و کمونیست ها هم ابزار دست قرار گرفتند و اقداماتی کردند که منجر به کودتای آمریکایی انگلیسی و جهالت برخی از گروه های سیاسی در داخل شد، چون من معتقدم که همواره استعمار ضربات مهلکی را بر پیکره کشورهایی از جمله ایران زد اما تا زمانی که زمینه داخلی فراهم نبود تا زمانی که تحجر و جنود که بعضا به نام دین و روشن فکری لیبرالی همچون دولبه قیچی که به ظاهر مخالف بودند ولی یکی را قیچی می کردند همراهی نمی کردند، استعمار موفق نمی شد.کامرانی بیان داشت: جنبش دانشجویی در ۱۶ آذر در واکنش به سفر معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران بود که آن حادثه رخ داد و طلیعه ای شد تا تشکل های دانشجویی باید  معنای ذاتی و جوهری استقلال داشته باشند.
 وی عنوان کرد: جنبش دانشجویی معنایش این است که از جایی خط نگیرد، از جایی به آنها جهت ندهند و خودش با استقلال تصمیم بگیرد، ابزار جریانات و احزاب سیاسی نباشد، ابزار دستگاه های نظامی و امنیتی نباشد، مطالبه گر باشد و جنبش دانشجویی باید بتواند از همه ارکان و مسئولین نظام باشد و حتی مطالبه گری دانشجویان باید از شخص مقام معظم رهبری شروع شود و بتوانند بدون لکنت مطالبه گر باشند.
کامرانی با بیان اینکه همه ما یا اکثریت قریب به اتفاق در سلامت اقتصادی مقام معظم رهبری شکی نداریم و ایشان هم طبق نظریه ولایت فقیه بر جامعه ولایت دارد و امام علی (ع) به عنوان ولی به مردم فرمود من نسبت به شما حقوقی دارم و شما نسبت به من حقوقی دارید، تصریح کرد: در قوانین حقوقی رابطه بین اختیارات و وظایف، رابطه بین حقوق و تکلیف هر کسی که اختیارات بیشتری دارد قدرت بیشتری دارد باید مسئولیت بیشتری داشته باشد و پاسخگو تر باشد، رهبری را که چنین جایگاهی به رسمیت شناختیم لذا در این چارچوب دانشجو باید بدون لکنت حرف بزند و از همه مسئولین کشور مطالبه گر عدالت، آزادی،استقلال و آزادی بیان باشد.
این فعال سیاسی با اشاره به اینکه مرحوم مطهری در کتاب پیرامون انقلاب اسلامی آورده است که چنان آزادی در کشور باشد که حتی مارکسیست ها هم بیایند بگویند ما ماکسیستیم و آزادانه در دانشکده الهیات صحبت کنندافزود: حال اینکه بنده و یا دکتر فیاض بخش و برخی در رسانه ها بگوییم که بله آزادی هست و فلان است و بهمان، آیا واقعا هست؟ اگر عدالت هست چرا مقام معظم رهبری خود به کرات از فساد و تبغیض می نالد؟
کامرانی که اجتماع نقیضه ها را محال می دانست،گفت: یا عدالت برقرار است یا این همه فریاد از بی عدالتی و تبعیض که حتی شخص مقام معظم رهبری هم به فریاد آمده چیست؟
وی با بیان اینکه اگر جمهوریت به معنای جمهوری است چرا چند هزار نفر کاندیدا می شوند حتی ۳ هزار نفر روحانی که محصول حوزه علمیه هستند کاندیدا می شوند ولی بیش از ۲هزار نفر آن ها رد صلاحیت می شوند،تصریح کرد: آیا نظام آموزشی حوزه های علمیه غلط است یا عملکرد ما در تربیت افراد بد بوده است یعنی اینکه التزام به اسلام ندارند این چه روحانیتی است که در مرکز حوزه علمیه شیعه درس خوانده اما التزام به اسلام تشیع و ولایت فقیه ندارد، لابد آنجا درس ضد ولایت فقیه و اسلام تدریس می کنند، آیا در مراکز دانشگاهی ما دارند تبلیغ ضد اسلام می کنند بدون شک،یک جای کار ایراد دارد یا نظام آموزشی ما اشکال دارد یا سیاست های ما مشکل دارد یا روش ما روش غلطی است چون مقدمه که شکل گیرد موخره در پی آن می آید.
این فعال سیاسی مطرح کرد: دوستان اینکه ما به هردلیل بیاییم بگوییم که همه چی عالی است و اوضاع خوب است عدالت، جمهورییت، آزادی بیان همه چیز خوب است آیا جامعه می پذیرد؟!
کامرانی رمز موفقیت حضرت امام را حرکت کردن در مسیر فکری و روحی مردم برشمرد و بیان کرد: امروز ما صدای مردم را از صندوق های رای می توانیم بفهمیم که چه می خواهند و چندین بار این مردم به رغم اینکه با اتفاقاتی که شکل گرفت و چهره هایی که مردم صداقت، سلامت مردمداری، اسلام محوری شان را دیدند و آزمودند اما مورد بی مهری قرار گرفتند ولی افرادی که جامعه دنبال آنها نبود با یک تکرار کردن رای دادند، مردم انجا خواسته های خود را بیان می کنند.

فیاض بخش فعال سیاسی اصولگرا دیگر بار به سخنان حضرت امام مبنی بر اینکه «غلط می کنی قانون را قبول نداری ، نمی شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم قانون تو را قبول ندارد » اظهار کرد: هدف جنبش دانشجویی مبارزه با استکبار بود، آیا الان بحث ما اسلام ستیزی است؟

وی بیان کرد: آقای کامرانی گفتند تشکل های دانشجویی باید مستقل از دستگاه های نظامی باشد، دستگاههای نظامی بی ادعا هستند که امنیت را برای ما فراهم می کنند و زمینه آزادی و عدالت را برای مردم فراهم می کنند.
فیاض بخش عنوان کرد: خود رهبری بارها با همه اقشار هنرمندان، دانشجویان و سایر اقشار جامعه به صحبت نشسته و نقد های آن را شنیده و پذیرفته است، کدام رهبر را در دنیا دیده اید اینگونه باشد؟ آیا این آزادی نیست، کدام آزادی را می خواهید؟ این آزادی، آزادی دین و اسلام است، آزادی، قانون اساسی و شورای نگهبان و رهبری است، رهبری ولایتش از دیدگاه ما ولی امر مسلمین است، البته معیشت، رفاه و آزادی مردم و عدالت اجتماعی در بحث حکومت اسلامی نهفته است.
وی در خطاب به کامرانی گفت:آقای کامرانی شما جواب من را بدهید، ۳۰سال است که این انقلاب دست شماست، ۸ سال آقای موسوی، ۸ سال آقای خاتمی، ۸ سال آقای هاشمی رفسنجانی و اکنون ۶ سال آقای روحانی که روی هم ۳۰ سال است که در اختیار شماست، آنجا که در اختیار بچه های ولایی و مطیع رهبری بود، آمریکا را سرجای خود نشاند، اسرائیلی که می خواست بیاید در خاورمیانه و تسلط پیدا کند الان دور خودش دیوار می کشد! موشک ساختند، زیر دریایی ساختند، دانش بنیان تولید کردند، انرژی هسته ای درست کردند، سلول های بنیادین درست کردند، ایران در تمام دنیا قدرت جهانی شده است، بله آن قسمتی که مربوط به معیشت بود مربوط به بیکاری و تورم بود کار شما بود، بفرمایید چه کار کردید در این ۳۰ سال؟
این فعال سیاسی بیان داشت :اقای کامرانی بفرمایید بیش از ۲۰ میلیون رای این ملت را با شعارهای عوام فریبانه که گفتید اگر این ها آمدند دیوار بین دختر و پسر می کشند، اگر اینها آمدند سایه تنگ را بر مملکت تحریم می کنند، در این ۳۰ سال یک نکته مثبت بیان کنید؟ فیاض بخش با اشاره به اینکه در کدام دولت و در چه زمانی نظارت مدیریت بر سازمان ها اینگونه بوده است، بیان کرد: در ۴ سال اول جهانگیری گفت اقتصاد ما ته دره است که همه کار احمدی نژاد است باید مشکلات را حل کنیم، آیا حل کردید؟ جواب دانشجوهایی که رای دادند را بدهید؟ اشتغال و ازدواج چه شد؟
 
در ادامه کامرانی بیان کرد: هاشمی رفسنجانی تا زمانی که منافعی داشت شما و کاندیدای مورد حمایت شما در کهگیلویه از ایشان بهره برداری کردید، فردی که ۱۶ سال در این منطقه حاکم بود، مسولین را مشخص می کرد و اتفاقا زمانی که آقای هاشمی رفسنجانی آمدند به چه کسی میدان داد و چه کسی رئیس ستادش بود و حامی اش بود؟ زمانی که در قدرت بود چه کسی و کسانی از او بهره بردند و مخالف چه کسانی بود؟
این فعال سیاسی افزود: بعد از اینکه شما آقای هاشمی رفسنجانی را طرد کردید به دامن ما غلطید، آقای هاشمی رفسنجانی تا زمانی که نفع داشت چه کسانی از او بهره برداری کردند، بعد که ایشان به نتایجی رسید و به سمت ما آمد، به یاد دارید که گفتند هاشمی رفسنجانی مخالف پیغمبر است؟!
کامرانی با بیان اینکه در دوره خاتمی وضعیت اقتصادی به چه شکل بود، بیان کرد: البته آقای روحانی مطلوب ما نبود، شرایط را به گونه ای تنظیم کردند که انتخاب کنیم و بعد جناب دکتر فیاض بخش می فرمایید قانون؟
وی که اصلاح طلبی را گفتمان اصیل انقلاب و قانون گرایی می دانست گفت:ما معتقدیم که رد صلاحیت های گسترده و بی ضابطه خلاف قانون است، ما معتقدیم که اختلاس ها از هر دولتی خلاف قانون است، چه ایرادی دارد که امضای بنده و آقای فیاض بخش در دفاع از مبازره با مفسدین پای یک بیانیه بیرون بیاید؟

کامرانی خطاب به فیاض بخش و با بیان اینکه شما می دانید هر دولتی که روی کار بیاید به خصوص اگراصلاح طلب باشد، کمتراز ۱۵ درصد قدرت دستشان است تصریح کرد: جناب فیاض بخش می گویید انقلاب و دولت ۳۰ سال در دست اصلاحات بود و همه چیز را نابود کرد و از طرفی از رتبه های برتر علمی و…می گویید پس همانگونه که می گویید اصلاحات همه چیز را خراب کرد این پیشرفت ها که فرمودید هم باید کار خود اصلاحات باشد.کامرانی با اشاره به اینکه در دوران احمدی نژاد همه به یاد دارید که بارها جشن هسته ای گرفته شد، افزود: جناب فیاض بخش دنیای سیاست، دنیای واقعیات است، به میان مردم و جامعه بروید، وضعیت معیشتی، رفاه، صنعت، تولید علم ایران در سال و دیگر موارد را ببینید، شما می گویید در همه زمینه ها ما در جهان رتبه های خوبی داریم، شاید این آماری که می فرمایید مربوط به ایران دیگری باشد؟! کامرانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دستاوردهای دولت اصلاحات را نام ببرید و نتیجه برجام را به اختصار توضیح دهید،اظهار کرد: آقای موسوی ۸ سال جنگ را اداره کرد آن زمان قیمت دلار چه قدر بود، تورم چقدر بود؟ البته این بدین معنا نیست که ما بگوییم هیچ فشارهایی نداشت فشارهایی بود که مجبور شد یک طبیب را وزیر خارجه بگذارد که این مسائل به وجود بیاید.
این فعال سیاسی ادامه داد:وقتی خاتمی دولت را تحویل احمدی نژاد داد، وضعیت اقتصادی کشور به چه شکل بود، جایگاه ایران در نظام بین الملل به چه شکل بود، وضعیت فرهنگی کشور به چه شکل بود وضعیت اجتماعی کشور به چه شکل بود، به میزان تولید ناخالص ملی و تورم نگاه کنید، به رشد اقتصادی کشور نگاه کنید، به صندوق ذخیره ارزی نگاه کنید آمارها موجود است.وی برجام را سند اثبات حقانیت مردم ایران دانست و بیان کرد:برجام محصول گفتگو بود که تنها راه حل مشکلات گفتگو است، قبل از اینکه کدخدا نپذیرد ما هم معتقد بودیم که به آمریکا و هیچ کشور استعمارگری اعتمادی نیست، اما باید دانست دنیای سیاست خارجه بحث اعتماد و عدم اعتماد نیست بحث این است که کشورها دنبال منافع ملی خود هستند و ما هم باید دنبال منافع ملی مان باشیم که بودیم و ما با منطق گفتگو و تدبیر و هنر دیپلماسی یعنی ایجاد ارتباط بین توانایی های کشور در صحنه جهانی موفق شدیم که جامعه جهانی را به حقانیت ایران وادار به اعتراف کنیم، اما به راستی چرا هر وقت مذاکرات شکل می گرفت تک موشک شکلیک می شد، چرا هر وقت مذاکرات به نتیجه نزدیک می شد اقداماتی ازداخل شکل می گرفت!
کامرانی با اشاره به اینکه مگر عدالت از آرمان های انقلاب نبود، مگر عدالت این نیست که از هر کسی که خدمت می کند قدردانی کنیم و هر کسی خیانت کرد توبیخ شود، عنوان کرد: امروز متاسفانه شاهدیم این خادم به سیاست خارجی (محمد جواد ظریف) را به شکل های گوناگون مورد بدترین و زشت ترین حملات ناجوان مردانه قرار می دهند!
وی افزود: باید یاد بگیریم که با جهان نمی شود جنگید، بلکه باید با جهان با عزت گفتگو کرد و از حقوق ملت همانگونه که مجاهد هسته ای جناب ظریف دفاع کردند دفاع کنیم در حالی که می بینیم به ایشان ظلم می شود.  
 در ادامه فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه دکتر کامرانی گفتند که چرا نظامی ها وارد اقتصاد شدند اظهار کرد: در سال ۷۵ رهبری فرمودند که این امکاناتی که در اختیار نظامیان است در زمانی که جنگی نیست باید بیایند در اقتصاد و امروز هم شاهدیم هر پروژه مهمی چه در تهران و چه در عسلویه و…هست همه کار سپاه و ارتش است و دولت نیز تا کنون بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان به همین ارگان ها بدهکاراست! فیاض بخش نیز برجام را موفق ندانست چرا که نه چرخ اقتصاد می چرخد نه سانترفیوژها.
وی افزود: همه سخنان روحانی پس از موافقت نامه برجام را یاد داریم که گفت از همین لحظه تمامی تحریم ها نه تنها تعلیق نمی شود که حذف می شود و رونق اقتصادی داریم.
فیاض بخش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا می گویید اگر کسی همسو با شما نیست انقلابی نیست اظهار کرد: من چنین حرفی نزدم و اگر چنین برداشتی از صحبت هایم شده است عذرخواهی می کنم.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نظر طیف سیاسی خود را در مورد رفتارهای احمدی نژاد بیان کنید، عنوان کرد: رفتارهای فعلی احمدی نژاد را نیروهای انقلاب قبول ندارند.
وی در ادامه به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا کلیه اعضای شورای نگهبان از یک جریان انتخاب می شوند و چرا از یک کاندید رئیس جمهور حمایت کردند، تصریح کرد: شورای نگهبان شورای نگهبان جریان خاصی نیست بلکه نگهبان قانون اساسی است، اعضا شورای نگهبان برابر وظیفه ذاتی که دارند انتخاب می شوند و کسانی را می پذیرند که معیارهایی داشته باشد.
فیاض بخش بابیان اینکه یکی از ایراداتی که وجود دارد و پیشتر گفته بودم که وظیفه نماینده مجلس نظارت است نه دخالت ، ابراز داشت: اگر نماینده در تعیین بخشدار و فرماندار دخالت داشته باشد، فرماندار خودش را دست نشانده نماینده می داند که هیئت اجرایی انتحابات را از دوستان خودش انتخاب می کند و افراد صندوق را هم همینطور واین می شود دخالت در نظارت!

در ادامه فعال اصلاح طلب اظهار داشت: بله آقای فیاض بخش ما هم براین باوریم که همین عدم التزام به قانون و اصل تفکیک قوا که از اصول مورد تاکید در تمام قانون های اساسی دنیا و در قانون اساسی ما است که در ایران متاسفانه رعایت نمی شود و یکی از آفت هایی است که گریبان گیر انقلاب شده است.
کامرانی خطاب به فیاض بخش عنوان کرد: اینکه شما گفتید سپاه به اقتصاد ورود کرد، بله می بینیم که محصول ورود سپاه به اقتصاد همین سرداران میلیاردی است که سوادی ندارند و با پول مدرک می خرند و در کار قوه مجریه دخالت می کنند.
وی افزود: البته در دوره های قبل هم به همین شکل بوده است و ما معتقدیم یکی از آفت های جدی که بر نظام حاکم شده است و از موانع تحقق ارمان های اسلامی است همین بحث رعایت نکردن تفکیک قواست.
وی در پایان صحبت های خود گفت: ما معتقدیم که همه به آن اصولی که به زبان می آوریم و بر قلم می رانیم باید در عمل پایبند باشیم و در پایان امیدوارم که خداوند به همه ما بصیرت دهد نه در زمانی که افرادی حاکم هستند!

در ادامه فیاض بخش اظهار کرد:آقای کامرانی در مورد سپاه پاسداران و سرداران باید بگویم که شما به سیمای فرد می نگرید اما ما در آثار صنع حیرانیم، وصف سپاه پاسداران را بروید از آمریکا بپرسید؟سلیمانی ها نماد سپاه هستند.
وی در پایان صحبت های خود گفت: ایران نهمین کشور جهان از نظر تعداد کتب منتشر شده در سال است، رتبه هفتم رشد و امید به زندگی رادارد، سیزدهمین کشور از نظر تولید غلات و هیجدهمین کشور جهان از نظر محصولات دائمی کشاورزی است که این ها تنها بخشی از دستاوردهای ایران پس از انقلاب است.

خبرنگار و تنظیم گزارش: سید مصطفی گنجی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
شیوه بیانات هردو را باهم مقایسه به سطح سواد هردو پی میبریم،آقای فیاض بخش جوری صحبت کرده که اینگار این مملکت از هر نظر تو دنیا سرآمد هست،همین افکار باعث شده این مملکت به اینجا برسد.
دلسوز کشور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
به نظر من سپاه می‌تونه اقتصاد ایران رو خیلی عالی کنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار