کد خبر: ۶۸۹۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸ 11 December 2018

دولت آمریکا اعلام کرد که سه مقام رسمی کره شمالی از جمله دستیار عالی رهبر این کشور را به اتهام «سانسور و نقض فاحش حقوق بشر» به فهرست تحریم خود افزود.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که سه مقام دولت کره شمالی از جمله دستیار عالی «کیم جونگ اون» را به اتهام «سانسور و موارد نقض پیوسته و فاحش حقوق بشر» مورد تحریم قرار داد.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که این تحریمها «با پرتو افکنی بر رفتار نکوهیده این افراد در کره شمالی، یادآور رفتار سبعانه دولت این کشور با شهروند آمریکایی، اوتو وارمبیر است».

گفتنی است که وارمبیر دانشجوی آمریکایی بود که در ژوئن ۲۰۱۷ پس از تحمل ۱۷ ماه حبس در کره شمالی و پس از بازگشت به آمریکا درگذشت.

هنوز مشخص نیست که آیا تصمیم واشنگتن برای تحریم این سه مقام کره شمالی به دیپلماسی هسته ای آمریکا و کره شمالی که از زمان دیدار دوجانبه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سنگاپور پیشرفت اندکی داشته است؛ مربوط می شود یا خیر.

وزارت خزانه داری آمریکا اسامی این افراد را اعلام کرد: «رایونگ هائه چوئه» دستیار عالی کیم جونگ اون و رئیس حزب کارگران وزارت سازمان و راهنما کره؛ «کیونگ تائک یونگ» وزیر امنیت کره شمالی و «کوآنگ هو پاک» مدیر وزارت تبلیغات و تهییج کره شمالی.

طبق این تحریمها، تمام اموال و دارایی متعلق به این مقامات که در محدوده قدرت و اختیارات قانونی دولت آمریکا قرار دارد، مسدود می شود و در کل آنان از شرکت در هرگونه معامله مالی با افراد در آمریکا منع می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار