کد خبر: ۶۸۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱ 04 December 2018


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در کشوری که عنوان "ام القرای" جهان اسلامی را به دوش می کشد، مردم شاهد این چنین دست اندازی به بیت المال و اسراف بعضی از آقازاده ها و چپاول گران حقوق شان باشند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمود شکری در نشست علنی امروز (سه شنبه، 13 آذرماه) مجلس شورای اسلامی اسامی در نطق میان دستور گفت: ما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، الگوهای زیادی برای وفای به عهد به خدا و مردم عزیز که به ما اعتماد کرده اند مانند شهید مدرس عزیز که الگوی تمام عیار خودسازی معرفت الهی وخادم به ملت وکشور است ، داریم.

نماینده مردم تالش و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضرت علی(ع) می فرماید، "مردم به دولتمردان خود شبیه ترند تا به پدارنشان"، در جای دیگر می فرماید "مردم به روش حاکمان خود هستند"، این واقعیت وظایف ما کارگزاران نظام را سنگین می کند، بی تفاوتی، بی انگیزگی، فراموشی های اخلاقی، رو راست نبودن و پنهان کاری وعدم شفافیت با مردم، بی اعتمادی مردم را به دنبال دارد و سرمایه عظیم اجتماعی انقلاب اسلامی را تخریب خواهد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: حکومت هم حق هست و هم وظیفه، مردم حق دارند بدانند کارگزاران حکومت به چه مقصدی می خواهند برسند و با کدام راه کار، مردم ما چه کارهایی باید بکنند که نکرده اند، دفاع و پشتیبانی در جنگ تحمیلی، جان شان را برای دفاع از اسلام ناب تقدیم کردند چون به امام عزیز اعتمادداشتند که راه خدا، پیامبر و ائمه اطهار را طی می کنند.

وی عنوان کرد: در این دفاع توکل به خداوند متعال و اطاعت از امام عزیز به یاری خدای متعال پیروز شدند، در طول 40 سال انقلاب اسلامی مردم همیشه در صحنه بودند، با اطاعت از امام عزیز و رهبر عظیم الشان از دین اسلام و مسئولان حمایت کردند، انتظار دارند مسئولان و کارگزاران نظام حافظ دین خدا و مردم انقلابی ایران عزیز و پیرو واقعی ولایت فقیه باشند.

شکری در ادامه نطق گفت: امام فرمودند اگر پشتیبان ولایت فقیه باشید به کشور شما آسیب نمی رسد، یعنی در چنین شرایطی مردم ومسئولان مورد لطف و عنایت خداوند متعال قرار گرفته و پیروز هستند، آیا سزاوار است در کشوری که عنوان "ام القرای" جهان اسلامی به دوش می کشد، مردم شاهد این چنین دست اندازی به بیت المال و اسراف بعضی از آقازاده ها و چپاول گران حقوق شان باشند؟

این نماینده مجلس اظهار داشت: از قوه قضاییه به خاطر برخورد صریح با فرصت طلبان و مفسدین اقتصادی قدردانی می شود، دستگاه های نظارتی و امنیتی به عنوان چشم و گوش نظام باید خواب راحت را از چشمان خیانت کاران بگیرند و به موقع به دست عدالت بسپارند، ملت بزرگ و ولایت مدار ایران اسلامی انتظار دارند کارگزاران نظام اسلامی مانند شهید مدرس ساده زیست ترین، بسیجی ترین، شجاع ترین و جهادگر در راه خدا باشند، در چنین شرایطی حامی مسئولان و کارگزاران خواهند بود ودر کنار آنها در جنگ نظامی تحمیلی هشت ساله خدای متعال این ملت بزرگ را به دشمنان پیروز کرد.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی فرهنگی و اقتصادی نیز مسئولان با شرایط بالا به خدا خدا توکل کنند و از قدرت مردمی استفاده کنند و گوش به فرمان رهبر عظیم الشأن باشند و اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند، دشمنان اسلام را در کوتاه مدت به لطف و عنایت خداوند متعادل شکست خواهیم داد و پیروز میدان خواهیم بود.

شکری اظهار داشت: از رهبر فرزانه سپاسگزاریم که فرماندهی جنگ اقتصادی تحمیلی به سران سه قوه واگذار کردند و راهبردها و استراتژی ها را در مقابله با دشمن برای آنها و مسئولان نظام و مردم تبیین کردند، با وحدت و توکل به خداوند متعال، حول محور ولایت فقیه پیروزی از آن ملت بزرگ ایران اسلامی است، هر چند مقام معظم رهبری از چند سال پیش با دور اندیشی چنین روزهایی را پیش بینی کرده و راهبرد اقتصاد مقاومتی به مسئولان نظام ابلاغ کردند، ایشان دشمن را خوب شناخته و غیر قابل اعتماد بودن دشمنان را بارها گوشزد کردند.

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: اگر اگر مثل زمان جنگ تحمیلی بسیجی وار وارد عمل می شدیم، اقتصاد کشور امروز چنین مشکلاتی نداشت، کم کاری شد، بی توجهی شد،به دشمن اعتماد شد، واگذاری طرح ها و پروژه های نفتی به خارجی ها اشتباه بود، عدم توجه به تخصص درونی اشتباه بود، اما این یک تذکر بود از طرف خدای متعال که به خود بیایم و به دشمن اعتمادی نکنیم، فقط باید به خدا توکل کنیم و گوش بفرمان ولی فقیه باشیم و نگاه به همه ظرفیت مردم و درونی و بسیجی بار و جهاد گونه تلاش کنیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: برای پیشرفت و توسعه اقتصاد کشور، حفظ فرهنگ قوی اسلامی ناب تنها راه به دست آوردن رضای خدای متعال و مردم ولایت مردم عزیز و شکست دشمن در آن است، دوری جستن از لذات دنیایی و پناه بردن به خدا برای عاقبت به خیری است.

شکری خطاب به رئیس جمهور و دولتمردان ادامه داد: در چنین شرایط جنگ اقتصادی و فرهنگی در پست مدیریتی از جمله استانداران و فرمانداران از دلسوزان انقلاب اسلامی، بسیجیان و خدا ترسان انتخاب کنند، تا مردم به آنها اعتماد کنند تا در عرصه اقتصادی و فرهنگی با آنها همکاری تنگاتنگ داشته باشند.

وی گفت: مسئولان نسبت به اجرای دستور رئیس جمهور در رابطه با احداث راه آهن رشت و آستارا و برقراری ریلی بین کریدور شمال و جنوب و بهره مندی کشور از منافع ترانزیتی کالا که بر اساس گزارش کارشناسان دارای درآمد بالا و پایدار است، اقدام کند.

نماینده مردم تالش و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: انتظار مردم تالش بزرگ از وزیر نیرو این بود که در چهار سیل اخیر از مناطق تخریبی بازدید کند، برای بازسازی آنها دستور صادر می کردند، با توجه به فرارسیدن فصل کشاورزی و از بین رفتن 100 درصد نهرهای کشاورزی از وزیر انتظار داریم با قید فوریت اقدام کند./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار