هشدار استاندار به مدیران کم کار:
استاندار خراسان شمالی در نشستی با معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیران این مجموعه برخورد جدی با مدیران کم کار در حوزه جذب اعتبارات را خواستار شد و گفت:به هیچ عنوان نباید یک ریال از اعتبارات اسناد خزانه استان برگشت بخورد و مدیرانی که تاکنون در جذب این اعتبارات کم کاری کرده اند، با آنان برخورد جدی خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۸۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ 10 December 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی از معاونت عمرانی استانداری خواست تا مباحثی همچون پیگیری احیای سهم استان از تسهیلات صندوق توسعه ملی، تکمیل سریع تر پروژه محوری بجنورد به جنگل گلستان، توجه به طرح جامع اقتصاد روستایی، توجه به وضعیت ترافیک شهرها با نگاه به آینده نگری و توجه به زیرساخت های شهر هوشمند هر چه سریع تر در اولویت کاری مدیران این مجموعه قرار گیرد.
وی در حوزه امور شهری و شهرداری ها نیز تصریح کرد: باید بر اساس قابلیت های هر شهر برنامه ریزی های دقیقی انجام شود تا به سمت توسعه درآمدهای پایدار رفت.
دکتر شجاعی خاطرنشان کرد: در بحث شهرداری ها و کمبود درآمدها، سیاست حوزه عمرانی استانداری باید ارائه آموزش های لازم به مجموعه شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا باشد تا برمبنای درآمد تعریف شده به سمت ارائه خدمات و کاهش هزینه های جاری حرکت کرد.
وی نظارت جدی و قوی معاونت عمرانی استانداری بر عملکرد شهرداری ها  و امور شهری را خواستار  شد و افزود: شهرداری یکی از نهادهایی است که مردم به طور مستقیم خدمات آن را لمس می کنند بنابراین در این حوزه نیازمند نظارت های دقیق تری هستیم.
استاندار خراسان شمالی پیشنهاد پایلوت شدن دو شهرستان این استان به عنوان شهر هوشمند را ارائه داد و گفت:یکی از مزیت های اصلی وجود شهر هوشمند ارائه خدمات بدون حضور مستقیم افراد است که تحقق این امر موجب کاهش حجم ترددها، کاهش ترافیک و آلودگی هوا می شود هر چند که در مباحث امور شهری باید از توان بخش خصوصی هم کمک گرفت.
دکتر شجاعی بیان کرد:باید فضا برای حضور سرمایه گذاران و بخش خصوصی در تمامی شهرستان ها و شهرهای استان فراهم شود و با تمام توان خود باید از بخش خصوصی با تغییر نگاه خود و با تاکید بر ارائه معافیت ها و تشویق ها حمایت شود.
وی در ارتباط با طرح جامع اقتصاد روستایی نیز اظهار داشت:برای ایجاد طرح جامع اقتصاد روستایی باید در گام نخست مزیت های روستاها مورد بررسی قرار گیرد که این مزیت ها می تواند شناسایی محصولات اولویت دار با تاکید بر رونق اقتصاد روستایی باشد.
وی افزود:مشکل اشتغال در روستاها باید ریشه ای حل شود زیرا اگر اعطای تسهیلات می توانست مشکل اشتغال را حل کند که در حال حاضر نباید شاهد بیکاری جوانان میشدیم در حالی که باید با ارائه آموزش های لازم، تشکیل تعاونی ها و شرکت های سهامی به جوانان مستقر در روستاها کمک کرد.
دکتر شجاعیر خصوص ایمن سازی منازل روستایی نیز گفت:مقاوم سازی منازل روستایی و سبک سازی ساختمان با تکنولوژی های جدید باید انجام شود زیرا ایمن سازی و کاهش هزینه ها را به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: در بحث پروژه های جدید تاکید می شود که بدون هماهنگی با معاونت عمرانی استانداری کاری در این خصوص انجام نگیرد.
در ادامه این نشست مدیران زیر مجموعه معاونت عمرانی به  ارائه گزارش عملکرد حوزه خود پرداختند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار