کد خبر: ۶۸۷۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵ 05 December 2018

filemanager/6/siasi/baz

 
 
تابناک / مهلت بازنشستگان مشمول قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان فردا به پایان می رسد و اگر افراد مشمول این قانون بر سر کار خود باشند با دستگاه‌ها برخورد قانونی می‌شود.

قانون اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان،  اول مهر 1397 برای اجرا بر روی سایت روزنامه رسمی قرار گرفته و بر اساس آنچه سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده بود « دستگاه‌های مشمول مکلفند ظرف مدت 60 روز از تاریخ ابلاغ این قانون، افرادی را که مشمول این قانون می‌شوند، از خدمت منتزع و با آنان تسویه حساب کنند.»

در این میان اختلاف زمانی از نظر سازمان اداری و استخدامی و سازمان بازرسی کل کشور در مورد مهلت پایانی حضور بازنشسته‌ها وجود داشت، سازمان بازرسی معتقد است که ۱۵ آذرماه زمان اجرای قانون است؛ چرا که قانون در ۳۱ شهریوماه در روزنامه رسمی درج شده و طبق مقررات ۱۵ روز بعد یعنی ۱۵ مهر قابلیت اجرایی دارد که به ۱۵ آذرماه ختم می‌شود.

اما سازمان امور اداری و استخدامی تاکید داشت که در متن قانون به صراحت آمده است، ۶۰ روز پس از ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان این قانون اجرا می‌شود؛ از این رو مهلت ۲۶ آبان خواهد بود که در این حالت قاعده اجرای قوانین مصوب مجلس از تاریخ چاپ در روزنامه رسمی در مورد این قانون اجرایی نخواهد شد.

فارغ از این اختلافات بین دستگاهی، فردا 15 آذر آخرین مهلتی است که بنا به روایت سازمان بازرسی بازنشستگان فرصت کناره گیری از سمت خود را دارند در غیر اینصورت با برخورد قضایی همراه می شوند.

خبر فوری در همین راستا در قالب جدول زیر به اسامی افرادی که هنوز بر سر مسند خود در وزارت کشور و امور خارجه و نهاد ریاست جمهوری هستند و به کمپین خداحافظی نپیوسته اند اشاره کرده است.

در گزارش های بعدی به وضعیت بازنشستگان در دیگر وزارتخانه ها پرداخته خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار