کد خبر: ۶۸۸۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶ 08 December 2018

تابناک / رئیس ‌سازمان چای کشور‌ گفت: ۲۱۵ میلیارد و ۱۴۷ میلیون تومان از مطالبات چایکاران دو استان گیلان و مازندران پرداخت شده است.

حبیب جهانساز در گفت‌وگو با تسنیم در رشت ، اظهار داشت:‌ در تاریخ 14 آذر مبلغ 257 میلیون تومان از مطالبات چایکاران به حساب آنان واریز شد با این حساب کارخانجات چایسازی تاکنون بیش از 95 درصد از قدرالسهم خود را به چایکاران دو استان گیلان و مازندران پرداخت کرده‌اند.


وی ضمن‌اشاره به اینکه دولت قدرالسهم خود را در ماه‌های گذشته به طور کامل پرداخت کرده است عنوان کرد: در حال حاضر بالغ بر 215 میلیارد و 147 میلیون تومان از کل مطالبات چایکاران شمالی پرداخت شده و مابقی مبالغ باقیمانده نیز به زودی به حسابشان واریز می‌شود.


وی روند فرآوری و فروش چای خشک تولید شده در کارخانجات چای‌سازی شمال را مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت:‌ در سال‌های اخیر دولت اهتمام و عنایت ویژه‌ای به بخش صنعت چای کشور داشته ‌و امیدواریم ضمن حمایت بیشتر از چایکاران، مشکلات و موانع موجود نیز برطرف شود.


رئیس‌سازمان چای کشور اجرایی کردن طرح بیمه فراگیر باغات چای را یکی از این برنامه‌های موفق جهت حمایت از چایکاران شمالی دانست و تصریح کرد:‌ درصدد هستیم با رفع برخی از نواقص موجود در فرآیند اجرای بیمه‌های فراگیر این طرح را به صورت کامل در سال زراعی جدید اجرایی کنیم.
جهانساز با اشاره به میزان برگ سبز چای خریداری شده از باغات شمال بیان داشت: میزان برگ سبز چای خریداری شده تا تاریخ 30 مهر 97 در حدود 112 هزار و 736 تن برگ سبز چای در مجموع از کشاورزان استان‌های گیلان و مازندران خریداری و به کارخانه‌های چایسازی تحویل داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار