کد خبر: ۶۸۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱ 04 December 2018

تابناک / اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ حجم بالایی از پروژه‌های عمرانی گیلان مدت‌ها است بدون هیچ پیشرفت فیزیکی رها شده است بنابراین از استاندار گیلان انتظار داریم برای جلوگیری از دلسرد شدن مردم با مدیران کم‌کار استان برخورد قاطع و جهادی داشته باشد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس از خالی بودن ۶ ماهه کرسی اداره کل راه و شهرسازی گیلان به شدت انتقاد کرد و بیان داشت: عزل و نصب به یکباره مدیران کل استان که هم‌اکنون نیز جابه‌جایی چند مورد از آن‌ها قوت گرفته از جمله دردسرها و مشکلاتی است که فقط در استان گیلان وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر اتخاذ تصمیمی واحد توسط وزارتخانه‌های مربوطه و استانداری گیلان افزود: مردم فهیم گیلان که همواره با تمام سختی‌ها ساخته‌اند اکنون چرا باید تاوان کم‌کاری برخی از مدیران کلی را بدهند که هیچ کار مثبتی برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های عمرانی انجام نمی‌دهند.

عباسی روند بسیار کند اجرای پروژه‌های راهسازی حوزه انتخابیه رودسر و املش آن‌هم به بهانه‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: گیلان دارای شرایط آب و هوایی خاصی است بنابراین دستگاه‌های دخیلی نظیر بنیاد مسکن و راه و شهرسازی باید پروژه‌های عمرانی استان را با سرعت بیشتری انجام دهند.

وی پایان و تکمیل پروژه‌ها به ویژه در حوزه راهسازی قبل از شروع فصل بارندگی‌ها در گیلان را بسیار حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: بسیاری از دهیاران با کمک مردم فهیم روستاها کار زیرسازی راه‌ها را انجام دادند اما آسفالته کردن مسیرها هر روز با یک بهانه و سنگ‌اندازی جدید روبه‌رو می‌شود.

عباسی بهانه جویی‌هایی نظیر نرسیدن سهمیه قیر،‌ عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران،‌ نبود مصالح و ده‌ها مورد مشابه دیگر را ترفند برخی برای توجیه کردن کم‌کاری‌های انجام شده خواند و گفت: مقصر جلوه دادن هم و انداختن تقصیرات از اداره‌ای به اداره کل دیگر توصیف وضعیت این روزهای گیلان است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه حوزه فعالیت نماینده مجلس به عنوان قانونگذار کاملاً مشخص است عنوان کرد:‌ بنده با رایزنی‌ و پیگیری‌های شبانه‌روزی برای پروژه‌ها اعتبارات لازم را اخذ می‌کنم اما نظارت بر نحوه فعالیت پیمانکاران طرح باید توسط دستگاه‌های متولی انجام شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس از ناراضی بودن مردم به علت کندی اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهرستان‌ها سخن گفت و بیان داشت: به طور مثال عملیات اجرایی روکش آسفالت محور رحیم آباد به گرمابدشت دو سال است که به علل مختلف یاد شده هنوز تکمیل نشده و به پایان نرسیده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس از تخریب راه مواصلاتی زیاز به ملکوت به علت تردد ماشین آلات و کامیون‌های سنگین کارخانه سیمان دیلمان انتقاد کرد و ابراز داشت: بنا به توافقات انجام شده قرار شد عملیات ترمیم این مسیر با مشارکت این شرکت انجام شود که این کار نیز هر روز با بهانه‌ای جدید به تعویق می‌افتد.

عباسی با اشاره به اینکه فرآیند عملیات احداث راه دسترسی املش به شلمان از حدود ۱۰ سال قبل آغاز شده است تصریح کرد: در این بخش نیز به علت عدم هماهنگی دستگاه‌ها با وجود اینکه تمام کارها انجام و مطالبات پرداخت شده است هر روز شاهد یک بهانه و مشکل تراشی جدید هستیم.

وی بر لزوم ورود استاندار گیلان برای چاره اندیشی و حل معضلات پیچیده‌ای که در مسیر پروژه‌های عمرانی استان ایجاد شده تأکید کرد و اظهار داشت: امیدوارم انسجام لازم در این بخش ایجاد شود زیرا بروکراسی‌ اداری و کم‌کاری‌ها تنها هدر رفت زمان و دلسردی مردم گیلان را به همراه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار