استاندار کرمانشاه گفت: همایش توسعه سرمایه گذاری استان در ۱۷ دی ماه سالجاری در تهران برگزار می‌شود که از ۱۵۰۰ سرمایه گذار برای حضور در این همایش دعوت شده است.
کد خبر: ۶۹۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰ 13 December 2018

به گزارش تابناک به نقل ازروابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست با مجمع نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ابلاغ اعتبارات عمراني و جاري استان در سالجاري اظهار داشت: كل اعتبارات عمراني استاني، امسال هزار و 400 ميليارد تومان است كه تاكنون 560 ميليارد تومان آن به استان ابلاغ شده و از 560 ميليارد تومان 360ميليارد تومان آن به صورت نقدي و 200 ميليارد تومان هم به صورت اسناد خزانه اي به استان تخصيص يافته است.

وي ادامه داد: اعتبارات جاري و هزينه اي استان هم 419 ميليارد تومان است كه تاكنون 298 ميليارد تومان آن به استان تخصيص يافته است كه تخصيص اعتبارات جاري در مجموع حدود 71 درصد است.

مقام عالي استان بيان داشت: از لحاظ تخصيص بودجه به استان، امسال يك موضوع به عنوان طرح توسعه شرق و غرب را پيگيري كرديم كه قبلا اين موضوع تنها به يكي از استان هاي كشور اختصاص داشت و طي جلسات مختلف در تهران موفق شديم كه اين موضوع را هم براي استان كرمانشاه مطرح كنيم.

وي خاطرنشان ساخت: در اجراي اين طرح يكسري پروژه ها مانند آب هاي مرزي، مسير راه آهن از اسلام آباد تا خسروي و ... را در آن لحاظ كرديم كه توسط سازمان برنامه و بودجه كشور مورد بررسي قرار گرفته كه از نمايندگان محترم مجلس مي خواهيم كه اگر چنين پروژه هايي در لايحه امسال مطرح نشدند تلاش كنند تا در بودجه امسال لحاظ گردد.

استاندار كرمانشاه گفت: از نمايندگان محترم مجلس مي خواهيم كه اجراي طرح هايي همچون طرح سردسيري، ارتقاء بازارچه سومار به مرز رسمي، آبرساني به شهرهاي گرمسیري، طرح آب بلندمدت شهرستان جوانرود و ... را در دستور كار و پيگيري هاي خود قرار دهند.

مهندس بازوند همچنين با اشاره به برگزاري همايش توسعه سرمايه گذاري استان اظهار داشت: همايش توسعه سرمايه گذاري استان در 17 دي ماه سالجاري در تهران برگزار مي شود كه از 1500 سرمايه گذار براي حضور در اين همايش دعوت شده است و همه هزينه اين همايش توسط بخش خصوصي پرداخت خواهد شد و هيچ هزينه دولتي براي برگزاري آن پرداخت نخواهد شد.همه مديران بانك هاي كشور در اين همايش حضور خواهند داشت و دكتر همتي رئيس كل بانك مركزي نيز سخنران اين همايش خواهد بود.

نماينده عالي دولت در استان گفت: در تلاش هستيم تا در برگزاري همايش توسعه سرمايه گذاري استان تفاهم نامه هايي منعقد شود تا اين تفاهم نامه ها تبديل به برنامه و سند براي استفاده از فرصت سرمايه گذاري براي كرمانشاه گردد.

وي همچنين با اشاره به صحبت هايي مبني بر مركزيت قرار گرفتن استان همدان در بحث راه آهن بيان داشت: مركزيت غرب كشور در خصوص راه آهن براي استان همدان اصلا صحت ندارد و اين موضوع تكذيب مي شود و استان كرمانشاه همچنان تمام سرويس ها و امكانات خود را در بحث راه آهن از استان مركزي مي گيرد كه در تلاش هستيم تا استان خود قادر به تامين سرويس ها و امكانات راه آهن گردد و از نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي مي خواهيم كه اين موضوع را نيز مورد پيگيري قرار دهند.

استاندار كرمانشاه در ادامه گفت: با واگذاري سيلوهاي كرمانشاه به دليل قيمت پايين آن( 23 ميليارد تومان) مخالف هستيم و طبق پيگيري هايي كه با وزارت جهاد كشاورزي و همچنين ديگر مسئولين دولتي داشتيم مخالفت خود را با اين واگذاري اعلام كرديم و آنها هم با اين نوع واگذاري مخالف هستند.

وي در پايان با بيان اينكه به دنبال ارتقاء شاخص هاي استان در بخش هاي مختلف هستيم تا هم شاهد افزايش اشتغال و رونق اقتصادي در استان باشيم، افزود: براي بحث عمران شهري اعتبارات خوبي به شهرها به ويژه شهر كرمانشاه اختصاص داده ايم و با اجراي برنامه ها و پيگيري ها قصد ارائه خدمات بيشتر در بحث عمران شهري به مردم را داريم.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار