جعفرزاده در نطق میان دستور:
تابناک / عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تاکید کرد: رأی امروز مجلس درخصوص موضوع مهم لایحه CFT پیروزی منطق، عقلانیت، گفت وگو، خرد ورزی و غوغاسالاری بود و جامعه امروز ایران مستحق حاکمیت اخلاق و منطق است.
کد خبر: ۶۸۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵ 05 December 2018

تابناک / عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تاکید کرد: رأی امروز مجلس درخصوص موضوع مهم لایحه CFT پیروزی منطق، عقلانیت، گفت وگو، خرد ورزی و غوغاسالاری بود و جامعه امروز ایران مستحق حاکمیت اخلاق و منطق است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 14 آذر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب یاد می کنیم از امام راحل و قدردان رهنمودهای مقام معظم رهبری و مرهون ایستادگی ملت غیور و مسلمان و وطن پرست ایران هستیم و به کوری چشم دشمنان حدود 2 ماه دیگر چهلمین سال پیروزی انقلاب را جشن گرفته و گرامیداشت های هر ساله تا تحویل انقلاب به صاحب اصلی اش ادامه داد.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی ادامه داد: ترامپ پریشان احوال بداند هر چه به مردم ایران فشار بیشتری وارد کند، مردم متحدتر می شوند و اراده در حاکمیت برای خدمت بیشتر به مردم تقویت خواهد شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رأی امروز مجلس درخصوص موضوع مهم لایحه CFT پیروزی منطق، عقلانیت، گفت وگو، خردورزی و غوغاسالاری بود و جامعه امروز ایران مستحق حاکمیت اخلاق و منطق است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات خطاب به رئیس جمهور گفت: روحانی سه شنبه 13 آذرماه امسال سفری به زادگاهشان داشت که قلب مردم شمال کشور و علی الخصوص گیلانی های عزیز را به درد آورد. اولاً جناب آقای روحانی بداند که ایشان رئیس جمهور کل ایران است و نه رئیس جمهور سمنان، نه رئیس جمهور زادگاهش.

وی ادامه داد: رئیس جمهور برای آبرسانی به سمنان و قلب کویر حاضر شد قلب مردم شمال را جریحه دار کند. میلیاردها درخت هیرکانی به آتش بکشد و دریاچه خزر که قلب تپنده و نگین محیط زیست ایران است را بخشکاند و زیست بوم خزر را فدای زادگاهش کند.

جعفرزاده با انتقاد از رویه رئیس جمهور گفت: شما که شعار حقوق شهروندی می دهید و اعتقاد به رفراندوم دارید چرا آب حدود 10 میلیون نفر مردم شمال کشور را به نیم میلیون نفر زاده زادگاهتان انتقال می دهید بدون اینکه از آنها نظری بگیرید. آقای رئیس جمهور؛ شما که خودتان را وکیل مردم و قانون معرفی می کنید و می دانید لایحه انتقال آب خزر به کویر در برنامه ششم رأی نیاورده، چرا نظر و وعده خلاف قانون به مردم زادگاهتان دادید؟ امیدوارم بدون فوت وقت نظرتان را اصلاح و از مردم شمال دلجویی کنید.

چرا ایثارگران شاغل و بازنشسته را رها شده اند؟

این نماینده مجلس با انتقاد از بنیاد شهید گفت: آقای شهیدی چرا ایثارگران شاغل و بازنشسته را رها کرده اید؟ رئیس جمهور بداند 44 روز است 200 هزار ایثارگر بازنشسته هیچ مرجع متولی درمان ندارد، حدود 250 هزار شاغل ایثارگر سرگردان هستند و هنوز آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، قوه قضائیه و شهرداری های کوچک نتوانسته اند ایثارگران شاغل را تحت پوشش درمانی قرار دهند.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور، بدترین مصوبه هیات وزیران در سال 97 حذف درمان ایثارگران شاغل و بازنشسته از بنیاد شهید بود. آقای شهیدی؛ چرا مطالبات ایثارگران و خانواده های معظم شهدای استان گیلان را پرداخت نمی کنید؟ گیلانیان در 8 سال دفاع مقدس چکار باید می کردند که نکردند؟ 8 هزار شهید تقدیم انقلاب کردند در حالی که آقای شهیدی با عنوان جعلی استان برخوردار، مطالبات خانواده معظم شهدا را پرداخت نمی کند. آقای رئیس جمهور حداقل به درد دل مردم شهیدپرور گیلان گوش دهد.

اجازه فروش و تغییر کاربری را به کشاورزان بدهید

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: آقای حجتی؛ حال که نمی توانید جلوی قاچاق برنج را بگیرید و تمایل به وارد کردن برنج دارید، اجازه فروش و تغییر کاربری را به کشاورزان بدهید. برنجکار نابود شده و تمام فکر و ذکر شما گندم است و برای برنج برنامه ای ندارید. چند میلیون برنجکار خطه شمال صرفاً برای تعصب و عِرقی که دارند کشاورزی می کنند، اما وزارت جهاد کشاورزی برنجکاران را فراموش کرده است.

جعفرزاده تاکید کرد: برنجکاران در فقر شدید به سر می برند، به شدت درگیر معیشت خودشان هستند و این در حالی است که آقای حجتی چند سال قرار است خرید تضمینی برنج به قیمت واقعی و تمام شده صورت گیرد. به نظر می رسد وزیر قول و قرارش با کشاورزان را از یاد برده است.

وی اظهار داشت: اکنون که نمی توانند خدمتی به کشاورزان برنجکار ارائه دهند، رهایشان کنید و بگذارید خودشان مشکلاتشان را حل کنند.

این نماینده مجلس خطاب به بطحایی وزیر آموزش و پرورش گفت: ما به شما رأی داده ایم چون شما را از جامعه فرهنگیان می دانستیم، دردآشنا و مطلع می دیدیم. مشکلات شما را درک می کنیم ولی در دوران وزارت شما چه اتفاق خاصی برای فرهنگیان افتاد؟ فرهنگیان در بدترین وضعیت معیشتی قرار داند.

چرا طرح رتبه بندی را اصلاح نمی کنید؟

جعفرزاده ادامه داد: مشکلات زندگی و بیکاری فرزندانشان، فرهنگیان را کلافه کرده است، آقای وزیر قرار بود لایحه ای بیاورید که حداقل یک فرزند فرهنگی به جای والد فرهنگی اش بتواند در آموزش و پرورش استخدام شود، چرا این لایحه را ارسال نکردید؟ چرا طرح رتبه بندی را اصلاح نمی کنید؟ چرا برای ارتقای سطح معیشت و زندگی و درمان فرهنگیان هیچ اقدامی نمی شود؟

وی گفت: تا 3 سال آینده 6 هزار نفر و تا 9 سال آینده 15 هزار نفر در استان گیلان بازنشسته می شوند، از سوی دیگر این استان نیاز به یک شعبه دانشگاه تربیت معلم فنی شهید رجایی دارد، اخیراً خدمتتان رسیدم، موافقت فرمودید ولی اقدام جدی را شاهد نیستیم، تقاضا دارد که همانطور که حضوراً با درخواست اینجانب موافقت کردید، عملا هم برای تاسیس دانشگاه تربیت معلم فنی شهید رجایی دستور لازم را صادر کنید.

این نماینده مجلس خواست که دانشگاه فرهنگیان گیلان تقویت شود و برای گسترش فضای فیزیکی و تجهیزات مورد نظر اعتبار لازم اختصاص یابد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی مجلس خطاب به وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: از دکتر نوبخت به دلیل حمایت از تکمیل راه آهن قزوین- رشت تشکر می کنم، اما آقای اسلامی راه آهن را به آستارا و انزلی متصل کنید تا توجیه اقتصادی داشته باشد. راه آهن گیلان راه آهن ملی است، 22 کشور دنیا منتظر تکمیل این راه آهن هستند. گیلان جور کشور را می کشد.

وی ادامه داد: آزادراه رشت کامل نیست، 8 کیلومتر منجیل و رشت را درست کنید. در هر تعطیلات هزاران نفر در ترافیک خسته کننده و اعصاب خراب کن قرار می گیرند و تمام اوقات شیرین تعطیلات آنها خراب می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس تاکید کرد: اگر در اولویت رسیدگی به جاده ها شاخص مرگ و میر را قرار می دادید، جاده های استان گیلان اولویت اول برای تعویض، آسفالت و ترمیم بودند، راه و شهرسازی به استان گیلان اعم از ریلی و جاده ای کم لطفی کرده است که انتظار می رود وزیر جدید جبران کند.

مردم در مسکن مهر رها شده اند

جعفرزاده با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی باید مسکن مهر را دریابد، گفت: مردم در مسکن مهر رها شده اند و احساس می کنند در جزیره تبعیدی ها قرار گرفته اند، هیچگونه خدمات اجتماعی، رفاهی و درمانی و امنیتی ندارند. آنها هم میهنان و همشهریان ما هستند. مسکن مهر رشت دارای مشکلات عدیده ای است. تقاضا می کنم در اولین فرصت آقای اسلامی به استان گیلان بیاید.

وی خطاب به روحانی گفت: استان گیلان در کمربند سبز پیچیده شده و در محدودیت شدیدی به سر می برد، شهرهای سنگر، لشت نشا و خشکبیجار کمربندی ندارند و کمربندی کوچصفهان و خمام قتلگاه مردم است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ایران آب ندارد و آب باران به دریای خزر می ریزد، گفت: کشاورزی گیلان تشنه است، روستاهای ما آب شرب ندارند، آب بندان ها لایروبی نمی شوند، سیستم جمع آوری آب نداریم، سدهایمان رها شده است، 11 رودخانه به دریای خزر می ریزد، فقط یک سد برای آب رودخانه بعد از 10 سال ساخته شده و 10 سد لاستیکی رها شده اند. دو سد بزرگ شناور پیشرفت فنی ندارند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خطاب به اردکانیان عنوان کرد: روستاهای گیلان برق ندارند، ضعف شدید برقی را شاهدیم و وسایل برقی مردم به دلیل این ضعف مرتب می سوزد، چه کسی باید این خسارت را جبران کند./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار